649 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Repost: Hjemmetræning vs klub Repost: Hjemmetræning vs klub

Til tider er der tråde jeg er glad for at have oprettet, dette er en af dem - så den kommer ud endnu engang =)

Hundetræning er SKØNT !

Det giver et supert samarbejde mellem hund og fører, det aktiverer, stimulerer og opbygger tillid; så hvad kan være galt i det?

Basal lydighed kan man sagtens træne hjemme alene, har man bare en lille forståelse for hvad en hund er og hvordan disse trænes, så går man aldrig helt galt med at lære dem almen lydighed og cirkustricks =)

Der er flere hundesporter som er mere eller mindre på mode alt efter hvilken alder og hvilken race/blanding man har.

En række af disse hundesporte egner sig ikke at træne i haven uden kyndig vejledning da det kan skade hunden fysisk eller vække uønskede egenskaber.

Jeg siger på forhånd at jeg glemmer nok noget, men så stoler jeg på at i er flere der vil hjælpe med jeres viden og mening =)

Agility - Spring, balance, slalom; virkelig sjov for både hund og fører - dog tager det hårdt på hunden at blive brugt på den måde. Hunden SKAL være udvokset. Hunden SKAL være varm. Hvis ikke kan hunden risikere at få skader på muskler og/eller led, varige skader der er pinefulde.
Banen skal have et jævnt underlag der giver hunden mulighed for sikker og korrekt landing, forhindringerne skal egne sig til hundens størrelse (hvilket er noget lavere end man skulle tro) og sikkerhed, dvs hunden skal kunne rive springet ned og ikke kunne komme til skade på det nedfaldede "skrammel"..

Bidearbejde, en del af IPO-programmet, C arbejde - For brugshunde og deres førere, samarbejde, lydighed og kontrol - givende for begge parter.
Lydighed og spor er ikke så "sejt" som at have hunden hængene i armen på en bandit, så flere træner bare dette hjemme med naboen; og det er noget så usmart.
Foruden at risikoen for at ødelægge både tænder og nakke på hunden risikerer du også en hund der pludselig farer hen og bider hvem som helst, en fejltrænet IPO hund er farlig.

Hangtime - Hunden træner udholdenhed, balance, smidighed og muskulatur. Det piner mig lidt at de folk der "leger" denne "leg" med deres hund ikke er klar over hvad andet en "det er sjovt" træningsmetoden bliver brugt til. Naturligvis kan denne træning også ødelægge hundens nakke og kæber hvis træningen ikke bliver gjort med omtanke, men værre endnu er næsten at de ikke er klar over at træningen oprindeligt blev brugt for at dygtiggøre hundene til kamp. Træner man det uden omtanke og kyndighed, er det netop det instinkt der stimuleres.

Jeg kan ikke komme på flere eksempler på siddende mås, men som skrevet i starten håber og tror jeg der er flere herinde der kan komme med flere eksempler og evt kommentere på mine eksempler da jeg nok også der ikke har nået hele vejen rundt.

Tråden her er ikke for at dømme nogen over deres træning, men er skrevet i håb om at flere ville melde sig til træning for at opnå de resultater de har ambitioner for at nå med deres hund.

Træning er supersjovt, men ikke alle former bør trænes uden kyndig viden og vejledning.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Repost: Hjemmetræning vs klub
Kommentér på:
Repost: Hjemmetræning vs klub

Annonce