{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

Cykelture ,hvornår må jeg begynde? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle sammen.
skal lige høre hvornår jeg kan begynde at cykle med Diego skal han være fyldt et år? og hvordan lære jeg ham at blive ved siden af cyklen? han er MEGET hjul fokuseret smiley jeg har ikke prøvet at cykle med ham, men hvis jeg trækker cyklen rundt i haven så bliver han helt vild og vil bare gerne jage og bide i hjulene, det samme gør han når vores datter køre sin plastik knallert, han stopper så snart man beder ham om det, men det er jo meningen at han slet ikke skal gøre det og det er lidt svært at blive på cyklen når han tonser sådan rundt om en? :S smiley
Nogen der har nogle gode råd ? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cykelture ,hvornår må jeg begynde?
  • #1   16. sep 2011 Jeg ville vente til han var 1½ år gammel, og så ville jeg ikke træne i haven, men tage ham ud på vejen og måske starte med at trække cyklen først med ham på den ene side og cyklen på den anden. Når det går godt så ham ved siden af cyklen.
    Når jeg anbefaler ikke at gøre det i haven, er det fordi i haven sker der ikke andet interessant, og der er han vant til at rende rundt og lege. På vejen vil han formentlig være mere interesseret i at bevæge sig fremad.

• #3   16. sep 2011 okey helt sikkert, ja jeg mente nok der var noget med at han skulle være udvokset inden man tog fat på det.. jeg har heller ikke trænet det med ham, men når jeg selv har skulle cykle en tur i byen f.eks og tager cyklen frem så bider han i hjulene og sådan. men det med at træne han på vejen kan måske godt gå hen at blive lidt farligt da han godt kan blive temmelig bange for lastbiler( også den der holder stille) så jeg ville nok starte et sted hvor der ikke var så meget trafik eller er det dumt?

• #5   16. sep 2011 Personligt ville jeg slet ikke turde cykle med en hund, der ikke var 100% "trafiksikker". Selv i et stille område, kan du jo riskikere, at der kommer en billist/knallert/motorcykel som ikke tager hensyn.

Så jeg tro,r jeg ville lægge en masse arbejde i, at gøre ham tryg og sikker i trafikken, når I bare går tur - før jeg så meget som ville overveje cykling. Og så passer det måske også med, at han er fuldt udvokset til den tid smiley

• #6   16. sep 2011 han er kun bange for lastbiler og der har han været helt fra han var hvalp af, han havde en dårlig oplevelse med sådan en inden vi fik ham, det var også noget vi fik af vide da vi hentede ham at han var bange for, det bliver bedre med hans frygt jo større han er blevet men den er ikke helt væk endnu.. men når der alligevel er så længe til at vi kan begynde at træne det så håber jeg på at den sidste frygt er forsvundet til den tid. smiley

• #7   16. sep 2011 Nu står der ikke noget om hvad race det er.. da der er stor forskel på store racer og mindre racer i hvornår de er fuldt udvokset.. men en hund er generelt først udvokset når den er 2 år. Og starter man for tidligt kan det give slidgigt og så har man så ikke hunden ret længe.. så hellere bygge muskler op med svømning når man har en ung hund. Det giver også en større mental træthed og styrker hundens kondition smiley

Og det at den angriber hjul mv er jo så noget man skal arbejde med og sætte grænser ligesom med alt andet da det ellers jo kan koste hundens liv og lemmer senere;-)

• #9   17. sep 2011 Jeg ville starte med nu at tage cykel og hund med ud i trafikken....På gå ben altså.....Det er jo mens han er hvalp han skal miljøtrænes...
    Når han ikke længere reagerede på trafikken så ville jeg starte med at cykle med ham....Kun små ture i starten, så han får muskler og sener styrket... Det er jo muskler og sener som skal holde knoglerne på plads.....Hvis hans lårbensknogle allerede er i den forkerte position, ja så er det løb kørt----
    Jeg tror ikke en meter på at moderart motion kan ødelægge noget for hvalpe tvært imod....

• #10   17. sep 2011 her hos mig har vi ofte gået tur med cyklen for at de skal lære at gå pænt ved siden af den, når de har været et år har jeg begyndt på at små cykle lidt. dvs. 500 meter. og så har vi langsomt øget jeg sys det er for sent at begynde at cykle med dem når de er 2 år. ronja som er startet meget langsomt op, kan den dag i dag sagtens løbe 10-15 km uden problemer. det er vigtigt at du husker at tjekke trædepuder når du er færdig, og så er det vigtigt at hunden hele tiden løber i trav...

vil lige indskyde at det er sjældent hun får lov at løbe så langt, men da jeg satser på at hun skal til en UHP, så skal hun kunne løbe 20 km...

• #11   18. sep 2011 Hmm.. smiley det var godt nok mange forskellige meninger der var om det emne.. altså og det hele lyder jo rigtig, men tror at jeg vil bruge lidt af det hele, tage cyklen med på tur så han kan vende sig til den/det, men vente med at cykle med ham til ham er udvokset.. men tror nu nok at jeg skal få kam til mit hår men hensyn til hjuljagteriet smiley det sjove er at han gør ikke noget når vi møder cykler på vores ture.. :S smiley

Kommentér på:
Cykelture ,hvornår må jeg begynde?

Annonce