1.220 visninger
|
Oprettet:
Dumt spørgsmål???? {{forumTopicSubject}}
Indrømmer ærligt, at jeg ikke aner meget om træning af hunde.
Mit spørgsmål er som følger:
En Dobermann skal trænes, klart ( i know), jeg har så set på nogle Dober opdrætter sider, hvor der bla. vises billeder fra en træningssituation.
Denne situation er en mand, der har en Dober hængende i armen og løfter en kølle, som for at ville slå den ( ved godt at han ikke gør det, men det ser sådan ud)
Hvad er det for en type træning og hvorfor bruger man det???
Jeg synes det ser lidt vildt ud....
Kom frisk, er nysgerrig
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 1.372
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.013
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 138 Svar: 1.911
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.013
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
"Den sorte pind .. kaldes en stok, og det er en figuranten bruger til at slå hunden med i gr C i IPO/BHP prøverne.
Der er dog regler for hvorhenne han må slå den - og selvfølgelig slår han ikke alt hvad den kan trække - og stokken er iøvrigt lavet i noget bøjeligt blødt materiale, så hundene ikke bliver skadet.
"Når hunden har et fast greb, tildeles den 2 stokkeslag. Kun slag på skuldre og området ved manken er tilladt .. " sakset fra håndbogen for IPO prøver."
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 6 Emner: 168 Svar: 2.429
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.089
Men dejligt at få svar på spørgsmålet, for jeg anede det ikke. Men ved heller ikke hvad IPO står for og heller ikke hvad de forskellige klasser grp a, b, c dækker over....
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
B - lydighed
C - forsvar
Og ja, de slår hundene, som er aldeles uanfægtede - de skader altså ikke hundene
IPO står for Internationale Prüfungsordning
dec 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 156
Alle firguranter gennemgår en uddannelse og de skal til prøve hvert år. De slår bestemt ikke hundene hårdt. Men ja de slår dem, kan du vel godt sige
Du skulle tage og overvære en træning en dag så du kan se hvordan det i virkeligheden er. Men har man ikke forstand på det kan det godt virke en smule voldsomt, det kan jeg godt forstå.
Men synes det er herligt du spørger ind til det så du ikke går med en masse fordomme
Har mødt mange hunde der havde haft en dårlig opvækst og ikke havde det mindste selvtillid. Men det får de bestemt af at træne c arbejde. Det er en helt anden hund når den har selvtillid.
dec 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 156
Dumt spørgsmål????