Er der nogen søde DRU’er som kan hjælpe mig ?? {{forumTopicSubject}}
Er du DKK’er… så lad venligst hver med at kommentere!!!
Hej Alle
Jeg er ny i denne verden, men som i nok kan fornemme, har DKK ikke taget særligt godt i mod mig, men jeg håber at I kan hjælpe mig
Efter lang tids overvejelse har vi besluttet at vil begynde at avle, og nu bliver det!!
Vi har købt en dejlig australian shepherd tæve hvalp, som vi håber kan blive vores ”Big Mama”.
Jeg ville gerne høre om nogen her kan fortælle mig hvornår vores lille ny er de gamle nok til at starte ringtræning, agility, Lydighed, samt hyrdetræning?? Samt hvornår kan man deltage i konkurancer? Jeg ved at hvalpe ringklasserne er for 6- 9 måneder… jeg regner med at prøve at stille op der, så både hun og jeg for den bedst mulige træning for fremtidlige forhåbentlige gode resultater.
Dernæst om der noget sted man kan træne i Præstø – Næstved – Vordingborg området ??
På forhånd mange tak for hjælpen
Mvh Julie
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 27
ja, vi hved godt at selvom at hun fantastisk på papiret, er det ikke ensbetydende at hun også bliver det… men vi har jo lov til at håbe
og tak for svar på Agility !!
aug 2011
aug 2011
aug 2011
hved du hvad de hedder eller om de har en hjemmeside evt.
aug 2011
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 1.339
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.549
aug 2011
”jeg syntes at det du har gang i er dybt useriøst!”
”antallet af seriøse DRU opdrættere vidst tælles på en hånd - i mine øjne er der intet seriøst over de opdrætter”
”Du må sætter dig ind i avl før du overhoved gør sig tanker om avl på en kommende tæve” (det har jeg gjort! Men det betyder jo at jeg ved alt)
og så nåede jeg aldrig at få svar på mine spørgsmål
Jeg kom med en åben indstilling til både DKK og DRU, jeg har indtil nu kun fået skrald i hoved af DKK, så jeg gider det ikke mere… jeg holder mig til DRU, de kan da snakke civiliseret til en!
aug 2011
det er der styr på... har fået listen af opdrætter, samt har jeg snart læst alt hvad der findes på dansk og engelsk om den dejlige race
aug 2011
TAK
aug 2011
der er ingen tvivl om at DKK tilbyder mere, og det var derfor at jeg overvejede at skifte....
og jeg må være ærlig og sige at jeg har sat godt mig ind i avl, genetik, racen... men jeg troede at en stambog var en stambog !!!
aug 2011
aug 2011
men det lader til at jeg har et problem med medlemerne!!!
aug 2011
aug 2011
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.549
Nu er ALLE dkk's medlemmer jo ikke at finde her på HG... og udmeldingerne på HG fra nogen af Dkk'erne kan være en smule skrappe ind i mellem... Personligt tror jeg at det er grundet den diskussionsform der er qua de mange mennesker på forummet og så endda på skrift....
HG er nu ikke at sammenligne med hvorledes det er i Dkk, hvis man vælger at være aktiv på udstillinger, i en specialklub, i en lokalafdeling, til træning m.m.Ingen tvivl om at jeg er Dkk'er og holder meget af min klub men jeg er da ked af at du anskuer hele Dkk sådan grundet en tråd herinde.
Håber du finder et godt træningssted og at du kommer til at befinde dig godt i den klub du ender med at vælge at være aktiv i :o))
aug 2011
ja, jeg ved godt at jeg ikke kan sige at alle er sådan... men desværre laver det til at det er dem jeg har mødt
jeg er sikker på at når jeg starter tæningen møder jeg en masse sød DKK'er...
men jeg er allerrede træt af den "kennel klub Krig" ´jeg ikke anede fandtes!!!
aug 2011
aug 2011
aug 2011
aug 2011
aug 2011
hvad var det ved "Er du DKK’er… så lad venligst hver med at kommentere!!!" du ikke forstod ???
men til din info...både mor og far har fået lavet sundhedtjek, samt tjekket for genitiske sygdomme.
Far er avlsgodkendt fra DKK, samt agility champion.
Mor er avlsgodkendt fra en åben klasse, samt har mor vundet flere 1. præmier i hyrding...
mor og far fejler ikke noget !!
aug 2011
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
At der nu er to eller tre mennesker der er gået dig på nerverne er meget ærgeligt, men handler mere om de personer (evt din indledning til tråden) end om at de er DKK'ere. Som du kan se både her og i din anden tråd, så er de fleste i stand til at svare ordenligt.
Der findes virkeligt mange mennesker i de forskellige klubber, og du vil ikke undgå at synes at enkelte, eller grupper, af dem ikke er lige din kop té. Sådan har vi det allesammen - sådan er det også i hesteverdenen, hvor jeg kan forstå at du/i har erfaring - men det er ingen grund til selv at begynde at optrappe konflikten.
Har du spørgsmål som kun vedrører DRU'erne, vil jeg tro at du vil få glæde af følgende gruppe:
http://www.hundegalleri.dk/grp_vis.aspx?GroupID=271
Altså, ikke fordi du ikke MÅ bede folk holde sig væk - du er bare sikret en mere "ikke DKK" respons i den gruppe.
aug 2011
aug 2011
jeg har nemlig ytrinsfriheden til at sige at jeg ikke ønsker DKK snobber til at komentere på mine indlæg ...
du er klar over at det er netop er nogen som dig der gør at jeg ikke ønsker hjælp, input eller komentar fra DKK medlemmer??
det er netop indlæg som dine der gør at jeg får et utroligt dårligt indtryk af DKK'er!!
aug 2011
og på forhånd tak!!
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 1.599
Jeg er selv i DRU men er medlem af DKK så jeg har benyttet mig af DKK's ringtræning og sp for jeg deres medlemsblad som er super godt synes jeg. Er der flere spørgsmål er du velkommen til at skrive til mig
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 1.158
Men ved man på forhånd at man gerne vil benytte sig af hele dynen, så finder man en egnet hvalp i DKK.
Især når man har avl for øje.
Problemet er, at dru udstillinger ikke har nok konkurrence, der er for få hunde og de er ikke kritiske nok iforhold til racestandarten, det er min erfaring
Jeg er ikke DKK'er, jeg er bare mig
Så derfor synes jeg du nøje skal overveje dit valg.
nov 2010
Stinne: og ja gimper findes overalt i hundeverden
nov 2010
Først og fremmest vælger man vel indenfor egne rækker, hvis det er muligt.
mar 2006
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
aug 2011
tak for indlægende
hvad far ang, så tilhøre han opdrætter... som oprendeligt tilhørte DKK...opdrætter valge at skifte til DRU, og forst nogen år sener besluttede de at påpegynde avl... jeg vil gerne understrege at opdrætter ikke blev smidt ud af DKK men vaglte af overflytte.
aug 2011
nov 2010
mar 2006
Det er ikke for at blande mig (du må hjertens gerne springe mit indlæg over hvis det virker provokerende, for det er ikke min mening), men jeg synes at du er ualmindeligt heldig hvis den bedste hanhund til din tæve tilfældigvis ejes af dine venner.
Jeg synes at det er lidt ærgeligt for dig at du har opdrætterdrømme, men er i den grad begrænset i forhold til tilgængeligt materiale. Når du har brugt den hanhund kan han jo ikke bruges videre i din linie, og du står med samme problem når en tæve fra næste generation skal parres (her formoder jeg at kuldet er blevet vellykket nok til at forsvare viderførsel af linien).
Hvad du gør er naturligvis<b> fuldstændigt</b> op til dig - jeg vil bare råde dig til at tænke over det praktiske omkring dine kenneldrømme før du sætter dig for fast i klubfnidder.
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.242
hvorfor JO der kræves medlemskab af DKK for at træne på deres pladser og det kan man ikke være hvis man samtidigt opdrætter/udstiller i en anden klub.
jan 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 9 Emner: 130 Svar: 1.256
Hvalpehold - hos DCH vordingborg, det starter op i morgen aften kl 18 på mosegården i ornebjerg - jeg tror stadig der er pladser. tjek hjemmesiden
Ellers hvalpehold på Faxe hundecenter starter op på torsdag, kontakt HNB.dk omkring pladser.
Ringtræning. ikke i DRU regi.
Agility, samme steder - når hunden er 1 - 1½ år.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Er der nogen søde DRU’er som kan hjælpe mig ??