988 visninger
|
Oprettet:
HJÆLP min mors hund GØR !! {{forumTopicSubject}}
hej alle hger,,
passer min mors og fars hund fra d 21 til d 3,
men den står bare og gør gør gør når den blir lukket ud, vi har selv en hvalp på knap 25 uger det er blaning af rotweiler og shæfer hun gør ikke overhoved hun står bare og glor på hva er det lige han har gang i!!
når mit spørgsmål hva om nogen kan hjælpe mig med at få den hund til at holde kæft,, ??!!
mvh debbie
og tak på forhånd,..
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
Jeg ville da gøre mit bedste for at distrahere hunden og få den til at holde op med at gør hvis det generede mig, og især hvis jeg havde naboer der kunne blive generet af hunden!
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.414
F.eks. kunne du lave lidt fodersøg med hundene i haven, så den finder ud af at man faktisk kan lave noget fornuftigt derude, istedet for bare at stå og gø
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 28
dec 2007
Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !
ja det gør vi også ,, den står også med en snor på knap ti meter omme bag i haven da vi ikke har fået lavet hegnet hele vejen rundt endnu,,
jan 2007
Han behøver vel ikke være ude i flere timer af gangen, så gå med ud så længe i nu lyster, og tag ham med ind igen, når i ikke kan være ude ved ham mere
jan 2007
Hvis ikke i er med ude, ja så kan det være lidt ligemeget.
Som sagt ville jeg finde på noget fornuftigt hunden kan lave i haven -som f.eks. fodersøg e.l. sådan at hunden ikke selv må finde på noget at få tiden til at gå med, for så er det jo han begynder at gø
jan 2007
jan 2007
dec 2007
kai hehe grineren vi bor på kaashedevej ;=)
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 69 Svar: 362
jan 2006
dec 2007
den står altså ikke ude hele tiden ,, jeg går også ture med den og vi går også ude i haven når vi kan , men det er specielt om morgen den gør , og jeg kommet ud og kigger men der er ingen mennesker at se eller noget , men det jeg jo ikke forstår er at den blir jo også lukket ud hjemme hos mine forældre der går de så tilgengæld ingen ture . og jeg tager også min hund med i mosesøen hvor de kan hoppe rund . de blir sat i snor ca tre gange ca et ti kvar ter min af gangen ellers går vi med dem ! det bare mærkeligt får min hund gør ikke og så der lige pluslig en hund der gør konstant, ( hjemme hos mine forældre gør den kun hvis der kommer mennesker..
ps jeg ville bare gerne havde råd om hvordan man får en hund til at tie,. men det ikke nemt har jeg dog fundet ud af,.
jan 2007
Som jeg osse skrev, er i nødt til at være derude, og sætte den igang med noget mere fornuftigt/aflede den fra hvad den nu gør af/ rose når den ikke gør osv.
Det er hårdt arbejde at lære en gøende hund at der ikke må gøes i haven. Og vil/kan i ikke være der, jamen så lad være at lukke den derud. Når i går ind, så tag den med ind igen.
dec 2007
nej det sagde min faster også ,, men så når vi er derude så står han bare lige ved siden af os, og ikke render rundt i haven som nala gør vi har lejetøj derude som vi kaster med men han står bare og står mens det kun er nala der lejer lidt frusterne..
jan 2007
Han skal aktiveres med et eller andet derude, og hvis ikke hunden synes det er sjovt at rende efter bolde/legetøj, så må i jo finde på noget andet.
Du skriver i har prøvet at gå ud og bede ham tie stille og så gå ind igen. Det har tydeligvis ikke virket. Hvorfor så ikke prøve nogen af de andre forslag (undlade at efterlade ham derude, aktivere ham når han er der osv)
dec 2007
jan 2006
dec 2007
ja han er vant til at rende løs der der ikke er nogen naboer omkring dem , men vi har jo desværre nabo tre meter fra os men dog en kæmpe have bagved,, vores hund elsker at rende derude også i snor hun kan somme tider bare være derude en halv time før hun ville ind men mikki der går max to min, har prøvet med lejetøj og foderbold det eneste han ville er at tykke ben, jeg går jo tre korte tur og så en lang en med min hund hver dag plus tre til fire gange om ugen tage i mosesøen sammen med hendes ven buster, men så når vi lukker nala ud i snor ville han også med så prøver vi at sætte ham ud så lejer vi lidt og så ville han ind igen, men nu er han jo heller ikke vant til alt det jeg gør med Nala,,
HJÆLP min mors hund GØR !!