KURV! :) {{forumTopicSubject}}
Nu er tiden blevet inde til at Selina Skal træne kurv, efter familie og venner er trætte af at hun er i sofaen når den er på besøg.
Som førstegangsejer er jeg ikke sikker på hvordan man gør det.
Det jeg gør nu er: Jeg ligger en godbid i hendes kurv, går tilbage til hende og siger KURV!! hvor hun så løber over og finder den, og nu også kommer tilbage til mig.
Det skal man vel gøre 10000 gange, før den sidder der helt. Men det jeg er i tvivl om, er, når jeg skal bygge videre på øvelsen (at hun skal lægge sig der og blive)
Så er der nogen der har nogle tips? Eller måske en bedere måde at gøre det på?
Det jeg vil have som resultat er at jeg kan pege på kurven og sige kurv og hun så lægger sig der og bliver.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.736
Hvis hunde går derfra følger jeg den tilbage, og siger "KURVEN" igen. Bliver ved med at gentage det, indtil den får komandoen "FRI" så den gå. Men sipelthen gentagelse, og følge den tilbage så den forstår den skal blive.
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.043
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.092
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
Men træningsmetoden afhænger meget af hvilken race man har, og hvor arbejdsvillig den er. Med vores er det absolut det letteste at klikke adfærden frem.
aug 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 756
Nå men som a&d skriver lærte vi Fenris at en dæk, stå eller sit kommando betyder man BLIVER i den stilling til andet er sagt/fri er givet. Vi lærte ham at gå over på sit tæppe eller kurv ved at pege derhen og sige tæppe/kurv når han er i/på det ønskede lavede vi håndtegn for dæk og han bliver der. Nu behøver vi bare kommando og måske at pege.
Vi bruger kurv/tæppe som udgangspunkt, når vi gemmer mad i lejligheden eller han får tyggeting. Så sender vi ham over på tæppet mens vi finder det frem og gemmer. Men der er ikke som sådan tvang for at han skal blive der i længere tid. Synes han skal have lov til at bestemme hvor der er mest behageligt at ligge når han er hjemme og så er der steder han ikke må komme, som for eksempel møbler eller køkkenet når vi laver mad. (han må gerne ligge foran køleskabet som det eneste)
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 967
KURV! :)