5.733 visninger
|
Oprettet:
Hundetræning Frederiksværk (Nordsjælland) {{forumTopicSubject}}
Bliver den lykkelige ejer af en 8-ugers hvalp 1/6.
Nogle der kender til steder i Frederiksværk eller omegn hvor der starter nye hold i juni måned?
mar 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 144 Svar: 784
Jeg kan ikke huske, hvad hun hedder, men der er en kvinde der træner efter Jan Fennells metoder, hun træner i flere byer og i Frederiksværk er det ve siden af rådhuset. Vil fraråde den form for træning - Ikke hende som person, men den form for træning.
Grusgraven i Fr. værk vil jeg stærkt fraråde på trods af, at det er billigt!
Men der er muligvis træning på vej til Hundested. Der bliver forsøgt i hvert fald.
Hvis du har lyst at tage til Hillerød, så ligger der Vores Hundecenter( www.vores-hundecenter.dk) ved Schæferhundeklubben på jagtvej, tror jeg det hedder. Tæt på stationen. Det er positivt træning og hun/de kan svare dig på alle spørgsmål og give råd.. :o)
dec 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 267
Der er også en mand der har træning i grusgrave, ham ville jeg holde mig langt fra, har kun hørt dårligt om ham
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 7 Emner: 344 Svar: 2.087
og DKK træner i hillerød, hundested og ølstykke
ring til Anette og Erling fra Kreds 1, og bliv skrevet op til hvalpemotivation
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 3
Vi holder afslutning på mandag for det hold der kører nu, men starter op igen i august, med indskrivning den 7/8 - se lokalavisen når det nærmer sig.
Når vi træner hvalpe, handler det mest om at etablere en super kontakt og fremme evnen og glæden ved at lære. Vi fokusere ikke så meget på dæk, sit og stå... det prøver vi også, men vi laver nogle sjove trick, der øger kropsbevidstheden, lærer hunden at arbejde selvstændigt og så vil vi selvfølgelig gerne have nogle super indkald. Det vigtigste er at samarbejdet er sjovt Og det kan du bruge i al videre træning.
aug 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
"Jeg kan ikke huske, hvad hun hedder, men der er en kvinde der træner efter Jan Fennells metoder, hun træner i flere byer og i Frederiksværk er det ve siden af rådhuset. Vil fraråde den form for træning - Ikke hende som person, men den form for træning."
Må jeg spørge om du vil sætte lidt ord på hvorfor du vil fraråde den form for træning? Har lige meldt mig til et hvalpehold ved hende du omtaler, og jeg vil da gerne lige høre hvad der er "galt", så jeg lige kan overveje igen.....
På hendes hjemmeside skriver hun om Metoden:
Hunden trænes på den bløde måde, hvor den motiveres via godbidder. Du hiver og rykker ikke i hundelinen - du vejleder hunden via din kropsro og godbidderne. Metoden virker, fordi hunden er opportunist. Den tænker 24 timer i døgnet på, hvor maden kommer fra - fra ejeren, og den arbejder ikke uden belønning/løn. Derfor bruger vi godbidderne til positivt at motivere og belønne med. Se på hunden. Den kigger på dig og siger: "Hvad får jeg for det?"
mar 2008
Jan Fennells træning bygger på teorien om, at hunden kan overtage det hele og det er ikke alle mennesker, der endnu har tænkt på, at hunden er klogere end at tro mennesker er hunde. Vi - mennesker - er ikke en del af en hundeflok. Vi ligner ikke en hund og vores hund sammenligner os ikke med hunde og prøver derfor ikke på at overtage noget. Desuden - hvis man sammenligner med ulve, for det er teorien jo underligt nok bygget på - så er der aldrig problemer i en ulveflok for der er aldrig en der prøver at "tage magten".
Desuden dukkede hun op i en kæmpe pelsfrakke og lignede overhoved ikke en der skulle til hundetræning Eller selv var hundeinstruktør.
mar 2008
Vi har jo ikke hund for at ignorere den. Det synes jeg er noget underligt noget Smiler..
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 705
http://bricksite.com/nordhund
aug 2015
Følger: 1 Svar: 1
Hundetræning Frederiksværk (Nordsjælland)