{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

mangler et par fif...! {{forumTopicSubject}}

1. hvordan lære man hunden, at den ikke skal trække når man går med den i snor. ?

2. når hunden skal apporter så kommer den altid tilbage med bolden eller bamsen inden for, men når vi er ude i skoven eller på marken, så samler den bolden op og smider den samme sted igen, nogen gange løber den bare forbi og smider bolden et stykke bag mig.. hvad kan man gøre her for at den kommer hen til en med bolden?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mangler et par fif...!
  • #1   25. nov 2010 Hvor gammel er hunden? smiley
    Mht. at gå pænt: hver gang din hund trækker, stopper du op og står stille. Når hunden kigger på dig, går du videre. smiley

• #2   25. nov 2010 enig med Irene. Jeg ville dog have lidt godbidder med også give en godbid når den selv søger kontakt. så ros, ros, ros og mere ros (altså ros indtil du ved at brække dig, og lidt mere :))

• #3   25. nov 2010 den er snart 5 måneder.. smiley det er også det jeg har gjort ind til videre. ville bare være sikker på det er den rigtige måde ..

• #4   25. nov 2010 Jamen det er helt rigtigt smiley

Kan han/hun apportere derhjemme?

• #5   25. nov 2010 ja inden for er der ingen problemer, den kommer og aflever hvad vi nu leger med.. men jeg tror bare det er fordi der er så mange andre lyde, lugte i skoven at han syntes det er sjover ?

• #6   25. nov 2010 Ja, start med din egen have, så en offentlig plæne osv.. stille og roligt gør det sværere. En skov er meget overvældende smiley

• #7   25. nov 2010 vi har ingen have smiley men der hvor vi træner i skoven er der store grønne arealer hvor vi normalt er til hunde træning.

• #8   25. nov 2010 Så har i vel et fast luftested, hvor du kan træne.. smiley Der er meget langt fra at kunne noget hjemme i stuen og til at kunne i skoven smiley

• #9   25. nov 2010 ja det er fast, går tur der ude hverdag.. men så er det vel bare at fortsætte med at prøve ?

• #10   25. nov 2010 Jeg ville stadig sætte kravene ned. Nøjes med at forlange at hun samler genstanden op

• #11   25. nov 2010 okay, det vil jeg prøve så, tak for det smiley

• #12   26. nov 2010 Med hensyn til at trække, kan man også når man går forebygge problemet, det ville sige at lige før den begynder at trække (altså strækt line) holde lidt igen, det skal ikke være et hårdt ryk eller noget, men blot at du holder lidt igen. Det har fået min dreng til forstår at man må gerne løbe rundt og have det sjovt så længe det ikke trækker i snoren (læs mig) Det har virket rigtig godt smiley og har kun taget ham nogle uger med god træning, at lære det. smiley

• #13   26. nov 2010 Ha-ha-ha!!
    Jeg har en lille historie til det med at stoppe op, når hunden trækker.
    Jeg skulle jo osse lære Akila ikke at trække. Så min hundetræner fortalte at hver gang Akila træk, så skulle jeg stoppe op og vente til snoren var slap og Akila kiggede. Så skulle jeg rose hende og så gå videre... Det gik fint vi stoppede mange gange på sådan en tur. Men pludselig skete der noget "sjovt". Det blev så normalt for hende at hun automatiskt gik nogle skridt baglæns kiggede på mig og gik så videre. Jeg kunne ik gøre andet end at grine, for det viser bare hvor smart hun er og hvor dumme vi mennesker kan være....
    Men så var gode råd dyre. Jeg fandt så selv ud at for at få det jeg ville måtte jeg have hende HELT hen ved min side (uden at sige ´på plads` eller noget) hun skulle selv finde ud af det. Derefter venter jeg NOGEN gange, bare så hun ikke bliver forvent med at man går med det samme, eller efter men har talt til 2 (for hunde KAN tælle). Så det skal altid være forskellige fra hun er ved min side, til vi går. Håber det gav mening. Nu har jeg en hund der sjældent trække (når vi går alene), selvom hun ikke altid går ved min side, for det er jo ikke det jeg har trænet hende til.

Ville bare fortælle at de dejlige hunde er nogen gange lidt hurtigere end os i at lære...

Kommentér på:
mangler et par fif...!

Annonce