915 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Stresset ejer behøver hjælp Stresset ejer behøver hjælp

God formiddag..
Jeg har virkelig brug for hjælp..

Jeg har en blandings rott og lab på ca. 5mdr.
Hun er slet ikk renlig og kan intet uden hun piver og skaber sig.
Jeg er en normal meget fredlig person da jeg har en sygdom der gør jeg skal tage tingene meget roligt og stresser ikk over hva som helst..
Men Lika får mig virkelig op i dete røde felt..
Vi kan komme hjem efter en lang tur, hvor hun så vælger at sætte sig at skide og det kan være hvor som helst..
Har ikk noget i mod det men synes det er mærkeligt når jeg ved hun kan og gør det udenfor..
Det jeg bare ikk kan acceptere er at hun pisser i sengen, hvilket er sket flere gange..
Jeg kan skælde hende ud når jeg fanger hende i det, men mange gange tror hun det er leg, selv om jeg tar fat i hende..

Har aldrig haft problemer med mine hunde da jeg sætter meíg meget ind i dem, men hende her kan jeg bare ikk komme ind til..
Hva gør jeg galt?

ved det er ejeren der normalt først er et problem med så nu vil jeg starte med at undersøge hva jeg gør galt før jeg går videre..

Mange tak

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stresset ejer behøver hjælp
  • #1   18. mar 2010 Som overskriften siger Streesede ejer..

Hunden kan jo mærke at du er stresset, og så vil dens opførelse også blive der efter.

Det kan godt være at du skal tænke over hvordan du er i løbet af dagen, det kan godt være at du skal lave lidt om på dig selv, så du ikke er så stresset..

Renlighed, så vil jeg starte forfra, ud at gå med hunden hver gang, ikke noget med at lukke den ud i haven,

Gå med hunden hver gang den har spist, sovet, og evt leget. og så gå stille og roligt indtil hunden har gjordt det den er kommet ud for.

Jeg ved godt at det kan være kedeligt at skal lave lidt om hos sig selv, men hvis det er det der skal til, så er det det der skal gøres.

Hunden vil også blive mere afdæmpet på jeres ture, jo roliger du tager det. ved godt at det er svært.

Hår at det lykkes for dig...

• #2   18. mar 2010 Mange tak..
    er normalt ikk vild stresset og er god til at "tælle til ti"
    men så laver hun et eller andet, blir skældt ud..
    ved det er mig, men føler for hun er dum (ved hun ikk er det) til at lytte..
    og ved os godt man ikk kan træne alle hunde på samme måde, men for ***** Undskyld ord valget..

• #3   18. mar 2010 Det lyder som om du har en meget bange eller ængstelig hund. Jeg tror ikke du behøver at gå så langt væk på gå ture, prøv at blive i nærheden af huset hvor hun føler sig tryg.
    Jeg tror det vil være en rigtig dårlig ide at skælde hende ud og slet ikke tage ved hende. Hun bliver mere bange for at gøre det i dit nærvær af den grund og det kan være en rigtig dårlig ting.

• #4   18. mar 2010 Nu ved jeg jo ikke havd og hvorfor du skælder hunden ud.

Men prøv at lære hunden noget positiv, så i ikke er uvenner så tit.

Aktiver hunden på en positiv måde, det behøver ikke at være svært, hverken for dig eller hunden.

Når hunden så laver noget positiv så ros hunden, i høje toner, snak med din hund hår du er ude at gå. ( det kan godt være at andre vil opfatte dig som mindre skør - men det skal du ikke tænke på.)

man har lov til at vise hunden at man er glad for hunden....

• #5   18. mar 2010 Drop "skæld uden" og ros for alt det hun gør rigtigt istedet for. Hun skal jo lære alting og man lærer altså bedst ved at blive rost når man gør noget rigtig, så vil man automatisk søge at gøre det der udløser rosen/godbidden. Skæld ud/straf fremmer kun mistillid og forvirring hos så ung en hund....god træning

• #6   18. mar 2010 Jeg tror også, selvom hun ikke så lille igen, at gåturene indimellem er så spændende, at hun ikke giver sig tid til at besørge på turen. King var hurtigt renlig, men længe om at gøre det på gåturene. Han gjorde det i hjørnerne i haven i stedet for. Der var der ro og ingen forstyrrende lugte osv....

• #7   18. mar 2010 Og så i øvrigt - hvis du har en have, så ville jeg nok vente med at gå indenfor efter gåturen - gå i stedet et par runder rundt i haven og se, om ikke hun vil gøre det i et hjørne der i stedet. Hellere i haven end indenfor smiley

• #8   18. mar 2010 Går du til træning med hunden?
    Jeg kan læse fra teksten at du har haft hund før, men måske skiller hende her sig en del ud?

Jeg tror det kunne være en fordel for jer at lære at samarbejde, hvor hvis du er stresset og opkørt, og hunden er forvirret og ikke kan finde hoved og hale i hvad der sker omkring den, er det en svær situation.
    Jeg tror helt klart at I to kunne drage nytte af at lave ting sammen.

Du kan starte med at træne med hunden derhjemme, sit, dæk, plads, op, ned. Små ting du har brug for i hverdagen, som indgyder til samarbejde og respekt mellem hund og ejer..

Du er syg, går du hjemme?
    For en hund på 5 mdr. bør være næsten renlig, især når ejeren går hjemme synes jeg.
    Du skal være mere opmærksom, og starte renligheden forfra.
    Hunden skal lave hver gang den er ude. Den skal som min. tisse hver anden time (det har du jo mulighed for) og hvis du fodrer den 3 gange om dagen, skal den min. skide 4 gange.
    Gå ud med den, og tilfør "tisse" en kommando, så den lærer at tisse når du beder den om det.. Og gå ikke ind før den har gjort det den skal. Og husk at tisseture og gåture er to forskellige ting..

• #9   20. mar 2010 Jeg har også haft det problem, og fik hjælp af dyrelægen.. !
    Du skal bare lukke hende ud hver 2 time, i nogle uger

Kommentér på:
Stresset ejer behøver hjælp

Annonce