{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.063 visninger | Oprettet:

Træningsweekend på Sjælland 2006 {{forumTopicSubject}}

Hey !

Så er det igen tid til at afholde endnu en "Internet-hunde-trænings-weekend".
Denne gang er det i Pinsen 2006 (den 3.-5. juni 2006).

Hver hundefører har, så vidt det er muligt, hver sin bil med, samt sørger for at der er overnatningsmulighed for hunden i bilen. (Hunde er IKKE tilladt i hytten !)

Formålet med træningsweekenden er at møde personer, man har skrevet sammen med på Internettet, samt at kunne udveksle erfaringer og træningsmetoder på tværs af foreninger og landsdele.

Vi lægger op til at det skal være en rigtig hyggelig weekend, hvor både det sociale og træningsmæssige er sat i højsædet smiley

Du kan læse mere på www.hundechat.dk

Mange hilsner

Bufas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træningsweekend på Sjælland 2006
  • #1   13. apr 2006 Puha det bliver da dyrt med hver sin bil hvis man ikke kommer fra djævleøen.. *GG*

Er der ikke andre muligheder for en studerende unden bil??

• #2   13. apr 2006 Hey !

Nu kan en hund jo ikke holde til at tæne en hel dag og har brug for pauser, hvor den kan hvile og slappe af uden at blive forstyrret. Derfor er en bil en meget god ide, da det så er dens "hjem".

Og da man kommer på forskellige hold, for at møde flest mulige hunde og hundeførere er det en god ide med bil, da der kan være et stykke til arealerne, hvor der skal trænes.

Håber dette er forklaring nok ?

Mange hilsner

Bufas

--
    www.razco.dk Razco, en brugshund, en udstillingshund
    www.bufas.dk Links til alle vores sider
    www.hundechat.dk bl.a. med chat hver søndag aften fra kl. 20...
    www.tw.hundechat.dk om TW06 i Pinsen 2006

• #3   13. apr 2006 Hey !

der er også mulighed for overnatning i telt eller Campignvog.

Jeg vil nødig være ansvarlig for 30 hunde, som skulle være i en hytte, og hundene vil næppe få ro, hvis de alle skulle være i hytten.

Vi har prøvet at ha hunde i hytten, og når folk så ville i seng kunne de knap nok komme ind af døren til værelset, da hunden mente de skulle holde vagt, da deres ejer sover.

Det er meget mere afslappende for hunden at være i fred og ro. De har mange oplevelser de skal ha konkumeret efter en lang træningsdag...

Så derfor er vilkårene sådan som de er...

Vi har førhen haft urolige hundeejere, som listede ud til bilen midt om natten, for at finde ud af at deres hund sov en dyb søvn og at det egentlig var ejeren der var ængstelig og ikke hunden...

Mange hilsner

Bufas

• #4   13. apr 2006 Hey !

Måske det var en ide at kikke på hjemmesiden ( www.hundechat.dk) og se hvordan det hele er arrangeret...

Mange hilsner

Bufas

• #5   13. apr 2006 Ja... Der ville jeg oz give Tanja ret.

• #6   13. apr 2006 Jeg vil nu også mene at min hund saktens kan slappe af og hvile ud på et tæppe på græsset ved siden af mig. Men det kan godt være det bare er mig og min hund. Jeg tror ihverttilfælde at i mit tilfælde ville min hund slappe langt mere af på et tæppe på græsset ved siden af mig i stedet for at lukke den ind i bilen.

Men nu er min jo heller ikke vant til at sove i en bil da jeg ingen har. Bilen er et transport middel.

• #7   13. apr 2006 Hey !

Tja, sådan er vi jo så forskellige smiley

Men det var jo oxo et tilbud ikke et must at man skal med på TW smiley

Men jeg håber da I vil kikke forbi vores hundechat alligevel og få en hundesnak på søndage fra kl. 20 smiley

Mange hunde-hilsner

Bufas

• #8   13. apr 2006 Hmm... jeg kan så godt se at Thea og jeg ikke skal med... øv bøv.
    Men vi har ingen bil og Thea vil ikke kunne sove i en bil, for hun er ikke vant til bur.
    Lød ellers som en god idé... kunne være man kunne få et lift og så tage telt med?

• #9   13. apr 2006 Det lyder da kanon godt, må lige se om jeg kan overtale min kære mand til at vi tager med, hopper da også lige med på chatten *S*

• #10   13. apr 2006 Hey !

Ja det kunne jo være at der var andre, fex. herinde fra der skulle med, som du kan køre med smiley

Mange hilsner

Bufas

• #11   13. apr 2006 Hey **Kig forbi www.Sportshunde.dk** !

det lyder da spændende, var lige inde og se din side, og jeg kan huske at jeg har set den før.

Jeg håber du kan overtale kæresten til at komme med, men ellers kan du kikke forbi hundechatten, så kan vi få en sludder der smiley

Mange hilsner

Bufas

• #12   13. apr 2006 Jeg har så lige læst på siden... Thea er nok ikke lige den bedste til spor og forsvarsarbejde, men dogdancing er jo det vi selv gør det i.
    Thea skulle gerne være drægtig på det tidspunkt, betyder det noget? (regner med hun går i løbetid om ca 3 uger)
    Og mht prisen... kan den blive lavere hvis man sover i telt?

• #13   13. apr 2006 Hey Tanja AA !

Ja det er jo det der er det spændende ved at snakke om hund, man lærer hele tiden og erfaringsudveksling er ikke at kimse af smiley

Mange hilsner

Bufas

• #14   13. apr 2006 Hey Stine !

Tw er hvor man bl.a. får mulighed for at prøve nye ting, som man ikke har prøvet før, samt træne videre/få nye input til de man allerede træner.

Der er ikke krav til hundes race eller niveau, man skal blot som Hundefører være interesseret i at lære og dele ud af sine erfaringer. Vi kan alle altid lære noget.

Mht. til spor siger du at Thea ikke lige er den bedste, næ men det kunne jo være der var nogen som lige kunne komme med de rigtige guldkorn, så hun bliver bedre smiley

Mht. til prisen så er prisen fast , uanset hvor man sover. Dette gælder alle deltagere på TW.

TW er et arrangement som hviler i sig selv, og lavet på et lavt pris niveau, så alle har mulighed for at deltage, også selv om de har en del kørsel...

Mange hilsner

Bufas

• #15   13. apr 2006 Hey Tanja !

For at holde deltgerene samlet, istedet for stor spredning over hele ugen, med få deltagere..

Vi er dog nogen, som "chatter" fex. på msn, og får en hundesnak der i ugens løb.

Mange hilsner

Bufas

• #16   13. apr 2006 Hey *Trine & Kenneth * !

Du kan læse om TW på www.hundechat.dk under arrangementer smiley

Mange hilsner

Bufas

• #17   13. apr 2006 Jo, men det var nu ikke fordi jeg ikke kan finde ud af spor, men en whippet er ikke død god til at bruge næsen *G*
    Vi er dog altid friske på at prøve noget nyt... og min kæreste vil tage schweiss prøver med Thea, så lidt spor træning kunne nok være en god ting :o)

• #18   13. apr 2006 Hey *Trine & Kenneth * !

Hvis du klikker på hytten, så kan du se hvor det er smiley

Det er Hvalsø mellem Ringsted og Roskilde.

Mange hilsner

Bufas

• #19   13. apr 2006 Hey stine L !

Ja, der er jo forskel på racer, og en wippet er jo en jagthund, så det er naturligt for den at gå med "høj næse"

Mange hilsner

Bufas

• #20   13. apr 2006 Kan du ikke oplyse lidt mere, vedr. hvad man tager med, f.eks. sovepos eller lign.. *S*

• #21   13. apr 2006 Hey *Trine & Kenneth * !

Ja det må I da gerne !

(det står under regler :-))
    Der stilles ikke krav til hundens køn, alder, race-renhed, stambogsforhold samt nuværende niveau i træningen.

I hvilken PH træner I ?

Mange hilsner

Bufas
    -som oxo bl.a træner PH

• #22   13. apr 2006 Holger:
    Ja, min hund er lettere snobbet anlagt, men hun kan lærer det meste... så vi er friske på en hyggelig weekend hvis det passer med hendes drægtighed :o)
    Man skal jo tage lidt hensyn til gravide "kvinder" ;o)

• #23   13. apr 2006 Jeg kunne godt tænke mig at deltage i denne træningsweekend...

• #24   13. apr 2006 Hey *Trine & Kenneth * !

www.hundechat.dk klikker du på arrangementer og derefter på Træningsweekend på Sjælland, pinsen 2006 (åbner i nyt vindue)

Så vil du der kunne læse alt om TW

Mange hilsner

Bufas

• #25   13. apr 2006 Tanja A A

Der er flere steder, hvor der ikke må komme hund med på værelserne, og derfor er bilen et godt og sikkert sted at have hunden, jeg har deltaget i flere arrangmenter, hvor hundene har været i bilen uden problemer..

Det er os to-benet som skaber problemet, når det angår hunden... *S*

• #26   13. apr 2006 Hey Politihunden Babett !

Hytten er en spejderhytte, så sovepose/dyne el. lign er en go ide at have med smiley

Jmn du er da velkommen smiley

Træner du PH, siden dit nick er Politihunden Babett ?

Mange hilsner

Bufas

• #27   13. apr 2006 HELT ÆRLIGT ..

Hvordan kan det være at Holgerd, som skriver om et træningstilbud der lyder enormt spændene, skal bruge tiden til at sidde og forsvare at hundene skal være i bilen ??

Hun skriver ind for at være venlig, og så er det da for meget at jer der lider af den vrangopfattelse at det er så syyyyyynd for lille Fido at han skal være så langt væk fra moar, ikke bare kan blande jer udenom.

Der er da ikke noget at sige til at folk bliver trætte af at poste indlæg når de bare bliver sablet ned på den måde ...

• #28   13. apr 2006 tanja - hvad gør du når du skal på arbejde ?? tager hundene med, eller hvad ???

• #29   13. apr 2006 Babett - enig

• #30   13. apr 2006 Tanja - men hvad gør du så med dem når du skal på job ??

• #31   13. apr 2006 Tanja - jeg kunne da ikke drømme om at køre på arbejde uden at sætte mine hunde enten i hundegård eller "spærre dem inde" som du kalder det.

Synes da det er totalt uansvarligt hvis jeg bare lod dem løbe rundt på egen hånd mens jeg var væk ..

• #32   13. apr 2006 tanja - og hvordan ved du iøvrigt at dine hunde ikke ville bryde sig om at sove i en bil en hel nat ?? har du nogensinde forsøgt ???

• #33   13. apr 2006 Det er selføllig et spørgsmål om tilvænding, Babett var 13 uger gl. da hun læret at opholde sig i bilen, og det klarede hun ti UG med pil opad, og så kom turen til hundegården, det klarede hun også..

Men hvis man vil have hunden som sove/krammedyr - ja det er jo op til folk selv at afgøre..

Men det har sine fordel, at lære hunden at være i bilen..

• #34   13. apr 2006 Marine - rolig nu. Jeg synes heller ikke der er nogen der bliver sablet ned. Jeg spurgte også om der var andre muligheder - og det var det. Telt! Og det er godt nok for mig! Min hund er ikke vant til at opholde sig i én bil længere tid af gangen og derfor er jeg lidt urolig for dette. Men et telt er en fin løsning!

Og det kan da godt være det er mig der skaber problemet men jeg har ikke nogen bil jeg kan lukke min hund ind i. Og er der nogen af jer der har lyst til at lukke min hund ind i jeres bil en hel nat når den ikke er vant til det??

Jeg synes forrsten at arrangementet lyder meget spændene og jeg vil gerne deltage. Nu skal jeg bare lige have fundet ud af om det kan lade sig gøre..

• #35   13. apr 2006 Tanja - ja, det vil jeg da vældig gerne. De går i hundegård når jeg ikke er hjemme ...

• #36   13. apr 2006 Kan se der går bus og tog der ud. Så er det jo bare på med rygsækken og så gå de 20 minutter fra busstationen..

• #37   13. apr 2006 Louise - Det var ikk´ dig jeg var efter. Det er da tilladt at stille spørgsmålstegn ved om ens hund sover bedre det ene eller det andet sted .. men at skrive at det er synd for de hunde der skal sove i bilen synes jeg er for langt ude. Det er jo så lig med at de hundeejere der skal med på den week-end er dyremishandlere .. Og det synes jeg er for tyndt at antyde.

• #38   13. apr 2006 Holgerd V

Ja jeg træner i PH - Vordingborg... og er i unghundeklassen..

Jeg har været med i 6 år.

• #39   13. apr 2006 Tanja - Nu kan jeg så høre at du åbenbart har besuttet dig for at jeg er en af deltagerne .. det er jeg ikke.

Folk kommer IKKE for at sove længe - og det er tilladt at parkere sin bil i skyggen, tror ikke der er nogen der er interesseret i at hunden skal dø af varme.

Interessant at du udtaler dig om ting du ikke engang har afprøvet. Det finder jeg enormt svært at tage seriøst.

• #40   13. apr 2006 Er der nogen der kører forbi Odense på vej til trænings weekenden evt? Så jeg slipper for at slæbe det hele med tog, bus og på gå ben??

• #41   13. apr 2006 Tanja - det vil altså sige at fordi jeg tillader mig at gå på arbejde og fordi jeg ikke har en kæreste der er hjemme mens jeg er på det arbejde .. og derfor vælger at sætte mine hunde i hundegård, hvor der er masser af frisk luft, isolerede hundehuse med halm i, god udsigt over markerne ... og når jeg så kommer hjem henter mine hunde, går tur med dem/træner med dem, og derefter tager dem med ind i huset og lader dem være der indtil jeg skal på job næste dag ...
    SÅ ER MINE HUNDE IKKE FAMILIEHUNDE ?????

øøøhhhhhhhh ....????

• #42   13. apr 2006 Øhm... hvorfor skal tonen nu pludselig blive sådan?

Vi har alle forskellige meninger om hunde.. og sådan er det... kan vi ikke bare acceptere at der er hunde der har det på en anden måde end den vi selv synes er bedst?... Det er ikke ensbetydende med at de bliver dårligt behandlet. Vi har forskellige racer... dvs hunde med forskellige behov.. og de bliver brugt til noget forskelligt.
    Jeg synes det er dejligt at "tale" med folk der har en anden indgangsvinkel til tingene end jeg har... også selvom jeg kan være uenig med dem...

Sorry det sure opstød, men jeg synes det ofte ender i en stor omgang "hønsegård"

• #43   13. apr 2006 Øhm... hvorfor skal tonen nu pludselig blive sådan?

Vi har alle forskellige meninger om hunde.. og sådan er det... kan vi ikke bare acceptere at der er hunde der har det på en anden måde end den vi selv synes er bedst?... Det er ikke ensbetydende med at de bliver dårligt behandlet. Vi har forskellige racer... dvs hunde med forskellige behov.. og de bliver brugt til noget forskelligt.
    Jeg synes det er dejligt at "tale" med folk der har en anden indgangsvinkel til tingene end jeg har... også selvom jeg kan være uenig med dem...

Sorry det sure opstød, men jeg synes det ofte ender i en stor omgang "hønsegård"

• #44   13. apr 2006 undskyld den skulle ikke have været på 2 gange...

• #45   13. apr 2006 Jeg træner 3-5 gange om ugen med mine hunde - og her bliver de nødt til at ligge i bilen både før og efter træning, og på denne måde er de vænnet til at være i bilen.

Jeg har selv opdrættet to kuld hvalpe og en af de ting, som de skal gennemgå er at køre i bil (for da vi fik vores tæve - moder til de to kuld - havde hun aldrig kørt i bil - og hvor sjovt var det fra Nordjylland til Sjælland, hvilket er en 5 timers tur) - og når man vender dem til det fra hvalpe af, så er der aldrig problemer.

Mine hunde springer gerne ind i deres bure i bilen, for de ved at her er der helle - ro og fred - også for andre hunde, så de ikke hele tiden skal tjekke om der kommer andre hund - dyr - ting, som man skal forholde sig til.

Tanja - du vil se at de hunde, som er vant til at være med alle mulige steder - træner osv. ligger stille og roligt i deres bure og kan næsten ikke vente med at komme derop, når de er færdige med træningen.

Ofte vil man jo også give maden til dem herinde - så for dem er det helt klart et lækkert sted at være.

- og de ligger jo ikke i bilen HELE weekenden - vi har jo mange forskellige træningspas + de bliver luftet ofte, så jeg synes bestemt ikke at det er synd for hundene. Du vil ikke se trykkede hunde, som skal ind i bilerne, når man er færdig m at træne eller lufte -de springer ind selv, nogle gange hurtigere end man se når at opfatte det !

Vi har tidligere haft folk med som ikke ville bruge bilen som afslapningspunkt for hunden, hvilket gjorde at hunden var "PÅ" hele dagen for at holde øje med tingene + holde øje med ejeren, som næsten hele tiden var i nærheden. Så hunden var så træt dagen efter til træningen, at de ikke kunne få noget ud af den, for den havde heller ikke sovet ordentlig om natten.

Men heldigvis er vi jo så forskellige... smiley

Iben med 3 Australske Kelpier, der ÆLSKER deres bure i bilen (og vi har også brugt bur til den yngste da hun var hvalp - om natten- det var en hule for hende m lidt lækkert til at sove på)

• #46   13. apr 2006 Come on..

Der er forskellige måder at holde hund. Ingen er nok mere rigtig end den anden!

Skal vi ikke bare blive enige om det?? *SS*

• #47   13. apr 2006 Stine -

Fordi jeg opponerer imod at hvis folk ikke synes det er en god ide at tage på week-end og have hunden i bilen, kan de så ikke bare synes det ?? Behøver man at skrive ind at det er dumt og forkert overfor hunden ??
    Holgerd skal sidde og forsvare at hun kommer med et tilbud - take it or leave it - de der kommentarer er ret overflødige.

Tanja - nej, DU kan ikke se det .. men skal du lige give folk en anelse dårlig samvittighed over at det er et forkert sted de har fundet til afholdelse af arrangementet, eller hvad er ideen med dit indlæg ???

• #48   13. apr 2006 Martine:
    Det var heller ikke rettet kun mod dig... jeg er helt enig i at man skal se på tilbuddet som det er og så kan man sige ja-tak eller nej-tak uden at sable det ned...
    Men jeg læste det umiddelbart som at de ville høre om der var andre muligheder end at de skulle sove i bilen... kan godt se nu at det ikke helt var tilfældet, men mit indlæg var rettet mod alle der "hidsede sig op."

• #49   13. apr 2006 Stine - fair nok. Tager kritikken til mig, for jeg er da helt klart en af dem der hidser mig op ..

• #50   13. apr 2006 Synes at det er op til folk selv hvad de vil gøre med deres hund, og hvordan de opfatter hunden, sådan er folk forskellig indrettet..

• #51   13. apr 2006 Tanja:
    Det er også min mening... jeg skrev også at min hund ikke skal sidde i en bil...
    Jeg så så at man kan sove i telt med sin hund, og det er en fin løsning for mig... og jeg ser ingen grund til at hidse sig op

• #52   13. apr 2006 Martine:
    Jeg synes oftere og oftere at tonen bliver skarp herinde og at folk har svært ved at skrive pænt til hinanden... og dette fik så bare bægeret til at flyde over...

Jeg gjorde det ikke for at træde nogen over tæerne men kun som et "råb" om en bedre tone generelt :o)

• #53   13. apr 2006 Tanja,

Jamen vi HAR ledt efter et sted hvor hundene også må være indendørs (helst i bur) - men der er bare IKKE mange hytter, hvor man må have hunde med ind.

- men måske du kender en hytte - lige meget hvor i Danmark ?

Iben - som har været med på TW i mange år + hjælper m at arrangere i år

• #54   13. apr 2006 Min hund elsker simpelthen bilen. Hvis døren bliver åbnet er hun derinde i løbet af nul komma fem og er ikke til at drive ud igen. Hun ville hellere end gerne sidde der og om sommeren står dørene til bilen åbne og så "bor" hun altså i min bil. Det er et problem for hun har adskillelige gange hoppet ind i fremmede menneskers biler....hun kan bare ikke stå for en åben bildør.
    Min bil er et hundehus på hjul :o)

• #55   13. apr 2006 Jeg vil lige komme med en indskydelse... Der er visse steder hvor man ikke kan køre men må gå med hunden ud til evt. det træningsted som er udpeget.

Her bliver hundene så bundet af og de vil stå og galpe op hele tiden, for der kan kun være en ellet to hunde i gang ad gangen...

Det vil sig at naboer kan klage over den støjende adfærd, som finder sted... men hvis hunden lå i bilen, ville den være mere afslappet og holde sig i ro, og man vil ikke få evt. klager...

Det er bare et eks.

• #56   13. apr 2006 Stine - Det er uhyre sjældent jeg er med i debatterne herinde, så jeg har ikke så megen viden om hvorvidt tonen er blevet skarpere eller ikke. Jeg synes det er tilladt at blive uenig og hidsig - bare man ikke bliver personlig. Det er så bare min mening.

Synes bare også at der ikke er nogen grund til at kritisere andre for den måde de har hunden på - eller den måde de vælger at træne den på.

Jeg har det f.eks sådan at jeg ikke OVERHOVEDET kan se ideen i at lave dogdancing .. men derfor behøver jeg jo ikke sidde og blande mig i en debat om emnet, vel ? Nemmere bare at blande sig udenom og lade de folk der synes den form for sport er morsom gøre det.

Og det er det jeg synes går galt i denne her tråd. Holgerd kommer med info om en træningsweekend - og straks skal hun forsvare at hundene skal bo i bilerne. Hvis man ikke vil ha ens hund siddende i bilen kan man jo bare blive hjemme. Eller selv arrangere en træningsweekend med mulighed for hunde på værelserne. Men det er selvfølgelig nemmere bare at sidde på sin r.. og beklage sig ... Og det opponerer jeg squ imod. Sådan er jeg bare.

• #57   13. apr 2006 Tanja:
    Tonen blev også en anden... og det sker desværre ret ofte herinde...

Tror tit det bygger på misforståelser fordi det foregår på skrift og jeg ville ønske at folk ville trække vejret en ekstra gang for de hidser sig op... dette er ment generelt til alle.. ikke kun dig :o)

• #58   13. apr 2006 Tanja A A

At vælge et sted... Det er svært at få arialer og at der skal indgå aftaler med lodsejere, om evt. et arial - hvor hvor der både er mark og skov... det er svært at finde , foordi der er jagtret på de fleste marker og skove, og der er man ikke velkommen med hund...

Men jeg tror nok at der er gjordt et stort stykke arbejde for at tilrettelægge sådan en træningsweeken.. der skal traffes mange aftaler inden man er nået i mål...

Og jeg tror også at man vil prøve at imødekomme alle krav men det er svært at tilfredsstille alle.. *S*

• #59   13. apr 2006 Tanja,

Det lyder bare HELT fint..

for vi vil jo gerne gøre det så godt som muligt for alle, der har lyst til at være med.

Som Politihunden Babett skriver, så er der mange ting, som skal tages med i ed, når man planlægger sådan en TW herunder er hytten jo et vigtigt aktiv.

Iben

• #60   13. apr 2006 Martine:
    Vi er alle forskellige og jeg er helt enig i at man skal have lov til at have hund som man selv synes er bedst for hunden. Og jeg kan heller ikke se grunden til at kritisere andres måde at have hund på... jeg gav dig også ret længere oppe...
    Det jeg har noget imod er at det så tit bliver til en gang mudderkastning, hvor folk forsvarer deres egen mening for enhver pris uden at "lytte" til hvad den anden har at sige...

• #61   13. apr 2006 Stine - Har du nok ret i. Jeg siger ikke min mening eller måde at holde hund på er den mest korrekte - men blander mig heller ikkke i hvordan andre vælger at holde deres hunde.
    Men den der brede enighed der hersker om at det er synd med hunde i bilen eller i hundegård irriterer mig. For det er i 99,9% af alle tilfælde et udspring af uvidenhed - som det jo så også viser sig i det her tilfælde.
    Det bliver jeg bare enormt træt af. Hvis folk valgte at nøjes med at udtale sig om ting de vidste noget om/havde erfaring med ville der nok heller ikke blive alle de her menings-udvekslinger med lidt tryk på.

• #62   13. apr 2006 Tanja A A

Du skal jo også tage højde for at man skal finde overnatning mm.. og hvis det blev afholdt på et vandrehjem eller et feriecenter, så er der forskel, jeg vad at der flere vandrehjem er hunden ikke tilladt på værelset, og normalt bor man 2-3 stk. på værelser, alle med forskellige meninger og holdninger, selv om de har hund med - og det er jo ikke sikkert at der alle er ening om at hunden skal være på værelset... selv om man elsker hunden.

Og så vil prisen også være en anden... det er billigt med ophold og instruktør.-. det er billigt..

• #63   13. apr 2006 Vil ud med hundene - go påske til jer allesammen :o)

Iben & Holgerd .. held og lykke med jeres week-end. Håber det bliver et godt arrangement og godt vejr.

/Martine

• #64   13. apr 2006 Martine..

god lufte tur... jeg har prøvet at få fat i Hy ang. træning 2. påskedag, men har ikke hørt noget endnu..

Iben smiley
    m. chokoladebamserne

• #65   13. apr 2006 Martine... I lige måde... *S*

• #66   13. apr 2006 Hey !

Hold da op ! Jeg må indrømme at jeg er lidt røstet over at et tilbud om TW kan give sådan en debat smiley

Reglerne for TW er baseret på tidligere erfaringer, og desværre, så skal der kun EEN hund eller hundefører til at ødelægge det hele...

Men som sagt det er et tilbud, take it or leave it...

Vi er som arrangørere gør vores bedste for at finde en egnet hytte, instruktørere, arealer osv.

Hvis det ikke er den måde du vil træne hund på/deltage i en TW, så kan alle jo lave sådan et arrangement, det er absolut ikke noget "vi har eneret på"

Der er mange andre tilbud på nettet, nogle af dem i en ganske anden prisklasse... så kan man jo vælge det man synes om smiley

Men vi håber da at mange vil finde vores ide om TW som en go ide...

Mange hilsner

Bufas

• #67   13. apr 2006 Martine:
    Jeg er stadig helt enig med dig :o)

Og grunden til at jeg ikke vil have at Thea skal overnatte i en bil er fordi jeg ikke har noget bur til hende.
    Jeg har prøvet at lade hende være i bilen imens jeg så på hundetræning, men fordi hun ikke er vant til det, så hyler hun som en sindsyg.
    Jeg ved at det er fordi hun er alt for morsyg fordi jeg har været alene med hende i 1 år, men jeg har ikke haft brug for at hun har skulle sidde alene i bilen i længere tid af gangen.
    Hun sidder der tit når vi handler mv. og det er bestemt ikke fordi jeg synes det er synd at have hunde i bur i bilen. Det er langt mere sikkert når man kører og nyttigt når man ofte er ude hvor der er lange pauser.
    Jeg har bare ikke haft brug for det og derfor har min hund ikke lært det... og derfor vil det være synd hvis hun skal tilbringe en hel nat i en bil.

• #68   13. apr 2006 Holgerd V

Kan godt forstå at du røster på hovedet... Men desværre er der altid nogen som stiller spørgsmåltegn... *S*

• #69   13. apr 2006 Holger:
    Ja, man kan nemt starte en hed debat herinde, så pas på hvad du siger ;o)

Jeg synes det er en super god idé og jeg ved at det kræver virkelig meget arbejde at få det stablet på benene.
    Så jeg håber at jeg kan komme med hvis Theas parring mv forløber fint...

• #70   13. apr 2006 Holger....det er en rigtig god ide og var det ikke fordi min hund havde hvalpe på det tidspunkt, var vi med!

• #71   13. apr 2006 Hey Politihunden Babett !

har sendt en mail til dig...

Mange hilsner

Bufas

• #72   13. apr 2006 Holgerd V

Læser den lige... *S*

• #73   13. apr 2006 Hey Marie H "Team Vi Lugter " !

Ja da ! alle er velkomne oxo med to hunde, du skal bare selv "holde styr på dem".

Der er andre der har to hunde med... man får ikke automatisk "to hundes tid" men man kan vælge mellem hvilken hund man vil træne med i den pågældende "session"

Mange hilsner

Bufas

• #74   14. apr 2006 Jeg symes det er et fint initiativ og mener ikke der er grundt til at bitche over den måde, det arrangeres på...Hvis I kun kan skælde ud, hvorfor skriver I så? Det er sgi da op til hundejerne selv om hunden skal sove i bilen eller hunden i hytten og ejeren i bilen..*LOL* Som det står kan man altså også tage telt el campingsvogn med..

• #75   14. apr 2006 Hey *Trine & Kenneth * !

Pirsen for TW kan du se på www.hundechat.dk under arrangementer smiley Og der ligger også et program for TW og mange andre oplysninger om TW

Mange hilsner

Bufas

• #76   14. apr 2006 Hey Marie H "Team Vi Lugter " !

Naturligvis skal alle holde styr på deres hunde smiley
    Det jeg mente va,r at du selv skal holde styr på hvilken hund du vil træne med i hvilken session.

Nej, der vil ikke blive lavet særskilte hold for tæver i løbetid. Tæve ejeren med tæven i løb, skal blot tage hensyn til de andre hunde på holdet.

Jeg ved godt at mange steder i DK er tæver i løb bandlyst fra træningsbanen i de ca. 3 uger hvor de er i løb, men det er de ikke på TW...

Mange hilsner

Bufas

• #77   16. apr 2006 Hold op et godt initiativ og god idé.
    Det er da helt sikkert noget vi vil overveje.

Til jer som synes mærkeligt om hund i bilen, kan jeg sjovt nok læse inde på deres hjemmeside, at der skulle være rig mulighed for at slå telt op smiley

Kommentér på:
Træningsweekend på Sjælland 2006

Annonce