Elli vil æde min faster!! Elli vil æde min faster!!
Ja Elli er sgu den mærkeligste hund jeg nogensinde har haft. Hun har af en eller anden grund set sig sur på min faster, som hun har mødt 4 gange. På nær første gang, har det faktisk hele tiden været sådan. Hvis min faster går, så løber Elli efter og bider/ napper i hendes bukser. Hun er det med det samme min faster rør på sig. Elli er ikke meget for fremmede mennesker, men min søsters kæreste, som hun har mødt 2 gange er der er ikke de store problemer med. Jeg er godt nok ved at blive lidt frustreret over hendes opførsel. Det er også sådan at når vi er hjemme, så er hun super glad hvis der kommer folk hun kender, men er det fremmede, så gøer og knurrer hun og vil nappe dem i bukserne. Og hun bliver ved indtil de går igen. Det er altså lidt belastende. Er der nogle der har været ude for det samme eller har nogle gode råd til at tackle det?
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 135
Tænker lidt om det mon ville hjælpe at give din faster en håndfuld godbidder, som hun så kan give din hund, så snart den har en hensigtsmæssig opførsel? F.eks hvis hunden er glad når hun kommer ind af døren, hvis hun lægger sig roligt i nærheden, eller kigger nysgeriigt på din faster?
Vil tro at det bunder i noget usikkerhed, at hunden ikke kan slappe af når der er gæster....
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.731
Ellers kan I sammen gøre et arbejde for at hunden kommer til at syntes at fremmede er noget af det bedste i verden.
Så engang et program om en hund som var meget utryg og angst over for fremmende. Det var både dem der kom hjemme på besøg, eller folk de gik forbi på gaden og det var hovedsagelig mænd.
Derfor trænede de med venner og bekendte på gåture at de skulle passere hunden (i starten langt fra hunden) og uden at sige eller gøre noget så smide en guf til hunden. Noget rigtig lækkert pølse eller hvad hunden nu kunne lide. Det skulle man så arbejde videre med og langsomt kunne de komme tættere og tættere på.
De folk som var med til at lære hunden at fremmede er okay, skal ikke sige eller kigge eller række ud efter hunden. Det er hunden der skal komme til dem.
Langsomt kunne folk nu gå ved siden at hunden på gåturen uden at den sprang frem eller krøb sig sammen ved ejeren.
Ved ikke om det kan hjælpe jer?
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.589
luk hende væk når gæsterne kommer ind, så de har mulighed for at sætte sig i sofaen roligt og have de lækre godbidder klar i hånden, luk hunden ind til dem, lad den selv nærme sig, ikke lokke osv, når den kommer hen tilbyd godbidden.
sørg for at have den lange løse line på så hvis gæsten skal rejse sig eller rykker på sig, så har din hund ikke mulighed for at nappe i dem.
apr 2005
træn evt hun skal blive siddende imens i forstærker med godbidder og gæsten går rundt.
husk hunden IKKE må have mulighed for at nappe.
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.145
Det er der svært er at få folk til at lade være med at række ud efter hende. Synes konstant at vi kommer i situationer hvor det sker. Og de vil gerne bukke sig ind over hende og klappe hende over på hovedet. Og de forstår ikke at Elli ikke kan lide det.
Jeg har snakket med min faster om at komme ud og besøge hende med Elli. Så tror jeg at jeg siger til hende at hun skal ignorere Elli totalt og smide med godbidder.
nov 2008
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.731
apr 2005
nov 2008
Elli vil æde min faster!!