{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

Når to stædige damer går tur..! {{forumTopicSubject}}

Ja Wilma og jeg har hver vores mening om hvordan sådan en tur skal forløbe.. Wilma tror at ALLE hunde vil lege, ALLE mennesker vil kæle hende, og når børn så ikke hilser så går det helt galt..!! -
Problemet er at alle mødte individer skal følges hjem med øjnene før vi kan gå videre..! Det resultere i at det meste af vores tur, går med at sidde og kigge på andre..! Wilma får lov lege, en time om dagen møder vi andre hunde i fritløbsområder, men hun forstår simpelhen ikke hvorfor hun ikke må lege, hilse og følges med andre når det bare er en alm. tur. Hun sætter sig og piver, hvis ikke hun får sin vilje..! Jeg tænker det er nu jeg må være konsekvent ellers kommer hun jo til at bestemme når hun blir voksen..! Hvordan løser jeg vores uenighed?
Jeg har den søde/gode tone på,(selvom det er svært og man er irriteret over folk bare griner over hvor sød hun er når hun sidder dér,- til sidst overgir sig for at hilse) jeg roser hende når hun så endelig kommer med, men jeg gider ikke stå og hive i hende, jeg har prøvet at puffe hende, gå ind foran hendes synsfelt, og ændre retning..! Det virker bare ikke.!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når to stædige damer går tur..!
  • #2   29. okt 2010 Bine var også sådan som hvalp....

Jeg tog nogle rigtig lækre godbidder med på turen, og når nogen kom gående imod os, tog jeg godbidden ned foran hendes snude så hun forkuserede på den/mig i stedet for. Så snart vi havde passeret den modgående fik hun godbidden. Det samme gjorde jeg med cyklister, biler, knallerter m.v...
    Efter et par måneders træning resulterede det i, at hver gang der kom en bil, knallert, modgående eller lignende kiggede hun op på mig, og ventede på sin godbid.

• #3   29. okt 2010 Hehe, det lyder nemt, men det går slet ikke, har prøvet, men så går hun tre skridt for at få den. - og når belønningen så kommer og er spist, ja så er opmærksomheden igen rettet mod andet interessant.. Hun ville blive fed hvis vi skulle gå rundt om blokken på den måde.. smiley
    ->Det skal lige sige at når vi så endelig kommer op i fart så går det fantastisk..!

• #5   29. okt 2010 Ja okay, det lyder til at Bine har lært det på den måde, det ku godt være jeg skulle ta udfordringen op og gøre som I skriver, men tænker bare at det bliver en stor godbidsleg:)

• #6   29. okt 2010 En gang i mellem tog jeg også bare noget af hendes foder med... Ellers var hun også belevt meget tyk :o)

Men tålmodighed og træning er den bedste vej frem :o)

• #7   29. okt 2010 Disen havde sådan en periode, hvor jeg lod hende sidde og kigge, men ikke komme over til de hunde/mennesker, hun kiggede på. Efter lidt tid gik det over af sig selv

• #8   29. okt 2010 Marianne og Jens H:
    Hmm det var også en mulighed, men så tror jeg bare,- at hun tror hun vinder over sin stædige mor?

• #9   29. okt 2010 Jeg har også en Wilma, og det er nøjagtig det samme når vi er ude og gå. Vi står også på mange gadehjørner og venter til andre er passeret. Jeg kan dog godt distrahere hende med godbidder:-)
    Jeg håber dog at det er en hvalpeting

• #10   29. okt 2010 Jeg har jo mephisto. jeg har valgt at være bestemt over for ham, for han vil så gerne. og inden han når at sætte sig, trækker kalder og lokker jeg. Det lyder måske hårdt men det er min metode. og samtidig træner jeg at jeg erb fører af flokken, og i og medb jeg går forrest, og ikke give dem opmærksomhed,så følger hundene somregel bare efter.
    held og lykke.

• #11   30. okt 2010 Line
    Ja, måske, men hun får jo som sådan ikke noget ud af det, hvis hun ikke kommer hen til dem. Kan godt se, hvad du mener og det er sevfølgelig et problem, hvis det fortsætter, jeg synes bare, mine har virket til at have brug for at sidde og kigge en del. Når de ikke er større, er det jo spændende med alt det, der sker i verden

Kommentér på:
Når to stædige damer går tur..!

Annonce