{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.673 visninger | Oprettet:

Alt er ødelagt :/ {{forumTopicSubject}}

Jeg har et lille problem med min hund Raffi .. Når vi ikke er hjemme rasere den hele hjemmet. han har ødelagt alt han kan komme i nærheden af ..

Vægge, Paneler, papir, reklamer, sofaer.. jamen alt ! Vi ved ikke hvad vi skal gøre mere.. vi har prøvet med ting som stimulere osv. men uden held. håber i kan hjælpe mig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alt er ødelagt :/
  • #1   30. sep 2010 få fat i en prof til at hjælpe jer...

• #2   30. sep 2010 Måske et bur vil hjælp...

• #3   30. sep 2010 jamen jeg har hørt at de ikke må være i bur langere end 4 timer ? Kan det passe ?

• #4   30. sep 2010 vi havde sammen problem med Lilo men det var simpelthen fordi hun følte sig som leder over for os, så hun skulle lige kende sin plads og vide at det altså er os der bestemmer og ikke hende.. held og lykke med vapsen..

• #5   30. sep 2010 Terese, den må jeg lige ha igen?? Hunden troede at den var lederen.... så derfor valgte den at ødelægge jeres = sit eget hjem, når den var alene???

• #6   30. sep 2010 Jegville absolut heller ikke ty til bur "allerede"

Jeg har fuld forståelse for at det må være vildt ærgerligt at komme hjem til -men så tænk på hvordan hunden har det. Den gør det jo ikek for at genere men fordi den er frustreret og/eller bange når den er alene. Et bur vil ike fjerne denne angst, men blot fjerne symptomerne.

Hvordan ser hundens hverdag ud -hvordan er rutinen inden i forlader hunden?
    Hvordan har i trænet det at være alene?

• #7   30. sep 2010 Min hund har været i bur i 8 timer par dag når jeg var på arbejde, havde en radio til og spil.... Også da han bliv 1½ år ca kom han ud i 2-3-4-5 ovs ....

• #8   30. sep 2010 Gør det så hyggeligt som muligt - aller en hule.. så det bliver hyggeligt for hunden at ligge derinde

Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen ! - Altså det er jo en god ting at have bur stående som hule (seng) fordi så er den tryg ved det når den skal ind...

• #9   30. sep 2010 At have buret stående som hule/seng, er altså osse noget andet end at lukke buret og forlade hunden.

Hvis hunden er utryg ved at være alene, så forsvinder det ikke bare fordi man lukker hunden inde.

Dertil kommer at jeg synes det er direkte synd for hunden, at den skal befinde sig i et bur i 8 timer hver dag.
    Selv med et stort bur giver det MEGET begrænset bevægelsesfrihed.

• #10   30. sep 2010 Jeg kan tydeligt huske en tråd herinde engang, om en der kom hjem til en meget skadet hund.. Den var sat i bur fordi den ødelage ting.. den var blevet så stresset at den havde skrabet så voldsomt for at komme ud, at dens poter blødte.. Og de måtte akut til dyrlægen med den...

Jeg ser bestemt et bur som det aller aller sidste man bruger... Langt efter at man har forsøgt sig med proff hjælp

• #11   30. sep 2010 Mit bud er at i prøver med alene-hjemme træning. Evt med en professionel inde over.

• #13   30. sep 2010 Hvis hunden er angst ved at være alene kan det være en ide at begrænse dens område, ved feks at lukke den i gangen eller køkkenet.
    Evt vælge børnegitre frem for at lukke døren.
    Vi har brugt "kravlegårde" (dvs gittersektioner stillet op i den størrelse som man nu syns hunden skal have, men uden "låg" på lissom et bur)
    Det har virket SÅ godt hos os.

Så kan hunden rejse sig, gå lidt rundt osv men ikke bare over det hele.

Jeg har haft en destroyer en gang og ved præcis følelsen, hver gang man kommer hjem og drejer nøglen og bare tænker "Gad vide, hvad vi kommer hjem ti lIDAG???!!"

Lav et afgrænset sted, gå en go lang tur, hvor der bliver snuset og tænkt godt, så hunden er træt, sæt radioen til at spille, put noget leverståhej i en okseknogle og gi det til vapsen, så der er lidt at få tiden til at gå med, og så start stille og roligt med små tids-intervaller.
    LAD VÆRE med at lave farvel-scener, men bare gå, evt gi en godbid i kurven, og så bare ud af døren.

Pøj pøj med projektet!!

• #14   30. sep 2010 Jeg er stor tilhænger af kravlegårde. Der er god plads til både en hundeseng, lidt legesager, vandskål.............lidt aviser( hvis det er en hvalp.
    Hundebure bruger jeg også...............i bilen og når vi er på udstillinger.

• #15   30. sep 2010 Jeg er af den overbevisning at hunde IKKE skal have alverdens farvestrålende og stimulerende legetøj, når de er alene hjemme.
    ISÆR ikke hvis bliver frustrerede og gnaver i møbler og alt andet omkring dem.
    Vi aktiverer Nova INDEN vi tar afsted, og så går hun ellers i drømmeland, 30 sekunder efter vi er ude af døren og står med søvn i øjnene og gaber kæberne af led, når vi kommer ind af døren...hvis hun da overhovedet gider rejse sig ;o)

Hun har selvfølgelig legetøf af forskellig art, men det har hun gemt ude i haven og blir SÅ glad, når hun finder de gamle jeans med knuder på inde bag busken....eller de gamle bamser som hun har arvet efter ungerne. Indenfor har hun ganske lidt...og det er ikke legetøj der skal "pilles ved og gnaves i" men mere bare lidt a la sutteklud..

Skal der leges, findes guffer, ruskes og tosses rundt osv, så er det udenfor.
    Indenfor er man stille og rolig......
    Samme regler for hende som børnene faktisk ;o)

• #16   30. sep 2010 Enig med Maibrit.. jeg har den forventning til min hund at han lægger sig ned og sover når jeg er kørt..... Der skal han ikke lege og aktivere sig selv.. det er mit job og det bliver gjort før jeg køre og efter jeg kommer hjem...

• #17   30. sep 2010 Ang kravlegårde, vil jeg lige advare imod de der der er beregnet til kaniner.

Sådan et købte vi engang, og der fik vores hvalp 2 tæer ned imellem to sektioner, og hang der, da vi kom hjem fra en tur i biografen. Med det samme vi kom ud af bilen hørte vi ham skrige i rædsel og smerte.
    Han havde indtørret urin og bæ på sig, så han har hængt der noget tid.
    ALDRIG har jeg haft så dåelig samvittighed og sad og knugede ham hele aftenen (dér røg al min viden om IKKE at ynke sin hund i en skræmmende situation lige ud af vinduet..) efter at have fået ham vasket og tørret osv.
    Næste dag gik han glad og logrende ind i den nye og IKKE-farlige kravlegårde som om intet var hændt.

Den dag idag sidder det stadig i mig.
    Så IKKE køb kanin-kravlegården (der er lavet fine "buer" på overkanten til pynt, og det var DEM der var skyld i at hans tæer blev "fanget" da han rejste sig op) men køb de sektioner man selv samler med strips,

• #18   30. sep 2010 ja jeg har en ødelagt hund af hun har været i bur både dag og nat ,,,,hun blir dohg lukket i et af rummene når jeg ikke er hjemme for hun kan ikke finde ud af at være i hele lejligheden

• #19   1. okt 2010 Jeg vil så heller ikke give alverdens aktiveringslegetøj når hunden skal være alene.

For det første ønsker jeg at hunden skal slappe af -og Theresa, jeg er osse i besiddelse af to yderst aktive hunde. Det handler ikke om hundens generelle aktivitetsniveau, men om at hunden osse lærer hvornår der skal slappes af;o)
    For det andet kan en del aktiveringslegetøj køre hunden op i endnu højere gear -det gælder bl.a. aktivitetsbolde.

Jeg vil hellere give en kong med fyld e.l. -det er rolig aktivitet, og opfordrer ikke til vild leg e.l.

Og så ellers sørge for at hunden lærer at være alene i små skridt (evt kun i et rum i huset) og er tilpas aktiveret inden den lades alene.

• #20   1. okt 2010 Enig med Michelle - Det kan godt være man har en hund med høje drifter og et højt aktiviterts level - men man kan godt lære den hvornår det er "afslapnings-tid" smiley

• #21   1. okt 2010 Min Zia er i bur når hun er alene - Og det er den løsning der duer for hende .. Hun sover der også om natten - og lægger sig derind flere gange om dagen , hvis hendes kurv eller vores seng ikke lige er det der dur ..

Hun kan ikke finde ud af og have meget plads omkring sig ... Så hun elsker og komme i sit bur med vand og et par kiks smiley

• #23   1. okt 2010 Et bur vil for det meste give hunden tryghed, da den ikke altid kan klare at være i større rum selv.
    Det er hvad jeg har læst i en bog om hundeadfærd, og træning
    Man kan sammenligne det med ulven og dens hule

• #24   1. okt 2010 Tror det ville være godt at dække buret til på 3 sider, så hunden har en side, hvor den kan kigge ud. Så tror jeg at det giver hunden den fornemmelse af tryghed

• #25   1. okt 2010 Husk at give den noget rigtig godt, så som et godt okseben, eller et aktivitetsben
    http://www.adogdream.dk/hundeaktivitetslegetoej-fun-bone-kruuse-hundelegesager

• #26   1. okt 2010 Altså vores 2 drenge sidder også i bur, mens vi er på arbejde, af den simple grund at de fik Zepp (som nu er 1 år), var Max først lige stoppet med at ødelægge ting, og vi gad ikke starte forfra, så derfor kom de begge i hvert sit bur lige ved siden af hinanden, og det går så fint. Vi valgte også at videofilme dem, så vi kunne se hvordan de reagerede, og de ligger og spiser deres tyggepinde også sover de, de er rolige og trygge, og glade for deres bure, når vi gør klar til at skulle afsted, så render de fluks i buret og venter, eller når jeg støvsuger, hvilket Max HADER, så render han også derind for at få tryghed, så jeg tror sgu ikke de synes det er så forfærdeligt at være i "fængsel" :o)

• #27   1. okt 2010 Vi har også god er faring med brug af bure når vi var på arb. Bonzo åd engang noget af en øldåse, og det skulle bare ikke ske igen. Vi havde dengang selv to hunde, og min datters schæfer var hos os i dagtimerne, fordi vi var hurtigere hjemme end hende.
    Vi havde tre bure i et bryggersrum. Når vi skulle af sted, gik hundene selv ind i deres bur og ventede på at vi lukkede det. Den ene hund gik ofte selv derud, når hun ville have fred og ro.
    Nu har vi kun Bonzo, og han er blevet så god til at være alene at det ikke er nødvendigt mere. Jeg siger bare jeg skal på job og tjene penge til hans hundemad, ha ha.

• #28   1. okt 2010 DcH tilbyder gratis konsulent hjælp(man skal kun betale kørsel), hvorfor ikke benytte sig af det?

• #29   1. okt 2010 Og at hunden selv søger buret har altså mere med indlæring at gøre end med hvorvidt hunden er glad for at være der i 8 timer eller ej.

Reiki lægger sig osse ned og lader mig klippe hans kløer -og det er noget han hader som pesten. Men han har lært at det er sådan man skal gøre, og så er det jo sådan det er.

Medmindre man har et bur i en ekstrem stor størrelse (og hvorfor så ikke bare bruge køkken/gang e.l.) så synes jeg ikke det er ok. Ingen hund burde tvinges til at sidde/ligge stille i så mange timer.
    Mine hunde sover osse det meste af tiden når jeg ikke er der -men de går altså osse en runde af og til, bl.a. når der skal drikkes o.l.
    Det er ikke rart og ej heller sundt for kroppen at være helt frarøvet bevægelse i mange timer af gangen

• #30   1. okt 2010 Vi brugte bur til Nova i hendes løbetider, da vi havde Oscar og jeg havde IKKE dårlig samvittighed over at lade hende sove derinde om natten.
    For SELVFØLGELIG vælger man et bur der er stort nok til at hunden kan ligge HELT udstrakt og uden problemer kan stå oprejst, og ændre stilling.

Men det er også HELT AFGØRENDE, at hunden har så meget plads som muligt. Om jeg så engang får en anden race end grand danois, så blir det stadigvæk vores gode gamle 130x90x90-bur der bliver fundet frem, så der kanstrækkes ben. ;o)

I dagtimerne var hun der ikke, for der havde vi muligheden for at adskille dem fra hinanden, så de skiftevis var ude og inde. Og ellers havde vi den før omtalte kravlegård til Mr Boombastic, når hans LOOOVE vibes gik for højt ;o)

• #31   1. okt 2010 Maikbritt -jeg synes så osse der er forskel på at være i bur nogen timer om dagen i en kort periode som f.eks. under løbetid, en uges tid eller to mens der trænes alene hjemme osv.

Men buret som øsning på problemerne, synes jeg er trist.

Kommentér på:
Alt er ødelagt :/

Annonce