Når to stædige damer går tur..! {{forumTopicSubject}}
Ja Wilma og jeg har hver vores mening om hvordan sådan en tur skal forløbe.. Wilma tror at ALLE hunde vil lege, ALLE mennesker vil kæle hende, og når børn så ikke hilser så går det helt galt..!! -
Problemet er at alle mødte individer skal følges hjem med øjnene før vi kan gå videre..! Det resultere i at det meste af vores tur, går med at sidde og kigge på andre..! Wilma får lov lege, en time om dagen møder vi andre hunde i fritløbsområder, men hun forstår simpelhen ikke hvorfor hun ikke må lege, hilse og følges med andre når det bare er en alm. tur. Hun sætter sig og piver, hvis ikke hun får sin vilje..! Jeg tænker det er nu jeg må være konsekvent ellers kommer hun jo til at bestemme når hun blir voksen..! Hvordan løser jeg vores uenighed?
Jeg har den søde/gode tone på,(selvom det er svært og man er irriteret over folk bare griner over hvor sød hun er når hun sidder dér,- til sidst overgir sig for at hilse) jeg roser hende når hun så endelig kommer med, men jeg gider ikke stå og hive i hende, jeg har prøvet at puffe hende, gå ind foran hendes synsfelt, og ændre retning..! Det virker bare ikke.!
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.754
Jeg tog nogle rigtig lækre godbidder med på turen, og når nogen kom gående imod os, tog jeg godbidden ned foran hendes snude så hun forkuserede på den/mig i stedet for. Så snart vi havde passeret den modgående fik hun godbidden. Det samme gjorde jeg med cyklister, biler, knallerter m.v...
Efter et par måneders træning resulterede det i, at hver gang der kom en bil, knallert, modgående eller lignende kiggede hun op på mig, og ventede på sin godbid.
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 37
->Det skal lige sige at når vi så endelig kommer op i fart så går det fantastisk..!
maj 2010
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.754
Men tålmodighed og træning er den bedste vej frem :o)
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.930
maj 2010
Hmm det var også en mulighed, men så tror jeg bare,- at hun tror hun vinder over sin stædige mor?
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 276
Jeg håber dog at det er en hvalpeting
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 83
held og lykke.
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.930
Ja, måske, men hun får jo som sådan ikke noget ud af det, hvis hun ikke kommer hen til dem. Kan godt se, hvad du mener og det er sevfølgelig et problem, hvis det fortsætter, jeg synes bare, mine har virket til at have brug for at sidde og kigge en del. Når de ikke er større, er det jo spændende med alt det, der sker i verden
Når to stædige damer går tur..!