jagthund der hader mænd? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Vi har en ruhåret tævet på 3 år. Vi haft hende i 3-4 måneder.
Hende tidligere ejer opgav hende, pga. hun ikke var lydig, (det skal siges at han ikke behandlede hende godt, han gennem tæskede hende) Han færdig gjorde heller ikke dressuren pga. hun hele tiden løb væk, og opgav det tilsidst)
Min far vil gerne have en god jagt hund ud af hende. Og tror at hun gemmer på mere end hun viser..
Hun elsker at være på jagt, og når vi træner så fuldfører hun alt på land. Men i vand er en anden sag..
Når min far træner med hende så sker dette:
Når han sender hende i vandet for at søge efter vildtet, så har hun tendens til at finde vildtet og så løbe væk og smide det, på vejen (hvis vi er træner i vores egen sø, så løber hun hjem)
Når han så kører hjem efter hende, er hun på ingen måde ked af det, hun virker faktisk rigtig glad for at se ham. (hendes tidligere ejer har gennem tæsket hende ved vandtræning, så det er måske forklaringen..)
Men når jeg så træner med hende i vandet, så henter hun gerne vildtet og kommer pænt tilbage med det hele. (Hvis hun søger efter noget i vandet og hun hører eller ser min far, så løber hun væk så snart hun kommer over på den anden side)
Min far har aldrig haft fat i hende eller slået hende!
Måske kan hun bedre lide kvinder (:?
Nu har i hørt historien, så hvad synes i vi skal gøre (:? F.eks. en bestemt måde at træne på? (: Alle forslag modtaget meget gerne (:
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 1.026
Lyder til din hund er bange for mænd og jeg tror den bedste måde at træne det på er ved at undgå den slags situationer hvor hun er usikker og løber og istedet udstyre din far med 10000 godbidder og træne de ting hun kan hundrede procent! Det skal kun være ros og positive oplevelser!
jul 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Når han kommer hjem efter hende, så springer hun op af ham og virker super glad (:
.
Han synes hun er for god til at starte helt forfra o:
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 1.026
jul 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Helt almindelig hundetosset .: Min far har haft mange hunde med stor succes, han har været hunde ejer i 30 år.
Det er jo bare at overtale ham til at starte helt forfra så (:
jagthund der hader mænd?