17. mar 2005 Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 33 Svar: 169
vælter skraldespand... vælter skraldespand...
ja min nu 10½ år gamle vuf har fået en rigtig dårlig vane med at vælte vores køkkenskraldespand hvis han er alene hjemme ved femtiden (ogs selv om vi selvf. har luftet ham to gange tidligere)... Og det er altså ik det fedeste at finde sit gulv smurt ind i køkkenaffald...
Vi skælder ham ud og han bliver frygtelig ked og tør faktisk knapt gå ud i køkkenet, han skammer sig virkelig og ved godt han ik må (er jo ik helt dum..), men alligevel hhar han gjort det tre gange i løbet af sidste 14 dage... :s
Det er ret irriterende og jeg kan slet ik komme på hvad vi kan gøre ud over at lukke døren til køkkenet men det er besværligt for han har altid fået sin mad der osv...
så hvad ville i gøre??
Knuz Olivia
feb 2006
Følger: 72 Følgere: 70 Hunde: 7 Emner: 59 Svar: 2.695
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 114 Svar: 1.127
Jeg grinte nu af det - vi kunne jo bare have lukket døren!
Cookie er også suveræn god til at åbne skabet ind til skraldespanden. Vi måtte så sætte lukke-anordning på.
Hvad med at prøve med en børnesikring?? Det hjælper i hvert fald ikke at skælde ud. Det kan godt være at hunden bliver flov ved tanken om at gå ud i køkkenet, men jeg tror ikke den forbinder det med skraldespanden, men snarere med uforståelig skæld-ud.
aug 2005
Håber du finder en løsning på problemet.
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.639
Og man kan intet sige - for man kunne bare lade være med at være så sløv, og så få skraldespanden HELT ud i skraldestativet hvor den hører til, istedet for bare at svinge den lige udenfor døren - smiler... !!
Sikke en arbejde at rydde op efter de bæster der har været i gang med sådan en tur... !! Gg...
aug 2005
Sådan ser bare så lækker ud når den har haft hovedet i skraldeposen *GG*
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.639
Man kan intet andet gøre end at hive sig selv i håret - minde sig selv om at man er idiot og så ellers begynde oprydningen - damn de kan være SMÅ sådan nogle stykker affald - efter en tur i en hundemund - smiler...
Hmmm..
jun 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 301
En hund skammer sig ikke, den ved ikke hvad det vil sige at skamme sig. Det den gør, er at sende dæmpende signaler til jer. Det kan være den kigger væk fra jer, når I skælder den ud, den slikker sig måske om munden, hovedet lidt sænket ned mod jorden, alt dette gør den fordi den syntes, at nu er I for meget (hvis I eks snerre eller råber ad den) man skal altid respektere en hunds dæmpende signaler, og når den begynder på dem, har den forstået budskabet, og så skal i stoppe.
Husk også I må ALDRIG skælde en hund ud for noget som der er sket for bare 5-10-15 sekunder siden. Hvis du skal skælde ud, så skal det altid være i gerningsøjeblikket, ellers forstår hunden det ikke. Prøv at forstille dig, hunden har splittet skraldespanden ad mens i ikke var hjemme. I kommer hjem, hunden løber jer i møde for at hilse, I ser skraldet og skælder ud. Sådan som hunden tager det, er at I faktisk skælder ud for at den vil hilse, for det er det den gør her og nu mens den for skæld ud, og det forstår den jo ikke. Husk den forstår ikke dine ord, men din tone. Hvis I vil have at den skal stoppe sin ugerning, skal I stoppe den, mens den er i gang med at splitte skraldespanden ad.
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 33 Svar: 169
Ja tak kender skam godt hundesignaler, og ved også godt at man siger hunden ikke kan skamme sig eller forstår hvad man mener... og bare rolig vi skælder den ik ud når den komme og hilser, først når den går ud i køkkenet til skraldespanden. rigtig nok at man kan lukke døren eller sætte anordninger på, men (ved godt det lyder MEGET dovent) det er bare ret besværligt, og der må jo være en anden løsning, han har jo aldrig gjort det før... Og ved godt jeg lyder som en der aldrig har læst en hundebog eller ved noget som helst og det hader jeg, (ved faktisk en del og har hjulpet flere med deres "agressive", eller besværlige hunde).
Men mange tak for at i svarede
Knuz Olivia
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 171 Svar: 4.186
vælter skraldespand...