{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.311 visninger | Oprettet:

Hund angst for hårtørrer {{forumTopicSubject}}

Hej

Min hund er mega angst for min hårtørrer. Hun er ligeglad, hvis den bare ligger på gulvet, men så snart den bliver tændt går hun helt i panik (ryster rigtig meget og gemmer sig - i op til en time bagefter).

Jeg har prøvet at træne med hende ved at tænde den et par sekunder og give hende lækre godbidder imens. I dag fik hun kålpølser i tern, som ellers kan få hende til hvad som helst. Når hårtørreren er tændt, er hun så angst/stresset at hun ikke vil spise dem.. heller ikke selvom jeg holder dem lige foran næsen på hende.

Nogen der har en idé til, hvordan jeg hjælper hende af med denne angst? Jeg er lidt træt af ikke at kunne tørre hår, når Futte er hjemme.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund angst for hårtørrer
  • #2   4. jan 2010 Pernille; selvfølgelig må hun det. Det kan da være der er en online i dag som ved hvad hun skal gøre..

• #3   4. jan 2010 Herhjemme er mine hunde også bange for den, men jeg går da bare ind i et andet rum eller står ude på badeværelset, så må de jo smutte et andet sted hen....

Det er det samme med vores tøvsuger, den kan de heller ikke ldie, men der skal jo støvsuges så de må bare smutte et andet sted hen.

• #5   4. jan 2010 Pernille:

Jeg har også fået et rap over nallerne for det engang, da jeg genpostede for at få eventuelle flere råd dagen efter...

Udover det, så er Bailey også utilfreds med min hårtørrer når den er i brug smiley

• #7   4. jan 2010 Måske kan du få en til at hjælpe dig med træningen..
    Start med minimum belastning.
    Dvs. hund og hårtørrer så langt fra hinanden som muligt og gerne med lukkede døre imellem.
    Ros hunden for at være i ro. Den må gerne registrere at hårtørreren tændes, men den skal hurtigt kunne rette opmærksomheden mod dig og gufferne. Her kan klikkertræning sikkert være en god hjælp.
    I kan muligvis gøre det ved at hårtørreren tændes og slukkes med det samme og i forbindelse med det give hunden en godbid

Efterhånden som hunden vænner sig til lyden kan man begynde at åbne en dør og derved gøre lyden højere

• #8   4. jan 2010 Pernille U:
    Fik ikke rigtig noget svar i forumet "generel diskusion". Derfor prøver jeg her.

Pernille C:
    Det er ligemeget hvor i huset jeg er, så kan hun høre den. Hun bliver ikke kun bange, men virkelig angst.

Tina og Alex N:
    Det var da en god idé. Tusind tak:)

• #9   4. jan 2010 J L-- Hmm... Ja okay... Så vil jeg også foreslå dig at gøre som Tina siger. Man skal bare passe på med at gøre et større problem ud af hundes reaktion, det er min erfaring.

Kommentér på:
Hund angst for hårtørrer

Annonce