HJÆLP - Hun ødelægger sofaen !!! {{forumTopicSubject}}
Hej med jer HG,ere
Jeg håber virkelig at i har nogen gode råd som kan løse problemerne herhjemme !!
Jeg har en dansk/svensk gårdhund hvalp ( tæve ) fra d.21 oktober 2010 , som jeg fik hjem d.1/12 2010
hun har været sød og lærenem og lære ret hurtig og det har jeg fundet ud af også desværre har sin ulember !!!
hun har ALDRIG ødelagt noget før . men så passet vi en hund som begyndte at ødelægg og splitet vores gamle sofa ad.hvor hun så efterfølgende har været med til at gå om bord i ...og efter den hund kommet hjem igen , så foresatte hun, og desværre ligger stuen sådan at hun kan høre når vi er på vej ind til stuen , så der skynder hun sig væk fra sofaen ... og så fik vi en ny og den er hun gået ombord i nu ...
Og det er på trods af daglig aktivering og gåture og en masse kærlighed ......Det er takken
Hvad skal man gøre i sådan tilfælde????
Jeg har haft taget hende i at bidde sofaen i stykker , men hun ejer ingen respekt og forsætter tiltrods for at man har haft givet hende et dask bag i og dækket hende af i kurven og skammet hende..Andre gange når man slet ikke ind i stuen , det kommer an på hvor meget aktivetet der er i huset , for hvis der stille er hun hurtig til at smutte væk derfra.
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
OMG !!!
aug 2006
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 83
Det hjælper
okt 2007
Følger: 36 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 96
Vi har prøvet UTALLIGE ting .....vi har forsøgt at "ignore " hende for så opnået hun ingen opmærksomhed .....men det lader til at være "sjov" underholdning at bidde i stykker ........pga. tænderne der klør ? ..hun har masser af legetøj og tyggepinde.
vi har sagdt " FØJ " til hende ....hun kigger bare kort , og forsætter med at bide uanset tonelejet !!!
Så prøvet vi med et lille dask , vil nærmer kalde det " vift " det er pt. det eneste der kan få hende til at stoppe midlertidig ......der ingen dør og ej. heller mulighed for at sætte en i til stuen ...og hun kan finde på at hoppe op til en i sofaen og spise løs af sofaen ,
okt 2007
okt 2007
hun kender godt NEJ-komandoen den har vi trænet meget ..og hun lystre også ...men hun foresætter når man ikke lige er opmærksom
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
Det har du ret i , jeg undskylder mange gange. Men da jeg læste dit indlæg , blev jeg faktisk temmelig rørt over , at du skammer en lille hvalp , det er i min verden ikke noget der styrker dens selvtillid.
Jeg kiggede straks på de smukke billeder af din yndige hvalp ( som i den grad ligner min himmelhund Freia ) og tænkte :
Åhh nej , hun dasker til den og skammer den over i kurven.
Men når nu du efterlyser et godt råd , kan jeg blot sige afledning og afledning hver gang.
En DSG , ved hvad den vil og den kræver sit af ejeren.
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 870
Du skriver det er takken for aktivering og kærlighed. En hund sidder altså ikke og tænker, "nu skal jeg dælme lige ødelægge sofaen for at pisse min ejer af".
Nå, med rådet til dig er at du må finde noget der er mere sjovt end sofaen, hun synes jo åbenbart at sofaen er rigtig sjov at bide i, så må du have noget klar at give hende i stedet for, når du har givet hende nej kommandoen.
aug 2006
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 83
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
Men må bare tilslutte mig de andre, tålmodighed og afledning
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 998
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Nok lidt dumt og købe ny sofa med en hvalpi huset , der æder møbler.
Men masser af tålmodighed og aflednig er vejen frem. Ikke mindst tålmodighed.
Læs bogen , Fra hvalp til hund af Irene Jernved.
HJÆLP - Hun ødelægger sofaen !!!