Aggressiv hund Aggressiv hund
Jeg har en dejlig dobermann hund, på knap 2 år, der siden kastrationen (november) har været aggressiv overfor små hunde. Først gøede han af små hunde (hvis de bjæffede ham i hovedet etc.) og siden har det udviklet sig til at han helst vil spise alle små hunde. Hjemme er han er skødehund og meget nem at have med at gøre.
Han har altid haft lidt indlæringsproblemer (har svært ved at forstå kommandoer), men det kan man ikke bebrejde ham når han er født i rusland og havde 2 danske ejere før han kom her som 6 mdr. gammel.
Det skal lige siges at han bor med en anden dobermann, og de har ingen problemer indbyrdes. Den anden dobermann er super lydig, men har også været i huset først (er snart 2,5 år, der er et halvt år imellem dem, og de kom begge som 6 mdr.) kort og godt, så søger jeg en god adfærdsterapeut den kan hjælpe ham i københavnsområdet. Nogen der har gode ideer?
Jeg ønsker en glad hund, som kan komme i parken og lege som en normal hund, i stedet for altid skulle være i snor og kun kunne lege med min anden hund.
Mvh Marc
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 1.341
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.731
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.949
http://www.72183283.dk/
Held og lykke
jan 2006
Følger: 115 Følgere: 115 Hunde: 3 Emner: 249 Svar: 1.737
Hun har også selv dobermann.
jan 2006
Følger: 115 Følgere: 115 Hunde: 3 Emner: 249 Svar: 1.737
mar 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 221
apr 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 1
Til ej en medløber: Han blev kastreret da han stejfede/stak af hver gang han fik færten af noget spændende, og desuden lidt for voldsom leg herhjemme.
Det er så et rimelig overstået kapitel nu, men jeg må indrømme at jeg hellere ville ha en stikke af hund, end en der spiser andre. Men man kan jo desværre ikke sy kuglerne på igen. Nogen løsningsideer? Du lyder som om du kender til emnet..
Mvh. Marc
Aggressiv hund