751 visninger
|
Oprettet:
Cairn Terrie, forskellig træning:) {{forumTopicSubject}}
Hejsa:)
jeg skal her i april hente en cairn terrier hvalp men inden da ville jeg gerne være forberedt på træningen
jeg vil bl.a lære den at tisse udenfor, sidde/ligge når det bliver sagt:) kalde så hunden kommer når man sige rnavnet og diverse ting.)
hvordan vil i anbefale jeg griber dette an
skal siges jeg er helt ny i området:)
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
Renlighedstræningen handler blot om at være vågen. Hvalpen skal ud hver gang den har spist, drukket, leget og sovet - eller ca en gang i timen / hveranden time i starten. Når den gør hvad den skal udenfor roser du til skyerne, når der sker uheld indenfor slår du dig selv i hovedet - fordi du ikke var hurtig nok.
Held og lykke med hvalpen
mar 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
og mange tak og tak for svaret:)
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.591
aug 2009
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Svar: 295
Det er en super dejlig race, jeg har 2 af dem selv;o)
Jeg fik ofte fortalt at Cairn terrieren er en stædig lille rad, der er umulig at træne, det er en misforståelse samtidig med, at der dog er lidt om snakken. Det er klart en kæmpe misforståelse, at Cairn terrieren er umulig at lære noget. Den er elsker at lære og har en lynhurtig opfattelsesevne. Den er super lækker at arbejde sammen med, hvis det, du tilbyder den, pirrer dens nysgerrighed, hvis den synes det er sjovt, eller hvis den får noget lækkert af dig ;o)
Cairn udmærker sig med sit muntre temperament og charmerende væsen. Denne race vil "være med til alt, hvad dens ejere laver". Samtidig er der tale om en hund, som godt kan lære sjove tricks. Dog skal det anføres, at der ikke findes to ens cairn terriere, når talen falder på deres mentale egenskaber. De bliver som regel ganske unikke i deres væremåde.
Da den blev anvendt til jagt på ræve og andet vildt, var den særligt hurtig til jagt i stendynger, som på engelsk hedder 'cairns'. Af samme grund bør man også vide, at cairn terriere har stor tendens til at jage små dyr og evt. andre hunde. At lade den være alene med små dyr er ikke tilrådeligt.
Cairn Terrie, forskellig træning:)