961 visninger
|
Oprettet:
Grrr UNG hund! {{forumTopicSubject}}
Hej med Jer
Efterlyser opfindsomme triks for at få kontakt med min 10 mdr gamle samojed han når jeg træner ham. Han har kun damer i hovedet og alt andet er mere spændene end mig. Jeg udstiller ham ofte og han har været meget fokuseret på mad..nu virker det ikke..og det er ret belastende :o) Jeg ved godt at det går over,- hans far var lige sådan, men det ville være super om nogen havde nogle skøre og sjove triks??? Jeg er nået så langt at jeg er på vej til at dyppe et kaninskind i tævetis!!!!!! Det kan måske få hans opmærksomhed hehe
Gode, sjove og skøre ideer modtages med KYSHÅND ;o)
dec 2004
Følger: 97 Følgere: 98 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 417
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
om at have hund.
dec 2004
Jeg har fået at vide at det er fordi jeg giver ham for meget kontakt til daglig, at jeg ikke er spændende. Så jeg prøver at skære ned på den del af kontakten...
dec 2004
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 171 Svar: 4.186
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 171 Svar: 4.186
okt 2005
Følger: 53 Følgere: 57 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.366
Gimli er også 10 mdr. - og vi er lige startet på unghundetræning. Første gang mente træneren vi burde rykke direkte op i LP1, fordi vi havde kanon kontakt, og Gimli kunne udføre det hele ( vi har også gået til hvalpetræning, og har trænet meget hjemme ).
Men sidste gang havde han i den grad fået øjnene op for en lille sød tæve, som jeg er sikker på var på vej i løbetid. *suk *
Det er svært at konkurrere med. Men det lykkedes da efter 3 kvarter at få en god kontakt med ham igen. Men det var 3 lange kvarter, hvor jeg hoppede på tungen, og bare var SÅ spændende *G* Man må ikke være bange for at blive til grin i hvert fald.......
Fiskefrikadeller er hittet herhjemme - og leverguffer. Og selv om man synes hunden er træls, oplever jeg at man godt kan få dens opmærksomed ved bare at være rigtig glad og positiv ( og særligt tålmodig ), og rose for de bitte små sejre der dog er. Det kan bare være at svømme over af begejstring for at den sitter.
Det virker her - endnu da *S*
jun 2005
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 4 Svar: 64
Grrr UNG hund!