{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Husky træning
  • #1   16. aug 2010 Lytter lige med - Aqui kan kun højre/venstre vha kropssprog, når vi løber agility. Det virker ikke helt foran en slæde smiley

• #2   16. aug 2010 Uden at vide det - så er det vel samme træning som enhver anden kommando.

Højre og venstre har jeg indlært i lineføringen, sat kommando på og brugt de kommandoer når han er uden line - og også 50 meter foran..

SÅ når du stopper op i lineføringen kunne du bruge et ord som "whoa"... Ja jeg ved jo ikke hvordan det trænes, men sådan ville jeg træne det - hvis jeg altså ikke havde mulighed for at komme på træningshold.

• #4   16. aug 2010 Min labrador har lært forskellen på højre og venstre ved hjælp af kegler. Man sætter 3 kegler op i en trekant, med god afstand imellem. (3 fordi der også læres fremad) Hunden sættes på plads og skal blive siddende mens man selv går hen og lægger en godbid bag en af keglerne, i starten er det nemmeste at træne venstre nogle gange, da den side er nemmest at guide til. Man går tilbage til hunden, siger venstre og tager et skridt med venstre ben som holder venstre arm ud så den peger mod keglen. Højre er så højre ben og arm, fremad er begge arme.
    Til sidst mindskes bevægelserne hvis det ønskes at hunden udelukkende reagerer på stemmen.
    Hvordan man lærer slædehunde det ved jeg ikke, men min labdelle har i hvert fald lært det efter ovenstående, som så lidt efter lidt føres ud i livet med andet en kegler, eksempelvis på tur, hvor hunden går løs og skal vælge venstre sti frem for højre osv

• #5   16. aug 2010 At gå til en genstand på kommandoerne højre og venstre kan mine hunde også - men bare at skulle dreje "frit" kræver altså noget andet. Der har de ikke en genstand til at genkende øvelsen på.

• Jørgen H
    Jørgen H Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Svar: 31
    #6   16. aug 2010 Prøv at kontakte DPHK www.polarhund.dk
    Der skal nok være nogen der som kan hjælpe dig.

Kommentér på:
Husky træning

Annonce