super kontakt øvelser søges super kontakt øvelser søges
Jeg har en dejlig dejlig hund, jeg har en super kontakt med ham, der hjemme, på gå ture, til agility træning, alm. lydighedstræning.
Meen så begynder det så lidt at knibe nårvi er til udstillinger, der skal snuses en hel del i jorden, meen jeg syntes dog jeg stadig har kontakt.
Værst var det så i dag.....
Til hans og min første rally prøve, da vi skulle ind, startede han med at sætte snuden ned i græsset og stemme bagbenene imod, lige uden for ringen. Jeg forsøgte ALT, ja selv de dejlige frikadeller han skulle ha som belønning efter banen, kom frem og helt op i snuden nærmest, men NIX han skulle snuse, jeg fik hevet ham ind på banen, fik på ringeste vis gennemgået banen med enhund med snuden ned i jorden KONSTANT så jeg måtte hive ham rundt. Vi fik slvfølgelig ingen point, det er jo klart.
Han er ikke i støver racen, så han skulle jo gerne kunne rette snuden OP af jorden.
Så nu tænker jeg. Er der nogle der har nogle super gode tips til hvordan jeg lærer min hanhnd ikke at sætte snuden i jorden??? Og da slet ikke til en prøve. (han er HAN hund, og er 2½år)
aug 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 9 Svar: 47
ja Tanken har strejfet mig, at en af de foregående rally hunde, har været en løbsk tæve...
Men det var mega træls.
super kontakt øvelser søges