522 visninger
|
Oprettet:
Hvalpe træning. {{forumTopicSubject}}
Hej. Vi har lige købt en fin lille lab hvalp som er så sød så sød, virkelig en dejlig pige... Og så er det så vi overvejer hvalpetræning.
Men ville lige hører hva det går ud på..?
Og er det forkert at lade hende være alene ude i et overdækket areal om natten, hun piver helt vildt, men det er vel kun de første fire fem nætter eller hvad? Hun kommer fra et kul på 8 hvalpe.
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 582
Men efterhånden som vi kom i gang med det, blev jeg interesseret og meget optaget af arbejdet med hunden. Jeg opdagede, hvor rart det er at komme tæt på sin hund på en helt anden måde - samarbejde!
Dette er indholdet fra hvalpetræningen, der hvor vi gik, som jeg har kopiret:
På kurset lærer du socialt samvær - fornuftig omgang med fremmedes hunde og mennesker. Indkald og håndteringsøvelser - hvalpen lærer at komme, at sidde, at stå og ligge roligt. Gå i line - hvalpen motiveres til at følge ejer i løs line. Føreren får instruktion i aktiveringsøvelser m.m. Søgeudvikling - hvalpens interesse for at bruge næsen til at søge udvikles på en sjov og spændende måde.
Herefter gik vi så videre på det næste hold, og nu går vi og venter på, at tilmeldingen kan ske, så vi kan begynde igen her i august. Hundene deroppe ELSKER at komme der! Det er helt klart noget alle hunde fortjener! :o)
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 9
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 582
Han elsker det og er blevet super dygtig samtidig! :o)
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.957
Hvalpe træning.