{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
587 visninger | Oprettet:

Hjælp til træning af hunde møder {{forumTopicSubject}}

Min hund reagere ofte meget voldsomt når vi møder fremmede hunde, det er især når han er i snor.
Når han er løs fungere han godt med de fleste hunde, vi kommer jævnligt i en park hvor der ofte er hunde han kan lege med, eller bare tusse rundt med.

Jeg har en mistanke om at han mest reagere fordi han ikke får lov at komme hen til hunden, men er ikke 100 % sikker.
Han er lige blevet et år her sidst i juni, jeg har kun haft ham i 7 md. Før har han boet hos opdrætter og levet i en stor hundeflok. Han er også meget reserveret /utryg overfor fremmede mennesker.
Han er forresten intakt hanhund.

Jeg bor i Århus v, så hvis der er nogle der har tid og lyst til at hjælpe mig med træningen ville jeg blive rigtig taknemmelig, da det fylder meget.
Hvis i har nogle råd eller erfaringer omkring problemet tager jeg gerne imod da jeg er lidt på bar bund.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til træning af hunde møder
  • #1   24. jul 2010 En skam du bor så langt væk ville ellers gerne hjælpe dig, hvis du har mulighed for at komme til ebeltoft hjælper jeg gerne har selv haft problemet og tro mig det kræver meget træning, det har taget os et år før det er blevet bedre.

• #2   24. jul 2010 Skal siges at jeg er hjælpetræner på en hundeskole og har før hjulpet med samme problem.

• #3   25. jul 2010 Jeg bor også i Århus V og vil gerne hjælpe dig, på den betingelse at du virkelig er sikker på at din hund ikke kan komme hen og forskrække min - altså at de er på afstand indtil de er vant til hinanden.
    Ville foreslå at vi går en tur sammen med hundene i snor.. det plejer at virke rigtig godt.. så er den anden ikke så interessant mere som når den forsvinder!

• #4   26. jul 2010 Sanne: Ærgerligt at du bor så langt væk, da det lyder til at du har erfaring med problematikken. Hvis jeg ikke finder ud af andet så kontakter jeg dig lige, da problemet skal løses.

Katrine: vi skal ikke gå tur sammen da hundene jo så lærer hinanden at kende og så er der jo ikke noget problem.
    Mit problem er at han reagere på fremmede hunde han ikke får lov at hilse på. Hunde han har hilst på og kender er der ingen problemer med.
    Træning skal være med at passere fremmede hunde i snor.

• #5   26. jul 2010 Du skal være velkommen, send mig en pb og så finder vi ud af det.

• #6   27. jul 2010 det kan vi også sagtens finde ud af

• #7   29. jul 2010 Katrine: det lyder rigtig godt, jeg er på ferie nu men rejser hjem her i weekenden, så skriver jeg lige til dig.

• #9   29. jul 2010 Malou: har gået til træning, og starter igen her d. 3. august. Problemet er jo at han fungere fint på træningsbanen fordi han vender sig til hundene, men det er de fremmede hunde vi skal passere på ture han reagere på, hvis han får lov at hilse er der heller ingen problemer. Der er bare rigtig mange gange hvor han ikke skal hilse på de hunde vi møder, og der hidser han sig voldsomt op.

• #11   29. jul 2010 malou: Har også fået en masse gode råd, synes bare ikke de har haft effekt eller også har det været umuligt at følge dem i forhold til situationerne.

Kommentér på:
Hjælp til træning af hunde møder

Annonce