At opleve en ny side af sin hund.. {{forumTopicSubject}}
Malou har altid været frembrusende i snor overfor andre hunde, jeg har trænet meget med hende og med forskellige metoder. Har vendt om når hun gjorde dette, har forsøgt halti som bare gjorde hende meget nedtrykt og har forsøgt med diverse kontakt øvelser.
Alle disse metoder har fungeret en periode og så ikke længere.
Nu prøver vi så noget helt nyt.. Jeg har altid været imod ceacer Millan og hans metoder. Da jeg mener at meget af det han gør ikke kan bruges i min daglige træning.
Min veninde syntes så at nogle af hans metoder er brugbare og ville gerne have jeg så noget med ham for at vise mig at ikke alt hvad han gør er udueligt.
Og må indrømme at hans metode med at gå med hundene er helt fantastisk. Jeg har nu brugt en uge på at gå med malou på hans metode og må indrømme at jeg aldrig har haft så rolig en hund med på gå tur. Idag ville jeg virkelig teste hvor godt dette virkede og gik op i byen (ebeltoft er en rigtig turist by så en dag med sol og ferie får alle til at gå op i byen med deres hunde) Malou gik ved min side hele turen gennem byen og anede ikke de andre hunde, jeg var føren og hun fuldte mig da jeg havde kontrol over hele turen uanset hvem og hvad vi mødte..
Men jeg må stadig indrømme at millan har metoder som jeg aldrig ville drømme om at benytte, men denne vil jeg blive ved med for at se om det er os og at det kan virke i resten af vores tid sammen.
nov 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 57
Jeg har aldrig hørt om Millan og havd det handler om, men det lyder jo til at virke.
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.338
Jeg må indrømme at jeg altid har sagt at hans metoder ville jeg aldrig drømme om at bruge, men man bliver jo nødtil at forsøge med noget nyt når det gl. ikke virker
nov 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 57
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.147
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 372
Det var da vel nok en dejlig oplevelse, du der har haft med Malou. Du har ganske ret i, at hvis Malou klare Ebeltoft i stiv arm, så har du fat i noget rigtigt :-))). Synes selv, det kan være noget af en prøvelse at gå igennem byen i øjeblikket, hvor gæsterne strømmer til byen. Meen, min lille prinsesse, klarer det nu meget fint - hendes alder taget i betragtning. Hvad går Milan-metoden ud på? Er da lidt nysgerrig, nu :-))
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.412
jul 2008
http://www.youtube.com/watch?v=H9SHTTsr_ow
Malou er dog ikke aggrassiv men vil gerne snakke men det kan hurtigt læses som noget andet.
jul 2008
http://www.youtube.com/watch?v=wpnqgsIoqrU
jul 2008
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
jul 2008
jul 2008
jun 2006