635 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Dum idé med grime? Dum idé med grime?

Ja, vores ellers dejlige labrador er vist kommet i lømmelalderen, og det lader sig ikke skjule. Da han var lille havde han det meget med at hoppe op og bide én, hvis han blev for ukoncentreret eller turen for kedelig.

Jeg har fået mange råd herinde - også fra træneren, som vi går ved, og det stoppede da også en periode. Men nu er den gal igen, og nu vejer han så 36 kg! Problemet er, at han hopper op og bider eller bider i benene - HÅRDT - når han bliver ukoncentreret. Jeg prøver at gøre turene sjovere ved at lave øvelser indimellem, men det forvirre ham endnu mere. Han går bare amok!

Jeg tænkte så på, om en grime ville være lettere på ham. Ikke som straf, men for at jeg har en reel chance for at holde ham, når han bliver sådan eller er det en dum idé? Det virker også fint nok, hvis han får lov at få en bold i munden, men jeg synes hurtigt, det bliver en "belønning" med bolden, når han begynder at hoppe op, og det skulle det jo helst heller ikke være. Hvad skal jeg gøre?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dum idé med grime?
  • #1   10. jun 2010 Jeg har grime på min og også på min tidligere Rottweiler, selvom det ik er vildt nødvendigt, men jeg kan holde snoren med en finger og har mere tjek på hende, når det hoved jeg har fat i, istedet for halsen. Jeg kan kun anbefale det.

• #2   10. jun 2010 Giv ham et bestemt NEJ, og kot forbindelsen med ham. Det plejer og virke. Men det er hver gang og ikke kun en gang imellen, det skal gøres
    Træning er vejen frem uanset om det er med sele , halsbåld eller halti..

• #3   10. jun 2010 Jeg synes efterhånden, jeg har været igennem diverse tonelejer, men det kan godt være at jeg simpelthen ikke er bestemt nok ...

• #4   10. jun 2010 Vi bruger også grime til vores rhodesian ridgeback.
    Han er MEGET ivrig, når vi møder mennesker og hunde, og da han passerede de 40 kg, må jeg indrømme, at jeg næsten ikke kunne holde ham mere (har en enkelt gang haget mig fast i en lygtepæl).
    Vi bruger nu grimen når vi går tur - og som Rikke S skriver, så kan jeg styre ham med en enkelt finger nu.....
    Kan klart anbefales!

• #5   10. jun 2010 Jeg tror du skal være mere på stikkerne og vise hunden det ikke er ok det den gør. Ikke godkende den gør som den gør overhovedet. Hver gang NEJ og kot forbindelsen. Så lærer den hurtigt det ikke er spor sjovt når den lave de ting.

• #6   10. jun 2010 Haltien er mest til hunde der trækker. Og egentlig ikke særlig velegnet til dit problem.

• #7   10. jun 2010 Ja, jeg har siddet og læst lidt om dem ..

• #8   10. jun 2010 Jeg må bare kæmpe videre med ham!

• #9   10. jun 2010 Må tilslutte mig "Brug hjernen, før du køber hund"

• #10   10. jun 2010 hvordan bliver han aktiveret i dagligedagen for det kunne trænkes at han har behov for at blive mentalt stimuleret ex ved slæbe spor...??

Evt kunne Bach Blomsterremedier være en hjælp mens I træner videre.

En grimme er for hunde der trækker og den vil ikke have effekt i dit tilfælde.

• #11   10. jun 2010 Maria : Du skal ikke kæmpe med din hund. Allerede der er indstillingen til at få løst problemet forkert. Du skal sammenarbejde med din hund- og det er straks noget helt andet.
    Hvad træner du med din hund i hverdagen ?
    Hvor meget bliver han aktiveret ?
    Er han rolig når I er hjemme ?
    Det er jo ikke meningen at der skal ske noget for ham på de ture I går sammen- og du har så evigt ret i, at han slet ikke skal gå med bolden i munden. Bolden er DIN og skal kun tags frem når DU synes I skal lege. Den skal væk igen når DU mener legen er slut. Han går og hetzer dig for at du skal finde på noget med ham. Du er nød til at ignorere hans adfærd. Du skal såment ikke engang sige nej eller tag øjnkontakt til ham når han hetzer dig ( for så opnår han jo det han gerne vil have: at du regerer ). Vend ryggen til ham og så går turen hjemad. Når han holder op, kan du tag kontakt til ham igen.

• #12   10. jun 2010 Vi laver alt muligt med ham: apport/ kaster bold, som han kommer med, går spor, træner lydighed, ja, alt, hvad vi kan finde på. Idag begyndte han på dey her, da jeg ville gå op til hundetræningsbanen og træne lydighed med ham. Først begyndte han at bide i ærmet, og da jeg så sagde nej, så hoppede han og begyndte at bide.

Jeg synes, jeg laver så meget med ham, at det ikke burde være aktivering den er gal med. Og det virker bare, som om det er leg, men det er ALT for vildt!

Jeg kan også gå lige så stille med ham, og pludselig begynder han bare på det der.

• #13   10. jun 2010 Og han er helt rolig herhjemme. Her er der INGEN problemer overhovedet.

• #14   10. jun 2010 Og det med at vende ryggen til er også afprøvet - han bliver ved.

• #15   10. jun 2010 Hm..........øv altså. Det er skismer svært når det nu bare er henover nettet. Kan jo se at han bliver aktiveret meget, og I gør sikker også alt det rigtige.
    Hvis du har en sød træner der vil gå med dig på ture et par gange, kan han/ hun jo bedre se hvad der trikker din hund og komme med nogle problemløsninger.

• #16   10. jun 2010 Jeg tror s*g han er vildt stresset sådan som du beskriver ham.

Hvis jeg var dig ville jeg begynde at give have Bach Blomsterremedier eller BIO remedier og BIO nosoder

• #18   10. jun 2010 Det har jeg også tænkt på, men hvad pokker er det, der skulle stresse ham? Han er jordens mest velafbalcerede hund på alle andre områder. Men på gåturene bliver han sådan índimellem - vi kan gå lige så stille side om side, så kigger han op på mig og så begynder han at hoppe op.

Jeg ved virkelig ikke, hvad det er, jeg gør galt.

• #19   10. jun 2010 Det lyder RIGTIG meget som Bine var før hen...
    Når vi gik tur, begyndte hun lige pludselig at hoppe op og ned af os, bide os i armene og knurre. Hun har præsteret at ødelægge 3 jakker på den måde. Efter et et stykke tid, begyndte hun så også at gøre det indenfor, og til sidste løbe hun frem og tilbage i samme spor og gøede helt vildt - Både inde og ude.
    Vi blev enige om at nu måtte der gøres noget, da hun helt sikkert ikke havde det godt, og blev mere og mere stresset.
    Efter adskillige besøg ved flere forskellige adfærdsbehandlere og dyrlæger, fandt vi endelig én der kunne hjælpe os.
    Det viste sig at vores hund var meget usikker, og vidste ikke hvor hendes "plads" var i hjemmet/hirakiet. Vi skulle være noget mere konsekvente, og tage det hele stille or roligt. Oven i det, mente vores træner at hun var for understimuleret mentalt, så vi skulle bruge hende noget mere til spor og rolige ting, som ikke stressede hende, men derimod trættede hende i hovedet - Altså ikke for meget kasten med bold, bide/trække-leg og andre ting hvor hun kan komme til at stresse. Allerede efter en uge havde vi en helt anden hund...
    Så prøv at være noget mere konsekvent - hvis i beder ham om at lægge sig, og han bare går, ja så er i nødt til at rejse jer, og vise ham at i mener det. Hvis i på forhånd ved, at i ikke gider rejse jer så lad vær med at bé ham om noget.
    Træn noget mere spor, og ikke så meget af de "vilde" lege.
    Det hjalp ihvertfald for os - ellers kan jeg kun anbefale
    www.hundogfamilie.dk
    Hun er meget alternativ, men man må sige hun ved hvad hun gør...

• #20   10. jun 2010 Men om det er fordi, han finder de der lufteture kedelige, det ved jeg ikke. Der er også bare chancer for, hvad man kan finde på af krumspring på en helt alm. luftetur - og samtidig har jeg det sådan, han SKAL kunne gå stille og roligt på en tur uden legetøj og alverdens ..

• #21   10. jun 2010 Tanja J

Det kan godt være, du har fat i noget rigtigt der. Det lyder i hvert fald meget rigtigt! :o)

• #22   10. jun 2010 Men han stopper lige med det samme, hvis han kan få lov at gå med en tennisbold i munden - som sagt er jeg bare ikke meget for at give ham den, når først han er begyndt at bide. Måske skulle jeg bare give ham bolden i munden inden vi går ud af døren frem for først at trække den frem, når han begynder at drille. For det er 100% sikkert, at han intet gør, hvis blot han har et eller andet i munden.

• #23   10. jun 2010 Bine har siden den gang ikke kunne gå løs uden noget i munden - det begynder dog så småt at hjælpe på det nu (det er 1 ½ år siden det var helt galt).
    Hvis hun er løs, og ikke har noget i munden stresser hun helt vildt og løber frem og tilbage og gør - Så snart hun får en bold slapper hun af og går stille og rolig.
    Når hun får snor på er der dog ingenting nu - det er som om hun forventer, at så snart hun er løs, venter hun kun på at en bold bliver kastet eller noget, men så snart hun har bolden, ved hun at der ikke bliver kastet noget, da hun jo har den.
    Jeg har trænet meget med at gå løs uden noget de sidste par måneder, og det begynder så småt at hjælpe nu.
    Men det har været en lang kamp, men jeg tror desværre kun jeg har mig selv at bebrejde - Vi har simpelthen´leget alt for meget kaste bold/pind med hende da hun var hvalp...
    Men det vi så til den næste hund vi får :o)

• #24   10. jun 2010 Og Bachs nødhjælpsdråber (Som Reiki også skriver) hjalp også lidt på Bine.
    Det giver en indre ro, så hunden bedre kan slappe af, og man kan "trænge" i gennem til den.

Bine fik 4-8 dråber i hendes vand dagligt i en uges tid, og jeg må indrømme at jeg stadig bruger det til hende 8Og til mig selv) når vi skal til konkurrencer :o)

• #25   10. jun 2010 Det lyder som om han føler sig tryg med bolden i munden, ligesom et lille barn med sin sut.
    Jeg tror det er værd at prøve at gi ham bolden når i går ud af døren og så se hvad der sker..

• #26   10. jun 2010 Ja, som "Chiki" skriver så giv ham evt. bolden inden i forlader huset - Det gør vi med Bine, hvis jeg på forhånd har planlagt at hun skal gå løs et godt stykke :o)

• #28   12. jun 2010 HL. Nu trækker hunden jo ikke, den bliver "kåd/uartig" og hopper op/rundt om sin ejer og bider, og som "BRUG HJERNEN" også skriver så er grimen en hjælp til hunde der trækker, men ikke i dette tilfælde hvor hunden ter sig forkert lige klods op og ned af ejeren.

Så jeg mener stadig at "bold-forsøget" bør afprøves i første omgang, da opførslen kunne tyde på stress/forvirring som Måske er opstået i forbindelse med dens hormon-Ubalance ;o),
    Den er jo som trådstarter skriver Teenager pt.
    Virker det ikke så må ejeren og "vi der vil" hjælpe med at udtænke hvad-der ellers kan gøres..
    "Når jeg skriver man/vi må hjælpe" mener jeg bare at vi alle jo har erfaringer fra vore egen og bekendtes hunde som måske kan hjælpe, og de fleste brugere her på Hg vil jo gerne kunne hjælpe andre hundeejere og self især hundene til at få det optimale liv..

Kommentér på:
Dum idé med grime?

Annonce