{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
405 visninger | Oprettet:

I dag har vi trænet bidearbejde... {{forumTopicSubject}}

Da træningsweekenden er aflyst, trænede vi på bidearbejde på vores træningspladen, Det var lige noget der kunne bruges, vi var 8 hunde, som kom igennem 3 gange hver..

Vi startede med "helikoptertræning" (bidepølse i lang snor som bliver svinget over hovedet). Så skal hunden som er i hetzsele og lang line, fange den, og så ville der blive lagt belastning på hunden. Det var lige noget alle pelsdyrerne kunne bruge..

Senere gik vi over til flugtbid ( bidefiguranten lå gemt bag et tæppe der var spændt ud 1 meter over jorden, så skulle hunden springe "Flugtspring" når fig. kom til syne bag tæppe,, og bide sig fast i beskyttelseærmet..

Det var 5 gode timer der blev brugt på bidearbejdet..

I ventetiden, blev der lagt spor, vi lagde spor til hinanden, det er mere udfordrende for hund og fører, nogen spor lå fra 1 - 4 timer, inden det blev taget...

En rigtigt god træningsdag...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  I dag har vi trænet bidearbejde...
  • #1   2. apr 2006 Hvorfor træner man egentlig bidearbejde? Jo, jeg kan forstå det hvis det er krav for at kunne gå vagt med hunden, eller den sælges til politiet. Men ellers, som privat hund i parcelhus/lejlighed..

• #2   2. apr 2006 doggymom Z

Det er et krav som DKK har vedtagret, og det bliver til kåring af hunden mm.

• #3   2. apr 2006 Babett- det lyder som i hygger jer ;o)))

Hae lige et spørgsmål om mentaltest......... Min tæve skal testes her i maj, så er hun 13 mdr.
    Hun har været pakket meget ind af mig og mine 2 andre hunde.... Men jeg har fået rimlig god selvtidlid på hende....
    Forbereder man hunden på mentaltesten?????
    Selvtidliden kommer jo ikke af sig selv, men skal opbygges i de første leveår....
    Hvis hun aldrig har set et spøgelse o.lign. så vil hun jo altid regere... Håber du forstår med den smule jeg skriver......

• #4   2. apr 2006 Mette P

Selføllg skal du begynde at træne til mentaltesten... Det kan du gøre på flere måder...

Miljøtræning... gå ture med hunden hvor der færdes busser, tog, mennesker, (strøget), Ta hunden med i en bus et par stoppesteder, kør i toget, - ta hunden med hvor der sker noget, besøg en brandstation, - det er kun fantasien der sætter grænsen... Men hvis din hund opfører sig normalt uden at gå i panik... så skal du ikke være urolig... *S*

• #5   2. apr 2006 hun kan godt gå i panik... Vi måtte en paraply for 1. gang forleden og der regerede hun... Havde aldrig set en paraply før..... Men hun regerer kun første gang......

Ok, har planer om bussen og alt det der.... Takker

• #6   2. apr 2006 måtte= mødte

• #7   2. apr 2006 *LOOOOOL*

Jeg får ALDRIG Buzz mentaltestet-

• #8   2. apr 2006 Babett:Herligt for hundene at lave noget, det er tydeligt de synes det er sjovt med den slags træning og spor :o) Det er en del bedre og sjovere end lineføring ;o)

• #9   2. apr 2006 janni M

Ja, men der er lydighed med i bidearbejdet.

Når bidefiguranten melder klar - og stiller sig (står stille som et bøgetræ)

Nunden skal være fuldstændig i ro, den må ikke pive, den må ikke være urolig, den ligger sig ned og har fuld kontakt til figuranten som står ca. 5 - 6 meter fra hunden, og så er det hundeføreren der sætter figuranten i gang, og samtidigt springer hunden frem, men hundeføreren skal stå på samme sted (fast som et bøgetræ) og det kan være svært, for hunden gå jo frem mod figuranten...Kan man ikke holde hunden, står der en bag ved hundeføreren og holder i denne, så skal man nok blive stående..

Kommentér på:
I dag har vi trænet bidearbejde...

Annonce