{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

Gode råd søges.. {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi fik får et årstid siden en skøn labrador der nu er fyldt 2 år.

Vi er kommet langt med hans træning, da han før i tiden trak i snoren og når han så sit snit til det stak han af.

Vi er nu kommet så langt, at vi kan have ham med en tur på marken - hvor han godt kan løbe frit.
Det vil dog sige, at når han lige pludselig får en sjov i idé eller får færten af noget spændende - ja, så kan jeg råbe /kalde og gøre hvad der passer mig. Han hører bare ikke efter!
Har prøvet at kalde på en opmuntrende måde, på den gale måde og lige lidt hjælper det - når det ikke passer ham.

I dag løb han op til nabogården og jeg kunne så halse efter ham og hente ham hjem igen. Det skal dog siges at han efter ca. 10 min var på vej tilbage fra hvor han kom.

Men hvad pokker gør jeg? Det er lidt frustrerende ikke at kunne kalde ham til mig hver gang.

Nogen der har nogle gode fif eller idéer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd søges..
  • #1   2. maj 2012 Når hunden ikke kan indkald, skal den aldrig slippes fri! Aldrig!

Sæt en lang snor i hunden, kald på hunden, og når hunden ikke kommer, så gik et blidt ryk i snoren, men det er for opmærksomheden - det skal ikke gøre hverken ondt på hunden, eller give hunden skader!

• #2   2. maj 2012 Tag små stykker kylling med på marken og øv øv øv... Med små lækre kylling bidder i en pose i lommen så skal han nok komme smiley Du skal jo så huske ikke at give hunden kylling stykkerne med mindre den lystre og gør som du gerne vil smiley

• #3   2. maj 2012 ja. find nogle MEGET gode godbidder som kun er til indkald, og så kan man øve dæk i fjernkontrol. hvis hunden er efter noget er det lettere at få hunden til at stoppe end helt at vende om. håber du får held med træningen.

• #4   3. maj 2012 Vi har haft stor glæde af en hundefløjte.
    Vega har meget selektiv hørelse når vi kalder, men fløjten er forbundet med lækker mad, så der kommer hun smiley

Det er virkelig super - og så slipper man også for at stå og råbe og skrige smiley

• #6   4. maj 2012 Enig med Linda L. Lang line er en super metode. Jeg har brugt den og har en meget indkaldssikker hund i dag. Han kommer uanset hvad når der bliver kaldt.

• #7   5. maj 2012 Takker for de mange forslag smiley

Fløjte er prøvet - men det er også for døve øre.

Jeg har været ude og investere i en lang line, så nu bliver der øvet. Det går dog ikke når han er ude i 15m, men kommer hvergang når den ikke er så langt ude. Så er det jo nok bare at tage det i etaper smiley

Hvor lang tid har i trænet i line inden i har turde slippet dyrene fri?

• #8   5. maj 2012 Jeg træner Silje i 25 meter line, men tør ikke slippe hende helt fri. Hun er fri, men slæber linen bagefter sig, for kommer der nu en meget spændende fugl er hun altså væk, så der har jeg en chance for at få fat på hende, ved hjælp af den meget lange line. smiley

Kommentér på:
Gode råd søges..

Annonce