810 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Fravænne vovsen unoder!? Fravænne vovsen unoder!?

Jamen vi er jo de heldige ejere af Leopold - som nu er næsten 1 år.. Han er en blanding mellem 4 forskellige små hunderacer - men primært cavalier (hans far var ægte cavalier)

Han er utrolig lærenem - han kan masser af tricks, lystrer når man kalder, kan gå uden snor ude i gården og kaldes til sig selvom der kommer et andet menneske/hund.. Han kender ordet "nej" - og reagerer herpå (Han hopper stadig op når vi spiser - men hopper ned og lægger sig hvis vi siger "nej")

Så alt i alt - en ganske lydig og dejlig vaps!

MEN!

Han har fået et par smarte ideer når han er alene hjemme..

1. Han er begyndt at snuppe ting fra sofabordet.. Det har han aldrig gjort før - der har kunnet stå frugt, slik og sågar madvarer uden at han nogensinde har taget noget.. Men det er han altså begyndt på.. Og det har vi så løst ved at fjerne alt spiseligt.. MEN.. Så snupper han bare kuglepenne, lys - osv osv..

2. Den virkelig dårlige vane - er at han er begyndt at hoppe op på bordene når vi ikke er hjemme.. Han har væltet ting på køkkenbordet - spist af det der står - bidt i køkkenrullen - osv.. Og vi kan ikke flytte stole og borde (vi bor ikke så stort) så han ikke kan komme derop - og vi kan ikke rydde køkkenbordet for ting (igen - vi bor ret småt)

Det nemme svar ville være at han keder sig.. Og det kan også være det "bare" er det.. Men i så fald søger jeg gode råd til HVAD vi så kan gøre for at stimulere ham..

I forvejen kommer han ud og gå før jeg tager på arbejde (Kl. 7) - kæresten går som regel ud af døren kl. 12 - inden der er han ude og lege/løbe en tur/gå en tur (det skifter lidt) - når kæresten går får han en Denta Stix, en aktivitetsbold med yndlingsgodbidderne, han har tyggelegetøj, kødben, pivedyr og bamser.. Jeg kommer hjem senest kl. 16.. De dage han er lang tid alene hjemme - er han hjemme i 6 timer.. Han er renlig - så det er ikke noget problem... Han kommer ud og gå når jeg kommer hjem - og kommer ud i gården eller haven hvor vi leger med hans pivedyr og han tisser af - et par gange i løbet af aftenen.. Han får aftensmad kl. 18-ish (Olivers tørfoder) og har frisk drikkevand til at stå i løbet af hele dagen.. Inden vi går i seng ved en 22 tiden er han ude og gå tur igen..

HVAD kan vi gøre for at stimulere ham yderligere??
Hvad kan vi gøre for at træne ham til IKKE at hoppe på køkkenbordet?? (Hvis der er noget at gøre)

Håber nogen kan hjælpe ud fra de oplysninger jeg har givet - ellers spørg gerne mere ind.. Vil så gerne hjælpe ham til at komme de dårlige vaner kvit - både for hans og vores skyld.. Fordi hvis det er fordi han keder sig - skal han naturligvis stimuleres yderligere..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fravænne vovsen unoder!?
  • #1   2. feb 2011 det mede sofabordet gjorde min også i en periode.. MEGA irreterende...men det stoppede efter at jeg i en periode fjernede ALT på bordet når jeg gik...efter noget tid..mange måneder prøvede jeg langsomt at sætte ting på bordet igen og han gik ikke på bordene mere derfra. Det var også alt fra briller, kuglepinde osv han tog på bordet.

• #2   2. feb 2011 Kunne man ikke kukke døren til køkkenet?
    Jeg bruger selv kong eller marvben, begge med fyld. Det er alt fra blændet hundemad med tun, leverpostej, torskerovn osv. De ryger i fryseren og så får de dem direkte derfra og bruger rigtig lang tid på at slikke det ud.

• #3   2. feb 2011 Vi har et soveværelse, en stue der hænger sammen med køkkenet, et badeværelse - og et kontor.. Kontoret står altid aflukket fordi jeg har så meget maling,. hobbyting osv derinde som jeg ikke vil have han kommer til skade ved at hapse (hvis han skulle finde på det), og synes det er "synd" at lukke ham inde i hverken sove- eller badeværelse.. Han har aldrig været "lukket inde"...

• #4   2. feb 2011 Børnegitter evt, det bruger jeg selv så mine katte har fred på "deres værelse"

• #5   3. feb 2011 Min holdning til det at lukke en hund inde i et bur når den er alene - er at det nægter jeg kategorisk!!

Børnegitter synes jeg gir lidt det samme som at lukke døren.. Ikke den store forskel.. Men jeg takker for rådet! smiley

Kommentér på:
Fravænne vovsen unoder!?

Annonce