{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Riesensnauzer som brugshund
  • #1   24. nov 2011 her ville jeg helt sikkert tage fat på dina doctorman fra canis, hun træner med sine riesen.... og det er vidst noget af en mundfuld...

• #3   24. nov 2011 prøv evt at søg hende på facebook. og så skriv lidt med hende der... hun er super dgtig

• #4   24. nov 2011 Team Glarbo: Det var til ipo prøver jeg tænkte.
    Det er først om 5 år jeg ønsker træningshund.
    Ønsker en hund som er super at træne med, men som også hviler meget i sig selv, så den kan have ro i hovedet når den er hjemme.
    Har en dreng på 3 nu, så tiden er ikke for mit vedkommen til brugshund lige nu.

• #5   24. nov 2011 Jeg tror man skal se sig rigtig godt for, for at finde en hvalp efter linjer, der har deres brugsegenskaber intakte.

Men de findes jo - de er bare ikke særlig synlige. Der er ikke mange, der vælger riesen til brugshundearbejde.

• #6   24. nov 2011 Camilla, jeg tror ikke det er det letteste valg.

Har du trænet IPO før?

• #7   24. nov 2011 Kennel - jeg mener Dina holder sin facebookprofil MEGET privat.

Så linket er måske ikke så godt?

Hun kan kontaktes via canis.

• #8   24. nov 2011 Her er hendes offentlige hjemmeside: http://www.riesen-fan.dk/

• #9   24. nov 2011 *CH*
    Min drøm er at træne det og tage prøverne, men mangler bare den perfekte race , som jeg kan bruge til det og som passer godt i familien også.
    Har trænet Ipo en smule med begge mine bulldogs, så er ikke helt grøn men absolut ikke garvet:-)
    Den amerikanske bulldog var perfekt for os, både på hjemmefront og træningsbanen, men det er jo ikke muligt mere.

• #10   24. nov 2011 Har en bekendt, der har været hundefører ved politiet i mange år. For mange år siden, ville han afprøve om han kunne bruge sin store sorte risensnauzer som politihund. Men men men, det var en KÆMPE udfordring. da det er en utrolig kraftfuld og selvstændig hund.
    Det endte da også med at han måtte tage den ud af styrken. Det fungerede simpelt hen bare ikke med sådan en ka'l.
    Derfor skal jeg ikke kunne sige, om den kan bruges (det tror jeg da), som alm. familiehund...og der indenfor, som brugshund.
    Men klogt af dig at forhøre dig og samle gode råd og erfaringer. Det er ofte det der har manglet, når mennesker anskaffer sig en hunderace, de intet kender til og derfor kan blive slemt overrasket :o9

• #11   24. nov 2011 mener ikk hun holder den så privat, men er hermed slettet smiley

men ja ville bestemt kontakte hende

• #13   24. nov 2011 Krumme:
    Cane corso er ikke noget for os, lækker hund men der ikke så meget arbejdsiver i dem jeg har set.
    De bulldogs jeg havde var standard typen som har noget mere drive en bully typen.
    Den skal gerne kunne gå et helt lydighedsprogram uden at det bliver kedeligt:-)
    Men super dejligt at høre alle de erfaringer i forskellige har oplevet med Riesensnauzeren.

• #15   24. nov 2011 Krumme:
    Mener så også jeg har set hende skrive at det ikke brugshund, men en sofakartoffel:-)
    Jeg leder efter en race som kan bruges i brugshundesport, dvs spor, lydighed og forsvar. Og være en fornøjelse at arbejde med.
    Og så skal den helt klar kunne begå sig i hjemmet med god ro.

• #17   24. nov 2011 Team glarbo:
    Nu var det også for at forhøre mig lidt om racen:-)
    Schæferen er heller ikke et dårligt bud, men har haft en lidt uheldig oplevelse som jeg ikke ønsker at opleve igen, men det er jo også en super træningspartner:-)
    Avler i selv?

• #18   24. nov 2011 krumme:
    Det er rigtigt.
    Men for mig er at gå fra Ambull til Cane corso altså også en trin ned når jeg vil træne brugssport. Bare min mening
    Nu var der også fuld smæk på den sidste bulldog jeg havde.

• #20   24. nov 2011 Krumme:
    Det bare i orden smiley

• #21   24. nov 2011 Har trænet sammen med en i PH, og den havde fantastiske brugsegenskaber. Var meget madglad og forholdsvis let at træne. Den havde/har dog nogle problemer med apporteringen.
    Den har lige vundet vandre-pokal for bedste rundering i lokal konkurrence ;o)

• #22   24. nov 2011 Tanja og bine:
    Tak for dit indlæg.
    Du skulle tilfældighvis ikke vide hvilken kennel den kommer fra?

• #23   24. nov 2011 Tak for interessant link - rart at se, at der findes andre racer i DK. som bruges til træning smiley

• #24   25. nov 2011 Nej, ved desværre ikke hvilken kennel den er fra... Og hun er ikke på HG.
    Træner ikke længere i PH, så jeg kan ikke en gang spørge hende. Men hvis jeg kommer forbi i PH, skal jeg nok prøve at spørge hende ;o)

Og ja, det kan godt blive lidt ensformigt. Træner i en dobermann-klub nu, hvor der er mange forskelige racer :o)

• #25   26. nov 2011 Træner sammen med to Riesen.... i PH, de fungerer ganske
    fint, og deres tidligere Riesen... ar da ganske fine som konkurrencehunde, smiler

• Erling Antoni N
    Erling Antoni N Tilmeldt:
    apr 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #26   27. apr 2017 Risensnauser er den nem at dreaser

Kommentér på:
Riesensnauzer som brugshund

Annonce