{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
420 visninger | Oprettet:

KURV! :) {{forumTopicSubject}}

Nu er tiden blevet inde til at Selina Skal træne kurv, efter familie og venner er trætte af at hun er i sofaen når den er på besøg. smiley
Som førstegangsejer er jeg ikke sikker på hvordan man gør det.

Det jeg gør nu er: Jeg ligger en godbid i hendes kurv, går tilbage til hende og siger KURV!! hvor hun så løber over og finder den, og nu også kommer tilbage til mig.
Det skal man vel gøre 10000 gange, før den sidder der helt. Men det jeg er i tvivl om, er, når jeg skal bygge videre på øvelsen (at hun skal lægge sig der og blive)

Så er der nogen der har nogle tips? Eller måske en bedere måde at gøre det på?

Det jeg vil have som resultat er at jeg kan pege på kurven og sige kurv og hun så lægger sig der og bliver.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  KURV! :)
  • #1   29. okt 2011 Jeg plejer at give hunden et gnaveben, ligge den i kurven og sigen "KURVEN".
    Hvis hunde går derfra følger jeg den tilbage, og siger "KURVEN" igen. Bliver ved med at gentage det, indtil den får komandoen "FRI" så den gå. Men sipelthen gentagelse, og følge den tilbage så den forstår den skal blive.

• #2   29. okt 2011 tag en godbid, vis hende op i kurven.. lige så snart hun træder op i kurven siger du din kommando for kurven.. og når hun er helt oppe så er det DYGTIIIG også får hun godbidden

• #3   29. okt 2011 Hvis hun aldrig lærer at blive i kurven er der jo igen idé i at lære hende at gå i kurven. Jeg ville lære hende at hvis hun skal lægge sig/sætte sig skal hun blive der hvor hun får besked på det indtil hun får "fri". Det har vi lært vores. Så hvis han bliver sendt i kurven og bliver bedt om at lægge sig, ligger han til vi giver ham fri.

• #4   29. okt 2011 Vi klikkertræner, og med vores metode er det simpelthen bare, at placere sengen i rummet - og så klikke ved den mindste interesse for den. Det kan man så bygge ovenpå, indtil hunden til sidst er i sengen.

Men træningsmetoden afhænger meget af hvilken race man har, og hvor arbejdsvillig den er. Med vores er det absolut det letteste at klikke adfærden frem.

• #5   29. okt 2011 Først, så bruger vi ikke kurven som et sted hunden SKAL ligge når der er gæster. Hvis gæsterne ikke vil dele sofa med hende, hvad så med at lære hende at hoppe ned. Synes måske der er ret langt mellem at hun til daglig må være i sofaen, men når der er gæster skal hun død og pine ligge i kurven??

Nå men som a&d skriver lærte vi Fenris at en dæk, stå eller sit kommando betyder man BLIVER i den stilling til andet er sagt/fri er givet. Vi lærte ham at gå over på sit tæppe eller kurv ved at pege derhen og sige tæppe/kurv når han er i/på det ønskede lavede vi håndtegn for dæk og han bliver der. Nu behøver vi bare kommando og måske at pege.
    Vi bruger kurv/tæppe som udgangspunkt, når vi gemmer mad i lejligheden eller han får tyggeting. Så sender vi ham over på tæppet mens vi finder det frem og gemmer. Men der er ikke som sådan tvang for at han skal blive der i længere tid. Synes han skal have lov til at bestemme hvor der er mest behageligt at ligge når han er hjemme og så er der steder han ikke må komme, som for eksempel møbler eller køkkenet når vi laver mad. (han må gerne ligge foran køleskabet som det eneste)

• #6   29. okt 2011 årha. det er mest mine forældre der ikke kan have at hun går og snuser til dem og vil op og snakke da de ikke kan lige hunde. Det er jeg selvf. ked af. Men vil jeg have besøg af dem må jeg jo lære selina at hun ikke lige skal vandre rundt. Hun ved godt når jeg siger ned til hende. Men ja, som sagt skal hun jo have en timeout nogle gange hvor hun lige skal hvile og ikke tonse rundt i hele huset. Selvf skal hun have lov til at hilse, og alle mine andre gæster elsker hende. og jeg er personligt ligeglad hvor hun lægger sig.

Kommentér på:
KURV! :)

Annonce