Er det for sent??? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Er det for sent at begynde hunde træning? Vores Akita er snart 3 år gammel, det eneste der er lidt træls ved ham er at han ikke kan lide andre hunde mest han hunde. Han er ikke steriliseret da vi muligvis vil bruge ham til avl. Han er den mest dejlige hund man kunne ønske sig det eneste problem er som sagt at han ikke kan lide andre hunde. Der er jo desværre mange som går med deres hunde uden snor (ikke at vi har noget i mod det hvis de kan holde styr på dem) det er bare lidt træls at vi hele tiden skal have mundkurv på vores hund for at være sikker på at den hund der ikke har snor på vil blive bidt når den kommer forbi og vil sige hej.
Det skal lige siges at fra han var hvalp til omkring 7 mdr gammel var han omkring hunde hver dag og der var ikke nogle problemer. Det var først efter at han blev bidt af en hund at han begyndte at blive aggressiv overfor andre hunde. Kan dette adfærd ændres?
jan 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 218 Svar: 1.827
Jeg ville starte med en adfærdsbehandler
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.591
hvis ikke så ville jeg nok IKKE bruge ham i avl..nu siger i godt nok han kunne med andre indtil han blev bidt som 7 mdrs problemet er bare i egentlig kke ved 100 procent om han aggressivitet ville være kommet alligevel da han på det tidspunkt ikke var kønsmoden endnu..
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
sep 2007
Følger: 2 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 208
Dog ville jeg kraftigt fraråde jer at avle på en hund med aggressive tendenser! Det er ikke gode gener at give videre..
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.591
Men få en adfærdsterapeut på og kortlæg i hvilken grad han er agressiv og så tag den derfra.
dec 2011
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 175
Tror bare han vil bare være den dominerende hund. Han har aldrig bidt en hund, vi har aldrig ladet det komme så langt men han knurre af dem :s
dec 2011
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 175
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 780
det ligger til racen
faktisk er det unormalt hvis han kunne med hanhunde sådan er det med mange hunderacer inkl min egen
okt 2010
okt 2010
nå ja det kan jeg se
jeg er helt enig ;o)))
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 1.400
Jeg syntes at det er flot at i viser ansvar ved at den har mundkurv på, så er det ihvert fald ikke jeres skyld hvis de skulle komme på en forbudsliste(gud forbyde det).
Det er aldrig for sent at starte træning men han bliver nok aldrig en hund som ville kunne lege med en hel flok andre hunde.
Er det for sent???