{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
755 visninger | Oprettet:

Han tygger alt i stykker!! {{forumTopicSubject}}

Min Blandings labrador Charlie bider ALT han får i stykker og det er også når han er alene hjemme, lige fra fejebakker til hviskestykker.Vi har lige igår købt ham en tricky bold hvor vi putter hans mad i som han så skal rulle rundt for at få dem ud og da jeg kom hjem fra håndbold, hva så jeg så, en ødelagt trickybold smiley
HVAD SKAL JEG GØRE??? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Han tygger alt i stykker!!
  • #1   4. nov 2010 Hvor meget bliver han aktiveret og gået med om dagen?

• #2   4. nov 2010 Jeg går i alt 1.5 timer med ham hver dag og hver dag leger han med naboens labrador i en halv- til en hel time. Når vi går hjemmefra giver vi ham Kong med leverpostej i smiley
    Og han får sin mad spredt ud på køkkengulvet.
    Han er lige blevet 1år gammel så jeg tror ikke han er ved at skifte tænder :o)

• #3   4. nov 2010 Har han altid bidt ting i stykker? Hvis ikke så det nok lømmelalder

• #4   4. nov 2010 Han er begyndt for ca. en månede siden at bide rigtig meget i stykker!!! han havde aldrig rørt en sko indtil for en månede siden.. jeg håber det bare er lømmelalderen for så går det vel væk igen? smiley

• #5   4. nov 2010 ja hvis det lømmelalderen så går det i sig selv igen men derfor skal man jeg stadig opdrage og prøve at få hunden til at stoppe med balladen eller bliver det måske en vane

• #6   4. nov 2010 ja det vil jeg jo helst ikke have det skal blive! :o)
    -hvad kan man måske gøre for at forhindre ham i at tygge i ting, træningsmæssigt? smiley

• #7   4. nov 2010 tak for alle de gode råd dem vil jeg bruge! han er kun i køkkenet og bryggerset, også når vi er hjemme smiley
    -altså fra jeg går i skole til jeg går hjem ca. 5-6timer.. og så går jeg en tur med ham og så skal jeg på arbejde, og når jeg kommer hjem fra arbejde går jeg en tur med ham og så skal jeg til håndbold og når jeg kommer hjem fra håndbold får han en lille tissetur før vi skal i seng, og sådan er det ca. 3-4 gange i ugen de. andre 2 hverdage i ugen er jeg ikke til håndbold :), men når jeg ikke er hjemme om aftnen er mine forældre og min søster.

• #8   4. nov 2010 til *Ann og Egon*: min hundetræner har strengt forbudt mig at lege med bold og pind for det stresser ham op så bolde har jeg gemt væk, undtagen når vi træner apport :o)

• #9   4. nov 2010 Er det virkelig pengene værd at få adfærdstimer hvis det eneste problem han egentlig har er at han tygger ting i stykker og ikke altid kommer når man kalder? smiley

• #10   4. nov 2010 Enig med Anne

• #11   4. nov 2010 ja min træner siger også at han er i lømmelalderen så det må jo være det smiley

*Ann og Egon*
    - nej han er ikke kastreret det siger vores træner vi skal vente med indtil lømmelalderen er ovre, men vi ved heller ikke om vi vil have ham kastreret.. smiley

• #12   5. nov 2010 Citat: altså fra jeg går i skole til jeg går hjem ca. 5-6timer.. og så går jeg en tur med ham og så skal jeg på arbejde, og når jeg kommer hjem fra arbejde går jeg en tur med ham og så skal jeg til håndbold og når jeg kommer hjem fra håndbold får han en lille tissetur før vi skal i seng, og sådan er det ca. 3-4 gange i ugen.

I mine øjne lyder det mere som om han er stresset af alt det alene hjemme/gåtur. Hvis vores blev efterladt så mange gange om dagen, og så blev luftet så snart vi kom hjem, og så alene hjemme igen, så ville hun ødelægge hele huset.

Hvis det er sådan din hverdag ser ud, så har jeg ikke lige noget svar på hvad der kan hjælpe, men efter min mening bør en hund ikke forlades mere end 1 (MAX 2) gange om dagen...

• #13   5. nov 2010 Det er efterhånden en kliche her på hg - men hvad blev der af hjernearbejde?
    Hvilke ting laver den, som den skal tænke over? Hvor meget kontakt har I med hinanden? Hvor meget laver du samarbejdsøvelser med hunden om dagen?

I din beskrivelse ser jeg kun gåture og hundeleg, og det er kun en lille del af den stimulering en hund har brug for.

Det lyder for mig som om, der skal fokus på JERES fællesskab og at det skal dyrkes en masse ved hjælp af kontaktøvelser, tricks, lydighedstræning, leg og samarbejdsøvelser.

• #14   5. nov 2010 om aftnen tager jeg ca. halvdelen af hans mad og træner ting med ham og engang imellem går vi ned i haven og øver en masse ting smiley
    -det lyder som om vi aldrig er hjemme men vi er faktisk meget hjemme ved ham, jeg er jo ikke den eneste i huset smiley

• #15   7. nov 2010 velkommen smiley jeg er også ret ny!
    - de fleste hundetrænere siger bare at når du leger med din hund så er det ikke godt at kaste med bolde og pinde frem og tilbage for det stresser dem men jeg tror da ikke at de ikke må få dem når de er selv? smiley

Kommentér på:
Han tygger alt i stykker!!

Annonce