Kan ikke neddæmpe hende {{forumTopicSubject}}
Jeg har et lille problem med min unghund.. HUN ER FOR GLAD!
det virker lidt mærkelig at man er nederen over at ens hund er glad, men hun er simpelthen FOR glad nogle gange..
Jeg har selv trænet hende, og træner hende stadig selv..
hun hører rigtig godt efter, kan gå uden snor (dog ikke lige ved fod), sit, dæk (hvis hun ikke er for glad) og forstår generelt hvad vi ber hende om..
Nu er mit problem så når der kommer folk i huset, så er hun så glad at hun hopper og springer og er slet ikke til at få til at slappe af.. sådan kan hun også være i dagligdagen..
Når hun ikke får lov og gentagende bliver bedt om at gå i kurven ligger hun og ryster og piver og piver og folk tror hele tiden at vores hund er dybt ulykkelig..
Hun er 8 måneder nu..
Hvad gør jeg ved den her opførsel? Hvordan får jeg hende til at forholde sig roligt?
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.525
Du kan også få nogle "gæster" til at komme, men bede dem ignorere hunden indtil den falder helt til ro og så kan de hilse. De skal vende ryggen til, til den er rolig. Bliver den vild igen må gæsterne stoppe med at snakke med den.
Og husk at negativ opmærksomhed er også opmærksomhed.
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 86
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.114
Jeg har nemlig også hørt at man skal be folk om at gå igen når de bliver vilde, også lade dem komme ind igen når de er rolige.. også forsætte sådan..
er der nogle der har prøvet det?
maj 2011
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.525
mar 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 227 Svar: 476
Så jeg følger også lige med Men dog skønt at de er glade.
maj 2011
Men så når vi har rost hende bliver hun mega glad, også selvom vi bare siger "dygtig", også starter det jo forfra.. :S
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 86
Kan ikke neddæmpe hende