Indlæring af Flyyyyyyyyyyyv!?! agility Indlæring af Flyyyyyyyyyyyv!?! agility
Jeg har jo som mange er bekendt med en super dejlig og lærernem Staffordshire Bullterrrier.
Vi er begyndt til agility, og hun kan bare det hele uden problemer -selv slalom!
Desværre er hun en af de buldrebasser der er ligeglad med om hun slår sig og løber direkte ind i en forhindring bare hun hurtigt nok kan prøve at tilfredstille mig.
Vi har problemer med FLYYYYYVE spriget, som hun enten tror hun skal løbe hen over eller hoppe lige ned i. Jeg vil ikke have hun kommer til skade. Træneren mener at hun lærer det efter et par gange, men jeg synes det er lidt for volsomt!?
Er der nogen der har nogen ideer til indlæringen!?
Har selv tænkt på at sætte et spring hen over det, så hun får mere højde på, men ved ikke om det resulterer at hun bare lander i flyvespringet lige efter springet!?
Jeg har ikke lyst til at se min hund ligge nede i springet bare en gang til, det har hun gjort 2 gange uden forbedring!
okt 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 518
okt 2005
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.737
okt 2005
Følger: 27 Følgere: 27 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 308
Det så sjovt ud...
Jeg glæder mig til næste gang... Det er faktisk en rigtig god ide mette og maria kommer med...
Underligt, træneren ikke kom på den ide...
sep 2005
Følger: 121 Følgere: 122 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 974
Jeg havde tænkt på ideen, men da jeg så problemet som om hun så det som et spring og hoppede lige op og lige ned i det, så var jeg bange for at det ville gøre problemet større!?
Men på den måde er jeg sikker på hun ikke kommer til skade:) Så det vil jeg prøve, skal afsted på onsdag, så kommer jeg lige med en opdate:)
okt 2005
Har godt nok ikke selv erfaring med det, da Bølle jo er en lille hund som bare klør på..
sep 2005
Følger: 121 Følgere: 122 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 974
ja Honey klør også bare på.. som sagt lidt for meget! løber bare ind i det hele hvis jeg beder hende om det:)
Indlæring af Flyyyyyyyyyyyv!?! agility