Dum idé med grime? Dum idé med grime?
Ja, vores ellers dejlige labrador er vist kommet i lømmelalderen, og det lader sig ikke skjule. Da han var lille havde han det meget med at hoppe op og bide én, hvis han blev for ukoncentreret eller turen for kedelig.
Jeg har fået mange råd herinde - også fra træneren, som vi går ved, og det stoppede da også en periode. Men nu er den gal igen, og nu vejer han så 36 kg! Problemet er, at han hopper op og bider eller bider i benene - HÅRDT - når han bliver ukoncentreret. Jeg prøver at gøre turene sjovere ved at lave øvelser indimellem, men det forvirre ham endnu mere. Han går bare amok!
Jeg tænkte så på, om en grime ville være lettere på ham. Ikke som straf, men for at jeg har en reel chance for at holde ham, når han bliver sådan eller er det en dum idé? Det virker også fint nok, hvis han får lov at få en bold i munden, men jeg synes hurtigt, det bliver en "belønning" med bolden, når han begynder at hoppe op, og det skulle det jo helst heller ikke være. Hvad skal jeg gøre?
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.535
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Træning er vejen frem uanset om det er med sele , halsbåld eller halti..
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 580
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 206
Han er MEGET ivrig, når vi møder mennesker og hunde, og da han passerede de 40 kg, må jeg indrømme, at jeg næsten ikke kunne holde ham mere (har en enkelt gang haget mig fast i en lygtepæl).
Vi bruger nu grimen når vi går tur - og som Rikke S skriver, så kan jeg styre ham med en enkelt finger nu.....
Kan klart anbefales!
okt 2008
okt 2008
sep 2009
sep 2009
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.963
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.783
Evt kunne Bach Blomsterremedier være en hjælp mens I træner videre.
En grimme er for hunde der trækker og den vil ikke have effekt i dit tilfælde.
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.626
Hvad træner du med din hund i hverdagen ?
Hvor meget bliver han aktiveret ?
Er han rolig når I er hjemme ?
Det er jo ikke meningen at der skal ske noget for ham på de ture I går sammen- og du har så evigt ret i, at han slet ikke skal gå med bolden i munden. Bolden er DIN og skal kun tags frem når DU synes I skal lege. Den skal væk igen når DU mener legen er slut. Han går og hetzer dig for at du skal finde på noget med ham. Du er nød til at ignorere hans adfærd. Du skal såment ikke engang sige nej eller tag øjnkontakt til ham når han hetzer dig ( for så opnår han jo det han gerne vil have: at du regerer ). Vend ryggen til ham og så går turen hjemad. Når han holder op, kan du tag kontakt til ham igen.
sep 2009
Jeg synes, jeg laver så meget med ham, at det ikke burde være aktivering den er gal med. Og det virker bare, som om det er leg, men det er ALT for vildt!
Jeg kan også gå lige så stille med ham, og pludselig begynder han bare på det der.
sep 2009
sep 2009
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.626
Hvis du har en sød træner der vil gå med dig på ture et par gange, kan han/ hun jo bedre se hvad der trikker din hund og komme med nogle problemløsninger.
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.783
Hvis jeg var dig ville jeg begynde at give have Bach Blomsterremedier eller BIO remedier og BIO nosoder
sep 2009
Jeg ved virkelig ikke, hvad det er, jeg gør galt.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
Når vi gik tur, begyndte hun lige pludselig at hoppe op og ned af os, bide os i armene og knurre. Hun har præsteret at ødelægge 3 jakker på den måde. Efter et et stykke tid, begyndte hun så også at gøre det indenfor, og til sidste løbe hun frem og tilbage i samme spor og gøede helt vildt - Både inde og ude.
Vi blev enige om at nu måtte der gøres noget, da hun helt sikkert ikke havde det godt, og blev mere og mere stresset.
Efter adskillige besøg ved flere forskellige adfærdsbehandlere og dyrlæger, fandt vi endelig én der kunne hjælpe os.
Det viste sig at vores hund var meget usikker, og vidste ikke hvor hendes "plads" var i hjemmet/hirakiet. Vi skulle være noget mere konsekvente, og tage det hele stille or roligt. Oven i det, mente vores træner at hun var for understimuleret mentalt, så vi skulle bruge hende noget mere til spor og rolige ting, som ikke stressede hende, men derimod trættede hende i hovedet - Altså ikke for meget kasten med bold, bide/trække-leg og andre ting hvor hun kan komme til at stresse. Allerede efter en uge havde vi en helt anden hund...
Så prøv at være noget mere konsekvent - hvis i beder ham om at lægge sig, og han bare går, ja så er i nødt til at rejse jer, og vise ham at i mener det. Hvis i på forhånd ved, at i ikke gider rejse jer så lad vær med at bé ham om noget.
Træn noget mere spor, og ikke så meget af de "vilde" lege.
Det hjalp ihvertfald for os - ellers kan jeg kun anbefale
www.hundogfamilie.dk
Hun er meget alternativ, men man må sige hun ved hvad hun gør...
sep 2009
sep 2009
Det kan godt være, du har fat i noget rigtigt der. Det lyder i hvert fald meget rigtigt! :o)
sep 2009
maj 2007
Hvis hun er løs, og ikke har noget i munden stresser hun helt vildt og løber frem og tilbage og gør - Så snart hun får en bold slapper hun af og går stille og rolig.
Når hun får snor på er der dog ingenting nu - det er som om hun forventer, at så snart hun er løs, venter hun kun på at en bold bliver kastet eller noget, men så snart hun har bolden, ved hun at der ikke bliver kastet noget, da hun jo har den.
Jeg har trænet meget med at gå løs uden noget de sidste par måneder, og det begynder så småt at hjælpe nu.
Men det har været en lang kamp, men jeg tror desværre kun jeg har mig selv at bebrejde - Vi har simpelthen´leget alt for meget kaste bold/pind med hende da hun var hvalp...
Men det vi så til den næste hund vi får :o)
maj 2007
Det giver en indre ro, så hunden bedre kan slappe af, og man kan "trænge" i gennem til den.
Bine fik 4-8 dråber i hendes vand dagligt i en uges tid, og jeg må indrømme at jeg stadig bruger det til hende 8Og til mig selv) når vi skal til konkurrencer :o)
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.576
Jeg tror det er værd at prøve at gi ham bolden når i går ud af døren og så se hvad der sker..
maj 2007
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.576
Så jeg mener stadig at "bold-forsøget" bør afprøves i første omgang, da opførslen kunne tyde på stress/forvirring som Måske er opstået i forbindelse med dens hormon-Ubalance ;o),
Den er jo som trådstarter skriver Teenager pt.
Virker det ikke så må ejeren og "vi der vil" hjælpe med at udtænke hvad-der ellers kan gøres..
"Når jeg skriver man/vi må hjælpe" mener jeg bare at vi alle jo har erfaringer fra vore egen og bekendtes hunde som måske kan hjælpe, og de fleste brugere her på Hg vil jo gerne kunne hjælpe andre hundeejere og self især hundene til at få det optimale liv..
Dum idé med grime?