Tisser stadig inde {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg har en Chihuahua Gizmo
Han er 1½ snart og tisser stadig indenfor TIT! I går kom jeg i skole og fandt ud af, at både min taske og jakke lugtede af pis - og det var simpelthen dråben!
Hvis ikke han snart lærer at tisse ude, så ved jeg godtnok ikke hvad jeg gør. Jeg har ikke mere overskud når han ikke gider lære.
Har I ikke nogen ideer til hjælp???
Vi har prøvet at træne med en avis som vi så trækker længere og længere ud mod døren, men han tisser over det hele - intet mønster i det.
Han skider også indenfor nogen gange.
Han bliver luftet ca 6-8 gange om dagen - men sjovt nok så tisser han ikke indenfor i de ca 5-7 timer han er alene mens vi er i skole!!!!!!! Hva pokker skal jeg lige gøre??? HJÆLP tak!
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 96 Svar: 1.499
dec 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 51 Svar: 962
Du må starte forfra..
Ud hver gang han har leget, sovet, spist eller drukket.. Ud hver anden time..
Og ros ham når han tisser ude, og skæld ham IKKE ud når han tisser inde.
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 7
mar 2010
Han bliver rost hver gang han tisser ude - han elsker at gå tur og han elsker at markere sig udenfor.
Det virker ikke som om det er markering herhjemme - det er det dog tværtimod når vi er i byen, så tisser han over det hele også - for at markere sig.
Jeg har aldrig skældt ham ud, eller sagt noget når han har gjort det inde, jeg har bare tørret op og vasket gulv. Om og om igen.
aug 2004
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.038
mar 2010
Jeg behandler ham som en baby, jeg kan ikke få mig til at skælde ham hårdt ud - og derfor bestemmer han herhjemme.
Han kommer ikke når jeg kalder, han gør absolut hvad der passer ham og det er SÅ svært at opdrage ham.
Jeg elsker ham overalt på jorden, og vil under ingen omstændigheder af med ham!
Men jeg fortryder at jeg valgte en chihuahua (med en kvartdel gravhund i sig) som min første hund...
mar 2010
Han kan finde på, at tisse indenfor en time efter vi har været ude.
Til jer alle - jeg kan godt se hvad I mener med, at jeg skal starte forfra. Men det er jeg aldrig stoppet med - når vi er hjemme bliver han jo luftet ca hver anden - tredje time, når han har leget meget osv. Og det er det der undrer os så meget, at vi går med ham KONSTANT, og så alligevel kommer han lige ind og går hen og pisser op ad min taske Det er bare så surt og ærgeligt!
aug 2004
mar 2010
mar 2010
Åhr hvor er det frustrerende!
aug 2004
Hvis han gør når du passerer andre hunde ville jeg prøve at være mere spændende end hunden han gør af. Få hans fokus inden han kommer helt i selvsving og arbejde på at holde det fokus. Hav altid guffere med.
Når han gør i vinduet ville jeg alt efter situationen enten først sige "NEJ!" og så aflede opmærksomheden med et stykke legetøj, eller undlade nej'et og bare aflede ham.
Og husk at man ikke bliver ved med at være sur på hunden. Man irettesætter og så er man de bedste venner med det samme igen. Sådan ville det fungere i en vild hundeflok.
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.038
Jeg ville starte med at træne jeres kontakt sammen, og begynde at opbygge et godt forhold. Det vil nok her for jer, være bedst at starte til noget træning igennem, hvor du kan få en masse indput til hvad i kan lave der hjemme.
Fx når i går ude og han ikke gør som i vil have (eks gør eller trækker) så vend om og tag 5 skridt, før eller senere skal han nok finde ud af det - det er bare vigtigt i gør det hver gang og ikke kun halvt.
Jeg har selv en krævende race som første gangs hundeejer, og jeg har valgt at gå til hundetræning 1-2 gange om ugen (fra hun var 8 uger), for at have noget med min hund, og til at få nogle redskaber.
mar 2010
Jeg har også ringet til dyrlægen, da jeg kender hende personligt. Hun har bedt mig komme ind med urin fra Gizmo, bare for at udelukke at han har blærebetændelse - og så sagde hun noget som fangede min interesse - og som jeg tror en af jer tidligere har nævnt - det er, at han bare godt kan lide, at der skal lugte af ham selv.
Og i dag fandt jeg ud af, at han har tisset i sin egen "hule" hans transportkasse som han har som sit private sted. Og normalt tisser hunde jo ikke i deres egen kurv.
Så næste punkt på listen er at få ham kastereret! Forhåbelig kan det, sammen med jeres gode forslag, hjælpe lidt på det
Endnu engang tak!
Camilla
Tisser stadig inde