Træning/lej med Annie {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Ville lige høre hvad i mener.
Jeg har længe prøvet at finde lejetøj og lejemetoder som Annie synes om, men uden at noget egentlig fangede. Så prøvede jeg sådan et bideskind (Ruskind med snor på) som nogen bruger til bidetræning osv. Hun ELSKER det simpelthen, bare det jeg tager den frem får hun julelys i øjnene
Nå men min far siger at jeg skal lade vær med at leje med skindet da de kan blive for vilde af det. Selvom hun bider sig fast og bare hænge og basker så kan jeg få hende til at slippe ved at sige aflever eller det er fars, så jeg synes ikke det er farlig lej.
Og er det for tidligt at træne med hende da hun kun er 7½ måned gammel? (bruger måske 30-60 min om dagen på det alene.) Hun bliver hvert fald dejlig træt af det, for hun får godt nok krudtet noget energi af
Mvh Søren
maj 2006
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 231
mar 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 328
Synes det er utroligt at hun allerede kan bære sig selv, mens hun rusker i skindet.
maj 2006
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 231
mar 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 46
Men hvis du spørger mig, er rusken en uønsket handling. Du kan læse mere på min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/Stanley-SAR
Under siden, byttedrift.
Det er også meget vigtigt, at du som ejer "bærer byttet" sammen med din hund.
Jeg vil gerne komme med en forklaring, men det bliver nok meget langt herinde, så du kan bare kontakte mig, så skal jeg gerne forklare.
Men du skal bare fortsætte med bideskind.
Knus C
mar 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 46
Hvis du lader din hund overstå bærefasen, får du blodtrykket og endofiner i ro. Det er derfor det er sindsygt vigtigt, at man løber med sin hund rundt indtil den slipper taget i evt. bytte.
Hvis man sørger for det, er risikoen for stress minimal.
Knus C
mar 2006
Nu er det dog ikke sådan at hun hænger i skindet i 30 min... Det er også at få hende til at sidde, vente mens jeg går væk, og så giver hende lov til at løbe efter det. Også lave hoppe træning ved at svinge det over hovedet så hun får en ordenlig sans for at gribe ting osv.
Hun giver selv slip når hun ikke gider mere, så spytter hun den ud og ligger sig i skyggen
Siger jeg aflever spytter hun den ud... Dog med hakken da hun ikke er meget for det hehe... Stædig terrier er hun skam
Da der er lidt probs med mit medlemsskab med DTK er jeg ikke blevet tilmeldt lydighedskursus, men det var også planen at hun skulle. Hunde elsker sådan noget, og man får selv en meget bedre hun, når de bliver stimuleret både fysisk men også psykisk.
Tusinde tak for svarene.
mar 2006
Træning/lej med Annie