{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
675 visninger | Oprettet:

Therese H
Therese H
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 16

Lille hund - stor verden {{forumTopicSubject}}

I torsdags fik vi vores lille hvalp hjem og for søren hvor er han dejlig.. Han var meget utryg den første dag men allerede nu er han en helt anden hund, drøner rundt og leger og er simpelthen så kælen.

Dog er han intet mindre end en regulær pivskid når det kommer til gåture. Stod det til ham forlod vi slet ikke hjemmet men det er vi jo altså nødt til. Vi bor i en lejlighed i et temmelig trafikeret område af centrum og han er simpelthen så utryg ved trafikken og larmen- jeg tror virkelig ikke han bryder sig om at komme ud overhovedet. Det skal lige siges at han er meget lille, han er 10 uger gammel og vejer ca et kilo så der er jo ikke noget at sige til at verden virker stor og skræmmende.
Vi forsøger så vidt muligt at finde rolige områder uden trafik når han skal ud og gå, men helt undgå det kan vi jo desværre ikke.

Nogle gode råd til hvordan jeg kan gøre ham tryg ved gåturene så han rent faktisk nyder dem? Det skal lige siges at han også er utryg selvom der er ro omkring ham. Havde ham med i en park tidligere i dag og det tog virkelig lang tid før han turde forlade min side og snuse lidt rundt..

Åh jeg vil bare så gerne at min lille hund har det godt

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lille hund - stor verden
  • #1   15. maj 2010 Hvalpe har ikke brug for gåture, men "ståture" altså oplevelser, hvor den betragter verden sammen med dig. Det er helt normalt at hvalpen er bange og utryg ved trafik og larm. Se om I kan finde et fast tissested meget tæt på hjemmet så han vænner sig til at besørge dér, mange hvalpe tør nemlig slet ikke besørge fremmede steder, hvor de er utrygge og venter til de er inde i "sikker havn". Lad ham opleve så meget som muligt, sæt jer på en bænk og kig på verden, tag ham med på en tankstation osv.....hav altid masser af lækre godbidder med så det bliver positivt for ham. Tålmodighed er nøgleordet og stort tillykke med den lille fyr smiley

• #2   15. maj 2010 Tror også jeg ville blive utryg ved at komme helt nye steder hen når jeg er så lille og ung... Lad være med at gå langt væk fra huset.. Som Lotte siger, bare lige ud foran og lad hunden tisse af og kigge lidt, og så ind igen.... Det er alt for skræmmende at tage hunden væk fra hjemmet som I gør det.... Normalt går man jo kun lige frem og tilbage i indkørslen eller på fortorvet foran huset de første par dage/uger indtil hvalpen selv viser tegn til at turde gå længere.. Så prøv at nøjes med at blive lige foran huset og se om ikke det hjælper lidt på det...

Kommentér på:
Lille hund - stor verden

Annonce