{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
383 visninger | Oprettet:

Aguility for PK'ere {{forumTopicSubject}}

det kan godt være jeg lyder lidt dum, men jeg vil helt vildt gerne starte til Aguility med min Prazsky Krysarik (tjekkisk rottehund), når hun vel og mærket er gammel nok. jeg er førstegangsejer og jeg har altid sagt jeg, den dag jeg får en hund, vil gå til aguility...men hvem havde troet drømmen nogen sinde skulle ku blive virkelighed?!

men hvad ved jeg om den sport?? Ingen ting.. og jeg syns ikke jeg bliver klogere på DCH's hjemmesiden - jeg er en klovn til hjemmesider jeg ikk har været på 100 gange før...
Okay jeg ved det er noget med spring, rør, vipper, slalum og forskellige rigtig sjove forhindringer...
men jeg vil bare gerne vide noget mere og høre jeres andres erfaringer og viden... fortæl!

Og jeg vil gerne vide om der er klasser lige som i ridning? Skal hundene til stævnerne være DK stambogsført? er man på hold? og bliver eventuelle hold opdelt i størrelse? og passer en PK'er overhovedet til Aguility? hun er jo hurtig og springer over de forhindringer der nu ligger i vejen for hende på markerne...ved godt de ikke må gøre den slags før de er 1-1½ år...ja hvor gamle skal de små hunde være? jeg snakkede med mine nuværende lydighedstrænere og de var i tvivl om, hvor gamle de små hunde sku være, for at må starte...

Jeg vil vide alt, for ikke at gøre noget forkert mod min lille guldklump smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aguility for PK'ere
  • #1   10. mar 2010 En PK egner sig glimrende til agility. Man behøver ikke have DKK stambog for at løbe, hverken i DKK eller DcH. Man kan bare ikke komme på landholdet. Men det er jo også de færreste der er gode nok til det.

Dch har agility i de fleste klubber. Hvor bor du henne i landet. Så kan jeg give dig et link til en klub smiley

I øvrigt skal du nok regne med lige at skulle på et lydighedshold for at komme på agilityhold. Det er jo nødvendigt at have styr på sin hund.

• #2   10. mar 2010 Kan se at du kommer fra vestsjælland. De har agility i Slagelse, men som Anette skriver så kræver det lidt lydighed.

• #3   10. mar 2010 Agility er en sjov sport for både hund og ejer. Man starter normalt når hunden er omkring 1 år. Der er vigtigt hunden er lydig for og kunne dyrke AG. Mindst komme ved kald. blive sidende, og god kontakt med ejer.
    Ja, der er forskellige klasser ligesom i ridning og klasser for små og store hunde.Og selvfølgelig klasser for begynder og øvet.
    Man kan sagtens deltage i konkurencer men hunden selv om den ikke har stambog. Men under DKK skal den have en startbog, hvor dens resultater bliver skrevet i.
    Held og lykke med en dejlig sport.

• #4   10. mar 2010 tak for jeres svar...
    vi går på lydhed nu, men nu fandt jeg lidt ud af DcH's hjemmeside, de skal være 18 måneder hos dem..men det giver jo bare mulighed for mere lydighedstræning...
    og nej, det er bestemt heller ikk for at komme på landsholdet...hehe...det er bare for at komme ud med min hund og lave noget sjovt og få et rigtig godt samarbejde med hende...hun er ikk en taskehund, hun er en rigtig hund...nu står hun her ved siden af mig og stirrer på mig og brummer for at få opmærksomhed...hvis hun bare vidste det var hende det hele drejede sig om ;P

tusind tak, igen for jeres svar smiley

• #5   10. mar 2010 Bare kom afsted smiley Agility er en dejlig sport, både for hund og fører. Det er så sjovt og hyggeligt. I min klub har vi alle slags hunde, både store og små - race rene og blandinger. Det er ligegyldigt, vi hygger os sammen og nogle af os tager i konkurrence og andre løber bare for hyggens skyld

• #6   10. mar 2010 iih altså, det lyder bare så fedt!! nu ska hun jo lige blive gammel nok men det må hun da godt blive i en fart...hehe...

nu sidder jeg ogs lige og kigger på dansk kennel klub...men da vi købte hende, fik vi bare af vide at når hun ikk var godkendt i DKK, så ku vi heller ikke blive medlem og få noget ud af DKK...er det helt forkert? ö

hmmnn... for de har da også rigtig mange gode tilbud! og vi er fra 4300 holbæk smiley

• #7   10. mar 2010 Du kan sagtens deltage under DKK. Dr er dog nogle mestertitler du ikke kan vinde, med en hund uden stambog.

• #8   10. mar 2010 Det med de er 18 måneder, er bare alderen for hvornår hunden må starte til konkurrence, en lille hund kan du sagtens begynde at gå til AG træning med når den er 1 år.... Hvis du har lyst til et kig, har jeg på min hjemmeside www.schnauzerpower.dk skrevet lidt om agility og alle forhindringerne, der er også en masse agility billeder fra forskellige stævner i mit galleri

• #9   10. mar 2010 tak igen smiley

det gør ingenting vi ikke kan vinde de store klasser, det er bare for sjov og samarbejdes skyld og for en tæt tilknytning til min dejlige hund.

og tak for hjemmesiden, den vil jeg da straks gå ind og kigge på.. ih altså, hvor er det bare skønt med sådan nogle henvendelser som jeg virkelig kan bruge til noget.. og I ikk syns jeg lyder alt for dum og uviden ;P hehe...

• #10   10. mar 2010 Du kan også kikke under Dansk Agility Forening. Måske de har noget i nærheden af dig.

• #11   10. mar 2010 He he, pas på, det er yderst vanendannende.
    Manden har efterhånden vænnet sig til at jeg er meget væk i agilitysæsonen.

• #12   10. mar 2010 Anette, det fortæller man først folk når de er blevet det, tænk sig om manden gør vrøvl og man slet ikke fik startet. Ti hi.

• #13   10. mar 2010 ej en god hjemmeside du har dig, Gitte!! Det er rigtig fedt du har de animerede billeder af agility-forhindringerne og nogle super gode og skarpe billeder i dit galleri!!

• #14   10. mar 2010 haha, manden er med på at hesten og hunden fylder rigtig meget i mit liv, så må han sgu bare tag med smiley Han har dog lige tilbudt at bygge nogle af agility forhindringerne til mig så jeg kan sætte dem op i haven..så mon ikk han er med på at vores lille pige også bliver voksen en dag smiley
    og jeg vil klart gå ind og kigge på agility foreningens hjemmeside ! smiley

• #15   10. mar 2010 Tak for de pæne ord om min hjmmeside Bettina :o)

• #16   10. mar 2010 Bliver du bidt af det så køb en hund til manden også. Både min mand og jeg har løbet meget agility i vores yngre dage. Og hygges os til div stævner rundt om i landet.

• #17   10. mar 2010 Det er guld værd med en god mand, der støtter.
    jeg har en af slagsen der gladeligt gør hele huset rent mens jeg er til konkurrence, eller bare i klubben for at træne. *GGG*

Han er endda med på at jeg har 4 hunde, og har Kennel, med alt det der følger med at tissetåre og mange gæster

• #18   10. mar 2010 haha, ja, vi har snakket om vi ska ha en hund mere når Cess er blevet lidt ældre ... og må hellere sige at den her profil oprettede jeg for min mor da hun i sin tid købte vores wheaten terrier, det er hende der er bettina og mit navn er anna .. men der sker jo meget på 4 år, nu er jeg flyttet hjemmefra og hun kan ikke finde ud af at bruge sådan en side som den her... hehe ..

det lyder ellers dejligt med en mand der ligefrem vil gøre rent og finde sig i de mennesker som kommer når du har en kennel ö
    holdda op et renderi, smiler..

ja, man møder vel mange mennesker til sådan nogle arrangementer? og hvor god form skal man selv være i? det ku være jeg sku starte der, haha smiley

• #19   11. mar 2010 Selvfølgelig skal du selv være i rimelig form, men hunden skal helst kune dirigeres til og løbe selv, så du ikke skal følge med den, men fortæller hunden hvilken retning den skal og hvilke forhindringer den skal tage. Så lær den fremadsendelse, og start gerne allerede nu med det. Det vil hjælpe dig meget. Jo bedre hunden er til fremadsendelse og kender højre og venstre, jo mindre skal du selv løbe.

• #20   14. mar 2010 Hvordan lære jeg hende det? Er det bare at prøve mig frem eller hvordan fungere det? Nu har jeg fået fat i et Agilityhold der starter i sensommeren i den klub hvor jeg allerede træner, så det er jo perfekt.. havde fået afvide de starter i april, men fik af vide de også starter et senere, så det er jo super, når nu det er en klub vi er rigtig glade for at komme i smiley

Uh, det blir så sejt med sådan en lille hund, der bare er så lydhør! Beundre virkelig jer som har små hunde, også store selvfølgelig, som er så lydhøre!!

Kommentér på:
Aguility for PK'ere

Annonce