{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

Grundlæggende træning/tricks {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg søger lidt hjælp til at lære min bette hund, forskellige tricks.
Hun kan sit, så langt er vi kommet.
Men vi er ikke kommet videre med at "dæk".
Som der stod i hvalpe bogen, skal jeg få hende til at sit, også tage godbidden ned på gulvet/mellem hendes forben. Men den bette hund, vælger derimod bare at bakke.
Kom med gode foreslag, tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grundlæggende træning/tricks
  • #1   4. jan 2012 Det første og vigtigste er kontakt. Kontakt er ikke udelukkende øjenkontakt, men det er et rigtig godt sted at starte.

Og det handler egentlig bare om at belønne hunden hver gang den kigger i øjnene.

Dæk kan godt være lidt bøvlet, der skal man justere på sin teknik, så den passer til hunden. Det kan være du fører godbidden for tæt på kroppen af hunden, så den bliver nødt til at bakke for at følge den.

Så skal den naturligvis lidt længere væk - men ikke så langt væk, at hunden går fremad.

Det er teknik, du må prøve dig lidt frem. Gør det eventuelt med noget bagved hunden så den ikke kan bakke.

• #2   4. jan 2012 Det kan måske hænge sammen med dit kropsprog, står du op når du øver det med hende? For så kan du måske komme til at bøje dig ned over hende, hvilket hun så bakker væk fra.

Står du op, så kan løsningen altså være noget så enkelt som at du lige sætter dig ned på gulved når I træner dæk. smiley

• #3   4. jan 2012 Tastefejl følger med helt gratis. smiley

• #4   4. jan 2012 Du kan prøve at lægge godbidden på gulvet og lægge hånden over. Hunden vil prøve at få godbidden og nogle hunde lægger sig også ned. Jeg mener det var sådan vi gjorde med Elli. Hun var også svær at få til at dække.

• #6   5. jan 2012 jeg ligger nærmest lige så lang jeg er på gulvet. smiley
    har også prøvet den med hånden på godbidden - men tak. vi fortsætter, og håber på det bedste.
    i er godt nok kreative.
    Jeg synes dog ikke min gravhund var så svær at få til det smiley

• #7   5. jan 2012 Vi blev anbefalet at lade de små hunde komme op på et bord når man skulle træne ting som fx sit og dæk. Simpelthen fordi man ikke kom til at bukke sig ned over dem. Så måske det var en idé?

• #8   5. jan 2012 ja, det kan tænkes. fordi det hjælper heller ikke selvom jeg ligger ned på gulvet.

• #9   7. jan 2012 Den måde jeg har fået min hund Milo til at ligge sig ned og har gjort med mange andre hunde også er at du først får den til at sitte, og så fører du hånden med godbidden (så den kan se den) ned på gulvet og siger dæk eller læg dig eller hvad man nu bruger smiley og de første gange rejser den sig sikkert, men så får man den til at sitte igen, og gentager det indtil den ligger sig ned, det er enkelt og nemt, og man bruger hundens naturlige indstingter til det smiley

• #11   8. jan 2012 olivia kan nu dække! smiley tak

Kommentér på:
Grundlæggende træning/tricks

Annonce