{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.139 visninger | Oprettet:

bid ikke leg {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg har en ruhåret gravhundehvalp på lidt over 4 mdr.
I dag skete dog det der ikke måtte ske. Han bed min kæreste da han ville ae den..
Hunden(Otto) ligger i sin kurv og har fået en godbid til at gnave lidt i.. min kæreste bukker sig så ned for lige at klappe hunden, og vupti, så bider den ham i hånden...
han skælder selvfølgelig hunden ud, men nu står jeg så her og syntes jeg har et dilemma..
jeg elsker jo begge mine drenge rigtig højt, og er nu bange for at min kæreste og Otto ikke rigtig bliver som før...
hvordan kan jeg sikre mig for at Otto ikke bider igen...

gode råd er dyre..
venter med længsel

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bid ikke leg
  • #1   20. mar 2011 I kan lade være at forstyrre når hunden ligger i sin kurv med mad. Den har tydeligvis ikke tillid til at i lader den i fred, så den bider ud efter jer.

Gode råd koster såmænd ingenting. Tillidsøvelser er vejen frem.

• #2   20. mar 2011 Lær menneskerne i huset at når hunden er i kurven skal man lade den være..;)

• #3   20. mar 2011 Tja, måske kæresten skulle skælde sig selv ud. Hundens kurv er dens fristed , hvor den bør kunne være i fred.
    Træn også hunden i og bytte ting, så den lære at i kan bytte et ben med en lækker godbid.

• #4   20. mar 2011 i mener da ikke seriøst at det er iorden at hunden bider bare fordi den ligger i sin kurv??? en hund bør aldrig bide efter min mening.

• #5   20. mar 2011 Og ja, iøvrigt skælder man ikke en hvalp ud når ejer har lavet en fejl.

• #6   20. mar 2011 Rene-- Nejm en den skal lære at stole på at den s ejere ikke vil tage dens mad. Det gør den her hvalp tydeligvis ikke.

• #7   20. mar 2011 det er da noget fis. hunden skal da vide hvem der er lederen. jeg siger ikke at man skal slå hunden, men den skal sgu vide hvem der bestemmer. så hvis den en dag snupper et kyllingeben f.eks, skal man måske ikke tage det fra den???

• #8   20. mar 2011 Jeg vil helst spise i fred uden at blive krammet eller hilst på,og ''I don't sharemy food''.. Sådan tror jeg nu også at min hund har det..

Lad ham være når han hygger sig med lidt mad smiley
    Og så kurven kan være hans fristed smiley

• #9   20. mar 2011 rene, det er noget andet hvis hunden stjæler maden..
    Men hvis du giver den det skal du da ikke tage det tilbage, jeg ville da glo noget hvis pizzamanden kom og tog min pizza, tror at jeg havde knurret på menneskelige manere smiley

• #10   20. mar 2011 hva så den dag et lille barn som ikke ved bedre kommer i nærheden af hunden mens den ligger i sin kurv. er det så også iorden at den bider barnet???

• #11   20. mar 2011 hvis du giver din hund et ben og den kun må ha det et stykke tid for at den ikke skal få dårlig mave. når du så vil tage det for at skåne hunden, så bider kræet.. det spiller altså ikke. hunden skal ikke bestemme.

• #12   20. mar 2011 Jens, man lader ikke hunde og børn være alene sammen..
    Siger ikke at man bare skal acceptere den opførsel, men man skal lige respektere sin hund når den vil have lidt tid for sig selv..

Så må du give den et mindre ben eller slet ikke noget?
    Kan du ikke selv se logikken i det?

• #13   20. mar 2011 Og hvis jeg vil have noget min hund lader til ikke at ville slippe lige sådan, så bytter jeg med en lækker godbid.. Vupti !

• #14   20. mar 2011 jeg hedder rene og jane men skidt pyt.
    nej det er slet ikke iorden at hunden bider på noget tidspunkt. i teorien kunne det også ske selvom at hunden ikke er alene med børn. jeg tror kun at det er dig og pernille som herinde synes det er helt iorden at en hund bider... jeres hunde håber jeg aldrig jeg skal møde.

• #15   20. mar 2011 Jens. Lær hunden og bytte, som jeg skrev længere oppe. Så kan du til en hver tid bytte et kyllinge lår med noget andet godt.
    Kommer der små børn der ikke kan forlæares at hunden har helle i kurven så holder man øje med barnet ikke kontakter hunden i kurven.

• #16   20. mar 2011 Haha, undskyld.. ved ikke hvorfor jeg skrev jens..
    Men hvad så hvis jeg gav dig en is og sagde værså god, og et par minutter efter kom og tag den og sagde du bliver for tyk eller får dårlig mave hvis du spiser mere, den snupper jeg lige igen.. Ja, det ville være for it eget bedste.. Men hvad så men hunden der ikke forstår hvorfor du tager det væk? Vi burde egentlig alle kunne tale hundsk smiley

''i teorien kunne det også ske selvom at hunden ikke er alene med børn''
    - hvad kunne ske?

• #17   20. mar 2011 rene og Jane P

Læs nu lige, hvad der står:

"Hunden(Otto) ligger i sin kurv og har fået en godbid til at gnave lidt i.. min kæreste bukker sig så ned for lige at klappe hunden"

Set fra hvalpens side, så virker det truende, når man bukker sig ind over den. At den så samtidig ligger med en godbid, gør det jo ikke bedre af.

• #18   20. mar 2011 brug hjernen. skal man kun bruge hjernen før man køber hund og ikke når man læser??? skrev lige før til rikke at navnet ikke er Jens!
    en hund må under ingen omstændigheder nogensinde bide sin ejer eller andre for den sags skyld.!

• #19   20. mar 2011 Brug hjernen smiley

Han hedder ikke jens, ved ikke hvorfor jeg skrev det smiley
    Men nu er jeg da ikke alene om det smiley

• #20   20. mar 2011 så er det på tide at i får lært jeres hvalp at han ikke må bide. længere synes jeg ikke den burde være.

• #21   20. mar 2011 rene og Jane P

Hvis man har den indstilling, skulle man måske hellere købe en tøjhund.
    Her er tale om en hvalp. Og man kan ikke forvente, at den kan det hele fra start af. Kommandoen "slip" er iøvrigt en god kommando at lære sin hund
    smiley

• #22   20. mar 2011 min hund har altså også været hvalp og han har aldrig bidt mig eller min kæreste.

• #23   20. mar 2011 man skal forebygge ikke helbrede.. hunden skal lære det inden den bider. har den bidt er det for sent efter min mening.

• #24   20. mar 2011 . Hundens er ikke født med at alle kan alt ved den. Den skal lære og stole på dens familie. Hunden får ikke tillid til familien og mennesker ved skæld ud, tæsk eller anden afstraffelse.
    Og endelig bør hunden have et sted hvor den kan være i fred. Vi andre vil heller ikke kæles med mens vi spiser. Eller vækkes ved at andre rager på en..

• #25   20. mar 2011 Rene og jane - Nu er det jo lidt sent at <i>forebygge</i>, når skaden <i>er</i> sket. Så må man i stedet <i>helbrede</i>.
    Jeg synes, du skulle ønske dig et kursus i hundesprog.

• #26   20. mar 2011 jeg tror generelt at de fleste hundeejere nu om dage behandler deres hunde mere som om de er mennesker end dyr. for lige at slå det fast, jeg elsker min hund og jeg slår ham ikke, men der er ikke noget galt i at man tager fat i hunden og siger NEJ hvis den laver ulykker. jeg synes det er vigtigt at det er mig der bestemmer og ikke ham.

• #27   20. mar 2011 Irene J

Enig.

• #28   20. mar 2011 rene og Jane P

Så det er dig ligemeget, om hunden lystrer dig, fordi den er bange for dig, bare den lystrer?

• #29   20. mar 2011 Reneog Jane - Ja, hvis man ikke ønsker en hund der selv tilbyder noget, så skal man endelig straffe løs. Min hund er dog en hund og jeg kan godt lide at hun f.eks. kommer hen og vil nusse, kommer hen med en bold, tilbyder mig opmærksomhed når vi træner osv. osv. Men hver sin smag ja.

• #30   20. mar 2011 i kender jo slek ikke mig eller min hund. hvordan kan i så udtale jer om vores forhold? tro det eller ej, lige nu ligger han helt op ad mig og slapper af. min hund er ikke bange for mig, men vi nyder gensidig respekt. det kan der da umuligt være noget galt i.

• #31   20. mar 2011 Ja det ville jo aldrig ske her, fordi jeg ikke har "taget fat i hunden"............... Eller hvad?

• #32   20. mar 2011 det siger jeg ikke, men kan du helt ærligt sige at du aldrig har haft i din hund hvis den har lavet noget den absolut ikke skulle.??

• #33   20. mar 2011 Jeg kan helt ærligt sige, at jeg ikke har haft fat i min.
    Et nej er rigeligt.
    Hvis jeg skulle tage fat i min, skulle det da lige være i en situation, hvor det var nødvendigt at få hende væk i en fart (hundeslagsmål fx.).

• #34   20. mar 2011 Ja, det kan jeg. Uden at blinke. Stod hun og var på vej ud foran en bil og jeg kunne redde hende ved at rive og flå i hende, så havde jeg jo gjort det. Det er aldrig sket og gør det forhåbentlig heller ikke. Men ellers kan jeg ikke komme på nogen situationer, hvor jeg ville få brug for det. Jeg har gjort mig selv den tjeneste at lære min hund nej øvelsen og derfor skal jeg bare sige nej, hvis hun laver ballade.

• #35   20. mar 2011 jamen dog helle... det må man da ikke...!! fyyy

• #36   20. mar 2011 En 4 mdr. gammel hvalp er ikke aggressiv, og problemet her, ser jeg bare som en hvalp, der lige i det nævnte øjeblik blev utryg ved at en person bukker sig ned over den, og måske vil tage dens kødben. Det er en helt naturlig reaktion for en hund at forsvare sine ressourcer. Det der bekymrer TS er, om det er noget der vil gentage sig og give et dårligt forhold imellem manden og hunden.
    Ja, det kan det udvikle sig til, hvis ikke hunden lærer, at man ikke tager dens mad, og i så fald kun, hvis man har noget bedre at bytte med. Sålænge det kun er en lille hvalp, der ikke har lært det endnu, synes jeg ikke der er grund til bekymring.

Men det er en god ide, at lave byttelege med hvalpen, så den ikke behøver at have den beskyttertrang. Dermed opnår man også at få en hund, som ikke er til fare for f.eks. børn, selvom den har et ben el.lign. Men derfor skal man stadig lære børnene, hvordan de må omgås hunden og holde øje med dem.

• #37   20. mar 2011 rene og Jane P

Næh..men det har jeg jo heller ikke haft gjort, for hun har aldrig været i slagsmål. Det er rigtig smart at tage det i opløbet, så kan man nemlig nøjes med et nej smiley

• #38   20. mar 2011 jamen så stoler jeg da på at i virkelig tør svare ærligt. jeg har helt ærligt sagt at jeg havde i nakkeskindet på min hund da han havde ædt mine nye sko. og nej jeg vil ikke flytte alt for hans skyld. jeg vil lære ham at han skal holde sig til sit legetøj. han har ikke gjort det siden og vi er begge glade den dag idag. jeg tror dettte bliver min sidste besked i denne tråd, for vi bliver aldrig enige alligevel. der skal jo også være plads til forskellige meninger. smiley kan i ha en go dag.

• #39   20. mar 2011 Tror der er nogen, der har brug for at læse et eller andet om ressourceforsvar.
    Og om, hvorledes man ved at skælde en hund ud, når den har forsvaret sin ejendom bekræfter den i, at der er noget at forsvare.

Hunden har fået en lektion i mistillid og det må træningen i fremtiden så gå ud på at få bygget op igen.

Og for mig er den bedste træning i at undgå ressourceforsvar at lade hunden have sine ting i fred og at der sørges for, at ingen forstyrrer hunden, når den har fået noget så lækkert.

SKAL man have noget fra hunden, så er det på byttemetoden - eller på den måde hundene gør det, nemlig ved at snøre den på godt gammeldags.

• #40   20. mar 2011 rene og Jane P

Min har haft tygget en fjernbetjening som hvalp, men da hun havde gjort det, mens hun var alene hjemme, gav det ikke rigtig nogen mening at skælde ud.

• #41   20. mar 2011 Vil også lige tilføje, at min hund har lidt af ressourceforsvar, siden jeg hentede hende 10 uger gammel.

Hun får lov at have sin mad i fred. Med andre ting virker slip kommandoen fint.

• #42   20. mar 2011 da jeg fik min hvalp hjem satte jeg mig ned på deres hundeseng og gav dem kødben, og så gjorde jeg som CH , nemmelig at bytte med en godbid, og heldigvis er begge mine hunde ligeglad med om man nusser, kæler, røre eller tager deres kødben fra dem.

• #43   24. mar 2011 det er en hvalp på lidt over 4 mdr.... tage det roligt i skal lære den med bytte og når den ligge i sin seng så lade den være i fred, det er dens fristed:-) og din kæreste skal ikke lige klappe den fordi han lige synes og jeg tror også i har nogen tidspunkter hvor i har brug for fred og ro....
    ja jeg ved godt det er svært og jeg siger ikke at hunde skal bestemme men den må vel gerne selv bestemme hvornår den vil have fred fra jer..

• #44   24. mar 2011 Jan, det er ikke helt sådan jeg skriver. Jeg bytter udelukkende hvis det er strengt nødvendigt at hunden ikke skal have det, den har.

Jeg træner det ved ikke at træne det. Ved at lade hunden være i fred med sine sager indtil den selv fortæller mig, at den vil dele.

Og det har jeg ikke oplevet endnu, at det ikke ender ud med.

• #45   11. apr 2011 tak for jeres tilbagemeldinger... er lidt ked af at læse at der er mange der måske har fanget nogle ting forkert.
    punkt 1. vi slår ikke vores hund
    punkt 2. jeg går ind for træning med positiv forstærkning
    punkt 3. der står ingen steder at han bukker sig ned ind over hunden. det er en lille gravhund og det er svært at nå den med mindre man bøjer lidt i ledene..
    punkt 4 har godt nok ikke skrevet så præsis, men det var en hundekiks, på godt og vel en mundfuld den havde fået fordi vi var på vej ud af døren
    punkt 5. både kæresten og jeg er enige i at kurven er fristed, men derfor skal hunden ikke bide.
    punkt 6. jeg satser da på at få børn og når det kommer til stykket vil jeg kunne være sikker på at det ikke sker igen, og bare rolig jeg er ikke en af dem hvor børnene må alt med hunden. nej nej, bare rolig.. men børn er hurtige lige som hunde så derfor kan det hurtigt ske uønsket adfær...

men tak for jeres kommentare..
    blev dog lidt ked af at jeg skulle få den reaktion, jeg spurgte jo bare om gode råd til hvordan vi gjorde fremover...

god dag...

Kommentér på:
bid ikke leg

Annonce