Gode råd til flyball maskine Gode råd til flyball maskine
Har endelig fået købt mig en flyball maskine og har prøvet ai vise den til hunden i etapper og stile og roligt.
Men han er desværre bange for den
Mangler virkelig nogle gode råd til, hvordan jeg får ham tryk ved den.
Den maskine jeg har købt, er den blå med rød plade til at trykke på fra maxi zoo.
Han vil super gerne have bolden og er meget interesseret, men han tør ikke trykke på pladen, fordi det siger et enormt højt klik
Nogle gode råd til tilvending?
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 90 Svar: 1.358
og du kan jo så starte med at han bare står et stykke vær fra dig og maskine og så arbejde jer tættere og tættere på maskinen
mar 2012
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 25
Men når han så kommer helt tæt på og bolden sidder i hullet, tager han bare bolden forsigtigt, uden at berører pladen..
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 90 Svar: 1.358
altså stå bag maskinen med bolden og få ham til at gå op på pladen, da han jo allerede har lært at klikket udløser bolden
men nu kræver du bare at han skal få pladen til at klikke, og først når han føler sig sikker på pladen, sætter du bolden i hullet så han kan tage den derfra
det tager noget noget tid og i skal træne små skridt af gangen, men mon så ikk det nok skal komme
mar 2012
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 25
Havde bare lige håbet, at det gik meget nemmere.
Han vil jo så gerne.
Han står helt og sitre og gør, fordi han så gerne vil, men han tør batre ikke..
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.922
Hvis du er i nærheden af mig, kan du jo evt. komme forbi og se/ prøve min hjemmebyggede version... Det er ikke mig der har bygget den, men jeg tror ikke den er svær at bygge, hvis man er lidt snild med en hammer...
Jeg bor i Horsens
Det er ikke fordi vi har leget meget med den... her er de to første gange vi legede med den...
https://vimeo.com/22400211 aktivering + frem og aktiver
https://vimeo.com/22669247 med bold i
Hvis jeg skulle arbejde mere med det / bruge det til noget, ville jeg ønske mig meget mere intensitet og især mere fart i tilbageløbet.... men efetrsom det kun er for sjov og hygge så har jeg ikke rigtigt krævet noget af hende....
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
Gode råd til flyball maskine