{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.272 visninger | Oprettet:

Er der nogen søde DRU’er som kan hjælpe mig ?? {{forumTopicSubject}}

Er du DKK’er… så lad venligst hver med at kommentere!!!

Hej Alle

Jeg er ny i denne verden, men som i nok kan fornemme, har DKK ikke taget særligt godt i mod mig, men jeg håber at I kan hjælpe mig smiley
Efter lang tids overvejelse har vi besluttet at vil begynde at avle, og nu bliver det!!
Vi har købt en dejlig australian shepherd tæve hvalp, som vi håber kan blive vores ”Big Mama”.
Jeg ville gerne høre om nogen her kan fortælle mig hvornår vores lille ny er de gamle nok til at starte ringtræning, agility, Lydighed, samt hyrdetræning?? Samt hvornår kan man deltage i konkurancer? Jeg ved at hvalpe ringklasserne er for 6- 9 måneder… jeg regner med at prøve at stille op der, så både hun og jeg for den bedst mulige træning for fremtidlige forhåbentlige gode resultater.
Dernæst om der noget sted man kan træne i Præstø – Næstved – Vordingborg området ??

På forhånd mange tak for hjælpen

Mvh Julie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er der nogen søde DRU’er som kan hjælpe mig ??
  • #1   14. aug 2011 tak Alfisten Natasja
    ja, vi hved godt at selvom at hun fantastisk på papiret, er det ikke ensbetydende at hun også bliver det… men vi har jo lov til at håbe smiley

og tak for svar på Agility !!

• #2   14. aug 2011 Vi har altid haft hund, så vi har styr på det mest grundliggende.. men jeg vil gerne starte til træning for lige at få det ekstra!

• #3   14. aug 2011 der mente jeg ang lydighed

• #4   14. aug 2011 super !! tak stine !
    hved du hvad de hedder eller om de har en hjemmeside evt.

• #5   14. aug 2011 hehe... det behøves ikke, men mange tak for hjælpen !!

• #6   14. aug 2011 Uanset om man er DRU'er eller DKK så husk at aussien skal tjekkes for en stor portion arvelige sygdomme...og at der er meget at sætte sig ind i inden man giver sig i kast med noget så omfattende....

• #7   14. aug 2011 Jeg bliver simpelthen nødt til at spørge dig om, hvprledes Dkk ikke har taget godt imod dig?

• #8   15. aug 2011 Åårrh for at komme med nogen af dem, efter spørgsmål om avlsgodkendelse og evt. flytning fra DRU til DKK :
    ”jeg syntes at det du har gang i er dybt useriøst!”
    ”antallet af seriøse DRU opdrættere vidst tælles på en hånd - i mine øjne er der intet seriøst over de opdrætter”
    ”Du må sætter dig ind i avl før du overhoved gør sig tanker om avl på en kommende tæve” (det har jeg gjort! Men det betyder jo at jeg ved alt)

og så nåede jeg aldrig at få svar på mine spørgsmål

Jeg kom med en åben indstilling til både DKK og DRU, jeg har indtil nu kun fået skrald i hoved af DKK, så jeg gider det ikke mere… jeg holder mig til DRU, de kan da snakke civiliseret til en!

• #9   15. aug 2011 og til NB
    det er der styr på... har fået listen af opdrætter, samt har jeg snart læst alt hvad der findes på dansk og engelsk om den dejlige race smiley

• #10   15. aug 2011 og super tak for hjælpen alle sammen ... det gør det lidt nemmer at finde træning hvis jeg gerne må bruge DKK træninger

TAK

• #11   15. aug 2011 hej LS...

der er ingen tvivl om at DKK tilbyder mere, og det var derfor at jeg overvejede at skifte....
    og jeg må være ærlig og sige at jeg har sat godt mig ind i avl, genetik, racen... men jeg troede at en stambog var en stambog !!!

• #12   15. aug 2011 og at det var ligemeget om den stambog hed DRU eller DKK

• #13   15. aug 2011 DKK har jeg ingen problemer med !
    men det lader til at jeg har et problem med medlemerne!!!

• #14   15. aug 2011 har også tænkt mig at melde mig ind for en stund bare for at kunne ta DKKs opdrætteruddannelse

• #15   15. aug 2011 Nej... jeg INTET i mod DKK... men medlemmerne...

• #16   15. aug 2011 Julie:
    Nu er ALLE dkk's medlemmer jo ikke at finde her på HG... og udmeldingerne på HG fra nogen af Dkk'erne kan være en smule skrappe ind i mellem... Personligt tror jeg at det er grundet den diskussionsform der er qua de mange mennesker på forummet og så endda på skrift....
    HG er nu ikke at sammenligne med hvorledes det er i Dkk, hvis man vælger at være aktiv på udstillinger, i en specialklub, i en lokalafdeling, til træning m.m.Ingen tvivl om at jeg er Dkk'er og holder meget af min klub men jeg er da ked af at du anskuer hele Dkk sådan grundet en tråd herinde.
    Håber du finder et godt træningssted og at du kommer til at befinde dig godt i den klub du ender med at vælge at være aktiv i :o))

• #17   15. aug 2011 Hej
    ja, jeg ved godt at jeg ikke kan sige at alle er sådan... men desværre laver det til at det er dem jeg har mødt smiley

jeg er sikker på at når jeg starter tæningen møder jeg en masse sød DKK'er... smiley

men jeg er allerrede træt af den "kennel klub Krig" ´jeg ikke anede fandtes!!!

• #18   15. aug 2011 min hund er DRU, som dens mor.... far er DKK

• #19   15. aug 2011 så hvis jeg vil ind i DKK skal jeg overflytte og det betyder at hele mors side vil blive slette fra stambogen...

• #20   15. aug 2011 jeg kan ikke komme på DKK udstillinger som det ser ud nu...

• #21   15. aug 2011 nej .. hehehe... har også tænkt mig at ta på DKK udstilling for at kigge og suge indtryk til mig smiley

• #22   15. aug 2011 åh gud
    hvad var det ved "Er du DKK’er… så lad venligst hver med at kommentere!!!" du ikke forstod ???
    men til din info...både mor og far har fået lavet sundhedtjek, samt tjekket for genitiske sygdomme.
    Far er avlsgodkendt fra DKK, samt agility champion.
    Mor er avlsgodkendt fra en åben klasse, samt har mor vundet flere 1. præmier i hyrding...
    mor og far fejler ikke noget !!

• #23   15. aug 2011 der udover er hvalpene du snakker om ... DRU'er

• #24   15. aug 2011 Jeg finder det problematisk at du indleder en tråd med at en væsentligt andel af forummet ikke må deltage - i en tråd som kun den andel kan hjælpe dig med. Som du vistnok har forstået nu, så er flere af de muligheder du efterspørger kun tilgængelige i DKK regi.

At der nu er to eller tre mennesker der er gået dig på nerverne er meget ærgeligt, men handler mere om de personer (evt din indledning til tråden) end om at de er DKK'ere. Som du kan se både her og i din anden tråd, så er de fleste i stand til at svare ordenligt.

Der findes virkeligt mange mennesker i de forskellige klubber, og du vil ikke undgå at synes at enkelte, eller grupper, af dem ikke er lige din kop té. Sådan har vi det allesammen - sådan er det også i hesteverdenen, hvor jeg kan forstå at du/i har erfaring - men det er ingen grund til selv at begynde at optrappe konflikten.

Har du spørgsmål som kun vedrører DRU'erne, vil jeg tro at du vil få glæde af følgende gruppe:
    http://www.hundegalleri.dk/grp_vis.aspx?GroupID=271

Altså, ikke fordi du ikke MÅ bede folk holde sig væk - du er bare sikret en mere "ikke DKK" respons i den gruppe.

• #25   15. aug 2011 mange tak Søster for at gøre mig opmærksom på denne gruppe smiley

• #26   15. aug 2011 Til Tavlesnob
    jeg har nemlig ytrinsfriheden til at sige at jeg ikke ønsker DKK snobber til at komentere på mine indlæg ...
    du er klar over at det er netop er nogen som dig der gør at jeg ikke ønsker hjælp, input eller komentar fra DKK medlemmer??
    det er netop indlæg som dine der gør at jeg får et utroligt dårligt indtryk af DKK'er!!

• #27   15. aug 2011 så hvis du vil være så venlig at lade vær med at kommentere på mine indlæg i fremtiden vil jeg være utrolig glad !

og på forhånd tak!!

• #28   15. aug 2011 Du kan starte til lydighed(hvalpetræning) fra hunden er helt lille, det samme med ringtræning her kam du allerede starte hjemmefra ved jævnligt at tjekke øre, tænder, poter mave osv. På hunden. Agility starter du først med når hunden er 12-18 mdr. Hyrdning har jeg ingen idé om hvornår man starter med, men tænker at det først er når hunden kan den basale lydighed, jeg ville kontakte en hyrdeklub for ar få mere info. Du kan starte med at udstille don hund fra den er 3 mdr. I det der hedder baby klasse, det er super at starte fra de er helt små så hunden vænner sig til det hele.
    Jeg er selv i DRU men er medlem af DKK så jeg har benyttet mig af DKK's ringtræning og sp for jeg deres medlemsblad som er super godt synes jeg. Er der flere spørgsmål er du velkommen til at skrive til mig smiley

• #30   15. aug 2011 Alle er velkomne hos DKK, til træning, kurser uddannelser osv.
    Men ved man på forhånd at man gerne vil benytte sig af hele dynen, så finder man en egnet hvalp i DKK.
    Især når man har avl for øje.
    Problemet er, at dru udstillinger ikke har nok konkurrence, der er for få hunde og de er ikke kritiske nok iforhold til racestandarten, det er min erfaring smiley
    Jeg er ikke DKK'er, jeg er bare mig smiley
    Så derfor synes jeg du nøje skal overveje dit valg.

• #32   15. aug 2011 Bad: Troede bare hvalpen var bestilt, ikke kommet hjem endnu.

Stinne: og ja gimper findes overalt i hundeverden smiley tror tit det opstår når der er mange kvinder der konkurrere.

• #35   15. aug 2011 Maj-Britt: Ja det tænkte jeg nemlig også.
    Først og fremmest vælger man vel indenfor egne rækker, hvis det er muligt.

• #37   15. aug 2011 Det kan den vel ikke have hvis den er, som Julie skriver, avlsgodkendt.

• #39   15. aug 2011 Mig bekendt skal man være medlem af DKK for og træne hos dem.

• #41   15. aug 2011 hej alle
    tak for indlægende smiley
    hvad far ang, så tilhøre han opdrætter... som oprendeligt tilhørte DKK...opdrætter valge at skifte til DRU, og forst nogen år sener besluttede de at påpegynde avl... jeg vil gerne understrege at opdrætter ikke blev smidt ud af DKK men vaglte af overflytte.

• #42   15. aug 2011 og hvad fremtidig avl, har vi venner i sverige der har en FCI avlsgodkendt blue merle

• #44   15. aug 2011 Brug hjernen: Jeps man skal være medlem for at træne smiley

• #46   15. aug 2011 hvis han passer til jeres tæve er det jo fint, men...

Det er ikke for at blande mig (du må hjertens gerne springe mit indlæg over hvis det virker provokerende, for det er ikke min mening), men jeg synes at du er ualmindeligt heldig hvis den bedste hanhund til din tæve tilfældigvis ejes af dine venner.

Jeg synes at det er lidt ærgeligt for dig at du har opdrætterdrømme, men er i den grad begrænset i forhold til tilgængeligt materiale. Når du har brugt den hanhund kan han jo ikke bruges videre i din linie, og du står med samme problem når en tæve fra næste generation skal parres (her formoder jeg at kuldet er blevet vellykket nok til at forsvare viderførsel af linien).

Hvad du gør er naturligvis<b> fuldstændigt</b> op til dig - jeg vil bare råde dig til at tænke over det praktiske omkring dine kenneldrømme før du sætter dig for fast i klubfnidder.

• #48   15. aug 2011 det er ikke helt korrekt at skrive alle er velkomne til at træne i DKK regi !
    hvorfor JO der kræves medlemskab af DKK for at træne på deres pladser og det kan man ikke være hvis man samtidigt opdrætter/udstiller i en anden klub.

• #49   15. aug 2011 Jeg er godt nok DKK'er men her er alligevel et par indspark

Hvalpehold - hos DCH vordingborg, det starter op i morgen aften kl 18 på mosegården i ornebjerg - jeg tror stadig der er pladser. tjek hjemmesiden

Ellers hvalpehold på Faxe hundecenter starter op på torsdag, kontakt HNB.dk omkring pladser.

Ringtræning. ikke i DRU regi.

Agility, samme steder - når hunden er 1 - 1½ år.

• #50   28. aug 2011 Din hund kan slet ikke overføres til DKK, da opdrætteren er udelukket. Så du må "nøjes med" de tilbud der er indenfor DRU.

Kommentér på:
Er der nogen søde DRU’er som kan hjælpe mig ??

Annonce