509 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Gode råd / værktøjer søges! Gode råd / værktøjer søges!

Hej HG

Har et "luksus"problem med min hund Bailey. Han er glad for mennesker. Meget glad! Når vi går tur og når vi får gæster, så hopper han op ad folk og er absolut ikke under kommando.
Vi har selvfølgelig sagt til gæsterne at de skal ignorere ham, men det hjælper ikke en dyt. På gaden går han pænt lige indtil der kommer folk forbi, så trækker han vildt og står nærmest oprejst i linen. Vi gør hvad vi kan for at holde ham tilbage, men hvis det er min kæreste der går med ham, så bliver hun hevet omkuld. Vi har prøvet at sætte os på hug ved siden af ham og forsøgt at holde hans opmærksomhed på os, men han er helt lukket af og fokuserer kun på de folk der kommer forbi.

Hvad fanden kan vi gøre?? Vil ikke begynde på at trække ham til side gå over på den anden side af vejen hver gang der kommer nogen, for er nervøs for at han tager det som om mennesker, så er farlige og at konsekvensen så vil være at han bliver agressiv i stedet.
Hvordan lærer jeg mit lille bundt af rendyrket glæde at han skal tage sig lidt sammen? smiley

På forhånd tak

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode råd / værktøjer søges!
  • #1   15. feb 2011 Sådan er vores hund af natur også, meeen, giv ham en sele på (hvis han i forvejen ikke har det) i stedet for halsbånd - så har man bedre styr på hunden, og ellers træn i aflede hans opmærksomhed med godbidder, legetøj og lign.. Vis ham godbidden når i passerer nogen, og ros ham og giv ham godbidden når han går forbi uden at lave et spektakel.. Så forbinder han andre mennesker på gaden, med en rolig opførsel = ros og godbid.. smiley

• #2   15. feb 2011 Vi har prøvet det du beskriver med godbidder og sådan, men ikke engang dem gider han have når der kommer folk.
    Da vi gik til hvalpetræning i politihundeforeningen fik vi at vide at en sele ikke ville give mere kontrol over hunden , nærmest tværtimod. De sagde at en sele ville give hunden den støtte den skulle bruge, netop til at trække alt det den kunne. Efter 6 gange til træning fik vi anbefalet at bruge et halsbånd med "kvæler"funktion og det hjalp lidt på det, men nu er det som om han bare har vænnet sig til det og er pisse ligeglad.

Det er selvfølgelig lækkert at han er så glad fremfor at han var vildt arrig når der kom nogen, men....

• #3   15. feb 2011 Kenneth- Som Nikita skriver, så tag nogle rigtig gode guffere med (vi brugte kylling eller pølser da det var det eneste der var godt nok til at fastholde hans opmærksomhed).

• #4   15. feb 2011 Jeg synes så slet ikke man har styr på noget som helst når hunden har en sele på... Smag og behag

Prøv at give ham en kommando til "spring op" .. Når han kan det på kommando kan I begynde at lære ham "spring ned" ( jeg bruger bare op-ned).
    Jeg synes det er bedre at fortælle hunden hvad man ønsker den skal istedet for hele tiden at fortælle den hvad den ikke må.

Man kan evt træne det ved at aftale at mødes med nogen på en åben plads hvor der ikke kommer så mange.
    Hjælperen skal gå imod jer ( ikke direkte men så man kan passere.. Måske med 5 meters mellemrum i starten)
    Hvis hunden trækker mod hjælperen vender I begge to om og går modsat retning ca 5 meter eller til hunden ikke længere er så fokuseret på hjælperen.. Gentag dette.
    ros med super godbidder ( kød) når hunden registrerer hjælperen men vender opmærksomheden mod dig.. Og brug gerne klikker hvis du ved hvordan den skal bruges.

Dette gentages 1.000.000.000 gange indtil i kan passere hinanden tæt uden hunden trækker mod hjælperen

brug gerne flere forskellige hjælpere og med tiden så flyt træningen ud hvor den er mere naturtro.. I skal jo gerne kunne passere mennesker på et fortov med tiden.

God arbejdslyst

• #5   15. feb 2011 Mit råd vil være...
    Brug nogle super lækre guffer, som kun bruges til det formål... Evt. kylling, pøler, ost eller lignende, noget han er rigtig glad for.
    Så gør du som Nikita har beskrevet. Men han må ikke få de godbidder på andre tidspunkter, da de skal være så attraktive, hvilket de ikke bliver ved med at være, hvis han er vant til at få dem.

Også vil jeg sige som du selv skriver, halsbåndet er det der giver mest kontakt. En sele kan han trække endnu mere i, uden at det genere.

• #6   15. feb 2011 Kenneth, Tina & Alex - det må så være smag og behag, eller induíviduelt ifh. til hunden.. Jeg synes at man har et meget bedre tag på vores bull terrier end med halsbånd, og vi har også kortvarigt haft en line med kvælerfunktion, men det virkede overhovedet ikke, for at vovsen egentlig var så stædig at han var ligeglad med at han blev kvældt..
    Men gør det der fungerer bedst for jer. Tænkte på at i kunne distrahere ham ved at prikke til ham, eller give et hiv i snoren, så snart i kan se at han bliver fikseret på folk på gaden - og gøre det vedvarende, så du bliver ved med at fastholde hans opmærksomhed, og samtidig gør ham opmærksom på at den opførsel er uacceptabel.. Forstår du hvad jeg mener?

• #7   15. feb 2011 Som jeg også skrev.. Smag og behag.
    Jeg synes en sele er fantastisk til spor.
    Mit problem med en sele var at hunden nemmere kan snurre rundt og få fat i forbipasserende eller nogen der går bagved.... men min hund var heller ikke sød.....
    Jeg manglede kontrol.

Mht en kvælerkæde.. Så skal den bruges korrekt for at have en effekt.
    hvis den er stram hele tiden, så virker den ikke.
    Jeg håber du er instrueret i korekt brug af den type halsbånd

• #8   15. feb 2011 Jeg har ikke nogen erfaring med en grime, men ved at victoria stellwell (staves) fra "det er mig eller hunden" anbefaler det til støre hunde hvis man har svært ved at holde dem. Det er vist nok meningen at den KUN skal bruges under indlæring og målet er at hunden ikke behøver den til sidst

• #9   15. feb 2011 Michelle.. Jaa.... men er man uheldig og hunden alligevel får lavet et ryk fremad, så kan den vinkel hovedet bliver drejet op og tilbage på give alvorlige nakkeskader....
    grimer er lavet til heste, der har en kraftigere hals, og der som udgangspunkt er højere end en menneskehånds plasering... Hvilket giver en natirlig NEDAD gående og bagudrettet påvirkning..

Men jo.. Hvis man ved hvordan grimen skal bruges og man husker at bruge den som et midlertidigt træningsredskab, så er det en ganske udemærket måde at træne det på

• #10   15. feb 2011 Tina Alex - hehe, det virker på mig helt modsat.. Men det kan være ligegyldigt, det skal jo bare fungerer.. smiley Nu går han også efterhånden rigtig flot, så han kunne egentlig sagtens gå med halsbånd.. Den sele vi har, har et håndtag på ryggen af hunden, som man kan holde i, hvis man virkelig skal holde den på plads..

Michelle - tror bestemt ikke at de der grimer, er særligt behageligt for hunden at have på.. Jeg kunne ikke finde på at bruge dem..

• #11   15. feb 2011 Når vi går alene i verden så går han pænt og kvæleren er løs og hænger bare omkring halsen. Det er ikke stramt hele tiden, det er jo ikke hensigten at hænge ham smiley
    Hvis han vandrer lidt for langt foran mig, så giver jeg et lille ryk i linen og så er han tilbage ved min side, så syns egentlig det kører meget godt for os, men kan jo ikke regne med at vi altid er alene på vejen, selvom jeg bor uden for byen smiley og vi får jo også gæster indimellem

• #12   15. feb 2011 I stedet for guffer, så brug en bold ( eller en bidepølse ). Hvis jeres hund endnu ikke leger bold med jer og synes bolden er det bedste i verden, så skal I igang med at lege rigtig meget bold ( ikke kaste den, men leg inde ved jer ). Når der kommer gæster, hiver I bolden frem og får kontakt med hunden. Når gæsterne er kommet ind, leger I lidt bold. Får bolden igen. Holder kontakt. Gæsterne får tøjet af. I leget bold igen.

På turen: I spotter at der kommer gående. Hiver bolden frem. De gående passerer jer. I leger bold. Husk bolden skal væk når I ikke bruger den.

Til sidst skulle det gerne blive sådan at jeres hund begynder at opfatte det at der kommer gæster eller I passerere andre på gaden med leg sammen med jer. Det giver god kontakt da hunden vil kigge for at se om bolden kommer.

Kommentér på:
Gode råd / værktøjer søges!

Annonce