1.188 visninger
|
Oprettet:
DCH C-program beskrivelse {{forumTopicSubject}}
Jeg er lige inde og læse DCH's konkurrence program og falder over at der nogle gange står f.eks.
Kommandoer: Plads - stå og/eller tegn - plads
Hvad menes der med "og/eller tegn" er det at man enten kan sige "stå" eller vise "stå" med håndsignal?
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
men hvis du bruger både tegn og stemme er det vigtigt at det bliver givet nøjagtig på samme tid ellers er det en dobbeltkommando
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 24 Svar: 1.830
Men når man rykker i A - så er det kun kommandoen som må bruges
sep 2005
Følger: 23 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 93 Svar: 1.354
Hvis du har planer om at komme op i A- og E-klassen vil jeg dog anbefale ikke at bruge håndsignalet, da det kan være svært at træne væk (for både hund og fører *GGG*)
/Carina
aug 2008
Har ikke planer om A- eller E-klassen, jeg tror bare, at vi tager det som det kommer.
Lia er ikke den helt store træningsnarkoman. Hun er fint lydig og vil meget gerne træne, men hendes lille hundehjerne går hurtig kold hvis jeg kommer til at presse hende bare den mindste smule og så finder hun apport fuldstændig formålsløst. Hvorfor hente noget til mig når jeg bliver ved med at smide det væk????
Det har selvfølgelig også noget med mig at gøre. Min første hund var en "MER' MER'!!!" hund, som ikke kørte træt og hvor intet var for svært og som konsekvent samlede alt op lige fra bilnøgler til apportbukke, så jeg skal også lære hvordan man arbejder med en anden slags personlighed.
Fik forresten lidt af et chok med E-klassen. Troede først, at det var den værste klasse, altså A-B-C og så E, så det var den første jeg tjekkede ud og jeg må indrømme, at jeg var noget overrasket over sværhedsgraden....hahaha.
aug 2008
Okay. Det var da lidt interessant. Vil du sige at DKK systemet er bedre end DCH? Jeg har aldrig trænet nogen af delene, men går og lurer på at skulle starte op her til foråret.
Gik på politihundeskolen med min første hund og har trænet hos Egely hunde med Lia.
DCH C-program beskrivelse