{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.197 visninger | Oprettet:

hundetrænings ophold ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen..
Vi står i en meget uheldig situation..
Vores hund amy er lidt af en problem hund, vi har ikke selv tiden til at gå til træning med hende da jeg er høj gravid og min mand arbejder meget..
Den eneste udvej for os lige nu er desværre en aflivning da hun ødelægger alle ting, vælter hele hytten herhjemme osv.
Så jeg ville høre om der nogen steder i landet er hundetrænere der kan træne hunden, give den kost og logi over nogle måneder indtil der er forbedringer ?

Mvh susan, håber snart at høre fra jer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hundetrænings ophold ?
  • #1   13. dec 2010 Hej Susan

Nu kan jeg ikke se hvor i landet du er fra. Men prøv evt. at skrive til Lillen fra hunde-kurven.dk.

Hun har engang imellem hunde inde og arbejde med dem.. Om hun tager længerevarende ophold på den måde, er jeg ikke helt sikker på. Men hun er super dygtig og meget kompetent..

Held og lykke med det.

• #2   13. dec 2010 Da det ofte er ejeren der misforstår hunden - kan man ikke sende hunden på et "mirakel" ophold og få den hjem som "perfekt " ..
    Det er et samarbejde imellem dig og din hund der er gået galt et sted ( hvor gammel er den ? ) og det er jer i FÆLLESSKAB der skal få det op at køre igen smiley

Der findes ingen hurtige smutveje eller nemme løsning til at få en dejlig hund, ud over held smiley - ellers er det hårdt arbejde i hvalpetiden, en masse irriterrende stunder med misforståelser, og efterhånden - når man har lært hinanden at kende på godt og ondt har man en ven for livet smiley

• #3   13. dec 2010 Hej tusind tak det vil jeg prøve.

• #4   13. dec 2010 Hvad er det for en race ?

• #5   13. dec 2010 Tror de fleste trænere tager hunde i træning (mig selv inkls. ) men det er jo ikke en gratis affære. Og økonomien skal også tages i betragtning - specielt når du er gravid.

• #6   13. dec 2010 Jeg tror faktisk også stadig, at Mads Jørgensen tager hunde ind i træning:
    http://www.hundepsykolog.dk/

• #7   13. dec 2010 Hun er en bullterrier miniature, vi var de 6 ejere på hende på 4 mdr. hun er 1½ år gammel nu.. Jeg har selv prøvet alt for at gøre hende til en god hund men kan ikke overskue det mere og syntes bare det bliver værre og værre..

• #8   13. dec 2010 vi betaler skam gerne hva det koster for sådan et ophold da vores sidste udvej ellers er en aflivning da jeg ikke vil kunne se hvordan jeg både skal kunne passe babyen og så have 2 hunde ved siden af hvoraf den ene ikke høre efter og gør præcis hva det passer den.. Så snart vi skælder hende lidt ud hopper hun rundt som om hun tror det hele er en leg og det har jeg nu brugt ½ år på at fortælle hende det ikke er men lige lidt har det hjulpet..

• #9   13. dec 2010 Ikke for at være en lyseslukker..

Men en hund med den fortid af mange hjem.. vil det virkelig være en løsning at sende den ud i - for den - endnu et hjem?
    Den vil jo opfatte det som endnu et hjem og ikke et ophold på nogle måneder....

• #10   13. dec 2010 Heidi : det ved vi godt og derfor er alternativet os en aflivning for det er værken sjovt for os eller for hunden..

• #11   13. dec 2010 Hunden ved ikke den bliver aflivet.. det er søvn og slut .

• #12   13. dec 2010 ingen løftet fingre herfra men har selv brugt to år på at rette op på min problem hund 5 hjem på 12 mdr og tro mig den var værre end det du beskriver her
    idag har jeg fået den hund frem jeg vidste var/er i ham men det har os kostet tid tid og atter tid og ikke mindst tillid fra ham om at jeg ikke forlod ham eller svigtede den begyndende tillid jeg byggede op i ham
    den dag idag stoler han 100 procent på mig der er ikke den ting jeg ikke kan gøre,udsætte ham for han stoler på at jeg altid har ret når vi prøver noget nyt kigger han på mig og reagere jeg ikk så tager han det os roligt
    desværre lyder det til for jer at i nok ikke har den tid det vil tage når i os venter barn og din mand arbejder så meget ss men det er selvfølgelig en vurdering i selv skal tage
    ved bare den største fejl i kan gøre er at sende den væk uanset om det er et ophold eller ej fordi for hunden er det bare et nyt hjem ss det var noget andet hvis en af jer deltog sammen med vov ss uanset hvad i beslutter jer for er det svært ss ønsker jer held og lykke med projektet

• #13   13. dec 2010 Susan: nu ved jeg heller ikke hvor i landet du er fra. Men ved at der er en hundetræningsklub i nærheden af kolding - hvor de tilbyder at nogle af deres elever kan træne folks hunde. Man kunne evt høre dem af om de var interesseret i et ophold?
    Du kan altid skrive hvis jeg skal finde den eksakte klub.

Kommentér på:
hundetrænings ophold ?

Annonce