Træning hjælp ? {{forumTopicSubject}}
Vi havde egentligt vores hund til salg, da min kærestes og mit parforhold simpelhent går i stykker pga hunden er i en rigtig træls alder og ikke helt er til at styre..
Men vi har tænkt os at arbejde virkelig hårdt på at få det til at virke, for vil sgu ikke af med ham i længden :(.
Derfor spørger jeg nu råd til forskellige ting herinde.
1: Hvordan lærer man ham at gå pænt i snor?
2: Hvordan lærer man en hund at han ikke må løbe over til andre dyr og mennesker når han ser dem udenfor? I denne situation kan han slet ikke holdes tilbage eller kaldes hjem.
3: Hvordan lærer man ham at lade være med at gø når han er indenfor og kan se vi er udenfor?
4: Hvordan lærer man hunden at han ikke må hoppe op i sofaen? han gør det ikke når vi er der, men hvis vi går udenfor, hopper han op i sofaen for at kigge ud til os.
5: Han adlyder kun på kommandoer (sit, læg dig, hen på plads osv) når han ved at han får en godbid for det.. hvad gør man her?
Svar på disse spørgsmål ville være rigtig dejlige!
For jeg vil så gerne beholde ham da vi elsker ham så højt.
Han er en golden retriever, han er fra marts 2010 (dvs 13 måneder gammel) og er lige blevet kastreret.
Tak på forhånd <3.
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.432
feb 2010
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 102
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.432
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
2 - Man holder hunden i line indtil den har et stabilt indkald. En sporline er et godt redskab til at træne dette; tricket er at være mere interessant end det hunden ser - så godbidder, fragglesang, stepdans og pivedyr er vejen frem.
3 - Du sørger for at hunden ikke keder sig når den lades alene i haven.. Lad den søge efter godbidder i græsset, lege med foderbold og lignende. Hunden gøer for at få jeres opmærksomhed - den røvkeder sig.
4 - Du kan starte med at rulle for i det vindue hunden kigger ud af; men ting er svære at træne når i ikke er der til at korrigere hundens opførsel.
5 - Man giver godbider og masser af ros. En hund gør hvad der kan betale sig; kommandoerne tænker jeg er indlært med kiksere, og i så er stoppet brat fordi hunden lystrer? Nedtrapning af kikserne/belønningen skal ske gradvist, ellers ser hunden ingen ide i at lystre..
.. Og så få lige lånt nogle bøger om hundeadfærd og træning, det er trist hunden skal være til gene for jer fordi i ikke har formået at træne den =/
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
Prøv at finde de 7-900 det ca koster for træning.
Har I ikke råd til det ( kan spares op hurtig) så overvej, om i har råd til hund.
Hvad hvis den bliver syg ? m.m
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Jeg ville gerne hjælpe dig og vise dig øvelserne, men jeg bor helt på Nordfyn, så det er alligevel billigere med træningshold =)
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
Hvis du selvfølgelig bor i nærheden
http://www.youtube.com/user/kikopup
Der ud over kan jeg kun anbefale hende her på youtube
Der kan du finde træning om at gå pænt i snor og meget andet
og hun er super dygtig og bruger kun positive metoder
Træning hjælp ?