{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rulle rundt??
  • #1   29. apr 2012 Jeg lytter med , har forsøgt men min ellers lærenemme hund fatter ikke en meter :-)))

• #2   29. apr 2012 Jeg fik ham til at dække, stod med benene over ham og kløede ham på maven mens han langsomt fulgte godbidden rundt.
    Og gentog indtil han forstod hvad det var han skulle.

• #3   29. apr 2012 heheh det er helt iorden, min lille hund er også lidt langsom til at forstå hvad hun skal, også selvom jeg virkelig har prøvet, og prøver stadig, men synes ikke rigtig hverken holly eller jeg kommer nogen vegne??? det er lidt træls... så håber der nogen som kan komme med nogle rigtig gode tips !!:D

• #4   29. apr 2012 okay tusinde tak, det tror jeg lige vil prøve smiley

• #5   29. apr 2012 Selv det mindste skridt fremad skal roses smiley

• #6   30. apr 2012 brugte det her .

Rulleøvelsen
    I denne øvelse skal du lære din hund at rulle rundt på ryggen
    1. 1. Du skal bruge en godbid – noget mad, som din hund godt kan lide. Det er en god idé at bruge noget af dens mad, hvis den får tørkost.
    2. Find et roligt sted indendørs, hvor I ikke bliver forstyrret.
    3. Hav 5-7 godbidder i venstre hånd og 1 i højre.
    4. Du skal få hunden til at ligge ned. Først får du den til at sidde ved at holde en godbid foran dens næse, hvorefter du løfter hånden opad og lidt bagover. I samme sekund hunden sidder, siger du dygtig og giver hunden godbidden. Tag en ny godbid i højre hånd og hold den foran hunden næse. Du bevæger langsomt hånden ned mod gulvet og lidt hen ad gulvet mod dig selv, til hunden ligger ned. Du siger dygtig og giver hunden godbidden.
    5. Sæt dig ned på hug.
    6. Tag en ny godbid i højre hånd og hold den foran hundens næse. Så siger du ruuullle og fører langsomt hånden med godbidden lidt bagud og hen over hundens ryg, så den ikke kan undgå at rulle rundt.
    7. Mens hunden lægger sig ned på siden og ruller rundt på ryggen, siger du hele tiden dygtig med en lav og rolig stemme.
    8. I samme sekund hunden har rullet helt rundt, siger du dygtig, og giver den godbidden.

Du går væk fra hunden et halvt minut inden du prøver igen.

http://www.hundehold.dk/hunde-tips/hunde-tricks/ det tog en halv times træning af det, og så kom det ind i hjernen på vores eller meget meget dumme hun hund smiley (eller en lære der ikke vidste hvad hun skulle, hehe..) det tog et halvt år at lære hende at give pote.. så vil sige det er meget effektivt at bruge deres råd der inde smiley

Kommentér på:
rulle rundt??

Annonce