Hjælp til renlighedstræning Hjælp til renlighedstræning
Kunne godt bruge et par gode råd ang. renligheds træning af vores 10 ugers hvalp.
Vi har hende ude hver gang hun har sovet, leget, spist og drukket, men det er sjældent at hun vil lave noget udenfor, dvs. hun venter til vi kommer ind igen, og det er på trods af at vi ofte går rundt med hende i over en time, indtil hun begynder og fryse.
Vi roser hende selvfølgelig rigtig meget når hun laver noget udenfor.
Det skal lige siges at hun godt kan sove igennem om natten, ca. 6-7 timer.
Nogle gode råd anyone?
feb 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 32 Svar: 113
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.197
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.640
Når hun så sætter sig indenfor, så er det I skal " tage fat" i hende og få hende ud med det samme..
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.626
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 10
Men han døjer stadig med at skide inde, og faktisk ikke på det sted hvor han normalt tisser (avis). det som om han lister rundt og vi overhoved ikke må se at han gør det og hvis han så opdager at vi kigger på ham er det som om han bare klemmer sammen også selv om vi går ude.
Det resultere så i at vi ikke når at se at han skider og ikke kan nå at få ham ud..
Vil det stadig hjælpe at vi får ham ud så snart han har skidt ?..
Han er snart 11 uger og har ikke det vilde pels og fryser hurtigt når han er ude, så turerne bliver ikke så lange men sørge for han er ude tit og så snart vi kan se han skal noget.
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.640
Enten bære hende ud eller følge hende i halsbåndet.. Jeg ved jo ikke hvordan TS " håndterer " sin hvalp
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 358
Når han satte sig, fik vi ham hurtigt stoppet ved at klappe højt i hænderne, så han blev afledt og stoppet, tog fat i ham (ikke puha-skam-dig-ta-fat) og fik ham gelejdet ud (ikke noget med at trække i nakken eller noget, men mere skubbe bagpå)
Når han så tissede færdigt roste vi ham til skyerne...også selvom det var liiige udenfor havedøren....................hvor han for øvrigt stadig sætter sig, på de meget kolde dage. Og det er ok med os, sålænge han ikke sidder der HVER gang.
Nu er han renlig og beder pænt om at komme ud.
feb 2010
Vi plejer at løfte hende ud, enten når hun sætter sig, eller også bagefter, hvis vi ikke når det..
Men jeg må bare væbne mig med rodalon og tålmodighed
Jeg går hjemme ved hende i 4 uger endnu, så der er ikke noget der haster mht. træningen.
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 271
feb 2010
Synes bare det er utroligt at hun ikke skal lave noget efter hun fx. har sovet 2 timer, og når man så kommer ind fra lufteturen går der ikke mere end 10 min og så kan hun tisse indenfor..
Skøre lille pus
feb 2010
Men dejligt at høre at det nok skal komme med tiden
Hjælp til renlighedstræning