1.088 visninger
|
Oprettet:
Cykelture ,hvornår må jeg begynde? {{forumTopicSubject}}
Hej Alle sammen.
skal lige høre hvornår jeg kan begynde at cykle med Diego skal han være fyldt et år? og hvordan lære jeg ham at blive ved siden af cyklen? han er MEGET hjul fokuseret jeg har ikke prøvet at cykle med ham, men hvis jeg trækker cyklen rundt i haven så bliver han helt vild og vil bare gerne jage og bide i hjulene, det samme gør han når vores datter køre sin plastik knallert, han stopper så snart man beder ham om det, men det er jo meningen at han slet ikke skal gøre det og det er lidt svært at blive på cyklen når han tonser sådan rundt om en? :S
Nogen der har nogle gode råd ?
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
Når jeg anbefaler ikke at gøre det i haven, er det fordi i haven sker der ikke andet interessant, og der er han vant til at rende rundt og lege. På vejen vil han formentlig være mere interesseret i at bevæge sig fremad.
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 808
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
Så jeg tro,r jeg ville lægge en masse arbejde i, at gøre ham tryg og sikker i trafikken, når I bare går tur - før jeg så meget som ville overveje cykling. Og så passer det måske også med, at han er fuldt udvokset til den tid
jan 2007
dec 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 337
Og det at den angriber hjul mv er jo så noget man skal arbejde med og sætte grænser ligesom med alt andet da det ellers jo kan koste hundens liv og lemmer senere;-)
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
Når han ikke længere reagerede på trafikken så ville jeg starte med at cykle med ham....Kun små ture i starten, så han får muskler og sener styrket... Det er jo muskler og sener som skal holde knoglerne på plads.....Hvis hans lårbensknogle allerede er i den forkerte position, ja så er det løb kørt----
Jeg tror ikke en meter på at moderart motion kan ødelægge noget for hvalpe tvært imod....
feb 2007
Følger: 41 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 440 Svar: 3.748
vil lige indskyde at det er sjældent hun får lov at løbe så langt, men da jeg satser på at hun skal til en UHP, så skal hun kunne løbe 20 km...
jan 2007
Cykelture ,hvornår må jeg begynde?