{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.060 visninger | Oprettet:

HJÆLP - Hun ødelægger sofaen !!! {{forumTopicSubject}}

Hej med jer HG,ere

Jeg håber virkelig at i har nogen gode råd som kan løse problemerne herhjemme !!

Jeg har en dansk/svensk gårdhund hvalp ( tæve ) fra d.21 oktober 2010 , som jeg fik hjem d.1/12 2010
hun har været sød og lærenem og lære ret hurtig og det har jeg fundet ud af også desværre har sin ulember !!!
hun har ALDRIG ødelagt noget før . men så passet vi en hund som begyndte at ødelægg og splitet vores gamle sofa ad.hvor hun så efterfølgende har været med til at gå om bord i ...og efter den hund kommet hjem igen , så foresatte hun, og desværre ligger stuen sådan at hun kan høre når vi er på vej ind til stuen , så der skynder hun sig væk fra sofaen ... og så fik vi en ny og den er hun gået ombord i nu ...

Og det er på trods af daglig aktivering og gåture og en masse kærlighed ......Det er takken smiley

Hvad skal man gøre i sådan tilfælde????

Jeg har haft taget hende i at bidde sofaen i stykker , men hun ejer ingen respekt og forsætter tiltrods for at man har haft givet hende et dask bag i og dækket hende af i kurven og skammet hende..Andre gange når man slet ikke ind i stuen , det kommer an på hvor meget aktivetet der er i huset , for hvis der stille er hun hurtig til at smutte væk derfra.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP - Hun ødelægger sofaen !!!
  • #1   17. feb 2011 At skammen hende og daske hende bagi skal nok hjælpe på problemet !!

OMG !!!

• #2   17. feb 2011 Køb bidstop fra blue horse til heste, det lugter ikke og smør det på der hvor hunden bider i den, og hvis du en dag ser den gør det så tag bidstop på fingeren og gik hunden det i munden!.
    Det hjælper smiley

• #3   17. feb 2011 Bertil > I stedet for at kommenter - Så kom med et råd i stedet for
    Vi har prøvet UTALLIGE ting .....vi har forsøgt at "ignore " hende for så opnået hun ingen opmærksomhed .....men det lader til at være "sjov" underholdning at bidde i stykker ........pga. tænderne der klør ? ..hun har masser af legetøj og tyggepinde.

vi har sagdt " FØJ " til hende ....hun kigger bare kort , og forsætter med at bide uanset tonelejet !!!

Så prøvet vi med et lille dask , vil nærmer kalde det " vift " det er pt. det eneste der kan få hende til at stoppe midlertidig ......der ingen dør og ej. heller mulighed for at sætte en i til stuen ...og hun kan finde på at hoppe op til en i sofaen og spise løs af sofaen ,

• #4   17. feb 2011 Annika > Er det ikke giftigt ??

• #5   17. feb 2011 Christina > Jeg slår ALDRIG mine dyr .......Det er Makering for at sige " stop "

hun kender godt NEJ-komandoen den har vi trænet meget ..og hun lystre også ...men hun foresætter når man ikke lige er opmærksom

• #8   17. feb 2011 .o*0*O* ( M A L E N E ) *O*0*o .

Det har du ret i , jeg undskylder mange gange. Men da jeg læste dit indlæg , blev jeg faktisk temmelig rørt over , at du skammer en lille hvalp , det er i min verden ikke noget der styrker dens selvtillid.
    Jeg kiggede straks på de smukke billeder af din yndige hvalp ( som i den grad ligner min himmelhund Freia ) og tænkte :

Åhh nej , hun dasker til den og skammer den over i kurven.

Men når nu du efterlyser et godt råd , kan jeg blot sige afledning og afledning hver gang.
    En DSG , ved hvad den vil og den kræver sit af ejeren.

• #9   17. feb 2011 Jeg sad lige og tænkte det samme som Ulla !!!

Du skriver det er takken for aktivering og kærlighed. En hund sidder altså ikke og tænker, "nu skal jeg dælme lige ødelægge sofaen for at pisse min ejer af".
    Nå, med rådet til dig er at du må finde noget der er mere sjovt end sofaen, hun synes jo åbenbart at sofaen er rigtig sjov at bide i, så må du have noget klar at give hende i stedet for, når du har givet hende nej kommandoen.

• #10   17. feb 2011 Nej, det vil jeg ikke tro. Har selv smagt på det, og skal lige siges jeg har sart mave og der har ikke været noget. og min søster har haft brugt det da hendes hund begyndte at slikke på hendes sofa, men spørg dyrlæge hvis du er i tvivl smiley

• #11   17. feb 2011 Hun flyttede ind 1 jan står der under profilen.
    Men må bare tilslutte mig de andre, tålmodighed og afledning

• #12   17. feb 2011 Helt enig med Bertil aka Farmor......og så har jeg vist ikke sagt for meget!!

• #13   18. feb 2011 Kan du ikke lade den gå i køkkenet og så med et gitter ind til stuen så den ikke føler sig lukket total inde.... rigtig mange hunde lider af klaustrofobi og kan ikke klare lukkede døre, men et gitter kan løse det problem.....

• #14   18. feb 2011 Vores lærte også og bide legetøj i stykker af anden hund. Hun har ellers aldrig bid noget itu. Men nu har hun lært det af venners hund. De er meget sammen og nu er det slut med bamser mm. De overlever max 30 min. Hvor de før blev slidt op i sømmen.
    Nok lidt dumt og købe ny sofa med en hvalpi huset , der æder møbler.
    Men masser af tålmodighed og aflednig er vejen frem. Ikke mindst tålmodighed.
    Læs bogen , Fra hvalp til hund af Irene Jernved.

Kommentér på:
HJÆLP - Hun ødelægger sofaen !!!

Annonce