agility start. Gode råd søges:) agility start. Gode råd søges:)
Hej Alle.
Vi starter til agility d. 11 april, og er helt grøn på dette område.
Jeg ved ikke så meget om hvilke komandoer osv der bliver brugt, men det skal vi vel også lære når vi starter! Han kan alm. lydighedstræning, gå plads osv, men er der noget jeg kan lære ham inden vi starter op?
Hvilket halsbånd starter man op med, og hvordan foregår det i det hele taget? Bliver vi bare skubbet ud i de vilde forhindringer, eller starter man med at lære nye komandoer el lign?
Kom gerne med jeres erfaringer og gode råd.
Hilsen en ydmyg Nina
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Jeg har gerne startet med og fortælle om opvarning af hunden. Dernæst starter jeg i det små med bare et spring, Hvor hunden skal lære komandoen spring. Så to spring. Så to spring hvor hunden bliver og fører går frem til spring nr 2 og kalder hunden over spring 1. Gradvis bliver der bygget flere forhindringer på , til man har en hel bane.
Mens man bygger forhindringer på får du samtidig og vide med komandoer.
Jeg er sikker på både du og hunden vil syntes det er sjovt. Så god fornøjelse.
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.402
Umiddelbart ville jeg forestille mig at du skal træne fremadsendelse over spring, og måske skal den snuse til en ligeudtunnel og pose.
Her hos os plejer de at vente noget tid med balance, vippe og A'et... Og når det er balancen sætter vi den helt ned i højde, så hunden ikke kommer til skade, hvis den nu skulle springe ned fra den...
agility start. Gode råd søges:)