{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.188 visninger | Oprettet:

M. I
M. I
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012

DCH C-program beskrivelse {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige inde og læse DCH's konkurrence program og falder over at der nogle gange står f.eks.

Kommandoer: Plads - stå og/eller tegn - plads

Hvad menes der med "og/eller tegn" er det at man enten kan sige "stå" eller vise "stå" med håndsignal?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DCH C-program beskrivelse
  • #1   21. dec 2009 Ja jeg vil tro du ved "stå" har lov at bruge både kommando og håndtegn..

• #2   21. dec 2009 det betyder at du samtidig med eller istedet for at sige stå, må give et tegn istedet.

men hvis du bruger både tegn og stemme er det vigtigt at det bliver givet nøjagtig på samme tid ellers er det en dobbeltkommando

• #3   21. dec 2009 ahaaaaa...tak skal I have. smiley

• #4   21. dec 2009 I C & B-klassen må man samtidig med kommadoen sit, stå og dæk bruge håndtegn.
    Men når man rykker i A - så er det kun kommandoen som må bruges smiley

• #5   21. dec 2009 Ja, du må bruge et håndtegn som er en flad hånd foran hunden ... det må dog ikke være noget der udføres i et ryk, som virker truende på hunden.

Hvis du har planer om at komme op i A- og E-klassen vil jeg dog anbefale ikke at bruge håndsignalet, da det kan være svært at træne væk (for både hund og fører *GGG*)

/Carina

• #6   21. dec 2009 Jeg prøver allerede ihærdigt nu at få hende til at reagere bedre på de verbale kommandoer, men hun er unægtelig bedre til håndsignalerne.

Har ikke planer om A- eller E-klassen, jeg tror bare, at vi tager det som det kommer. smiley

Lia er ikke den helt store træningsnarkoman. Hun er fint lydig og vil meget gerne træne, men hendes lille hundehjerne går hurtig kold hvis jeg kommer til at presse hende bare den mindste smule og så finder hun apport fuldstændig formålsløst. Hvorfor hente noget til mig når jeg bliver ved med at smide det væk????

Det har selvfølgelig også noget med mig at gøre. Min første hund var en "MER' MER'!!!" hund, som ikke kørte træt og hvor intet var for svært og som konsekvent samlede alt op lige fra bilnøgler til apportbukke, så jeg skal også lære hvordan man arbejder med en anden slags personlighed.

Fik forresten lidt af et chok med E-klassen. Troede først, at det var den værste klasse, altså A-B-C og så E, så det var den første jeg tjekkede ud og jeg må indrømme, at jeg var noget overrasket over sværhedsgraden....hahaha.

• #9   21. dec 2009 Umuli A:

Okay. Det var da lidt interessant. Vil du sige at DKK systemet er bedre end DCH? Jeg har aldrig trænet nogen af delene, men går og lurer på at skulle starte op her til foråret.

Gik på politihundeskolen med min første hund og har trænet hos Egely hunde med Lia.

pia K:
    Ja, man kan ikke sige at belgierne ikke har sans for logik. smiley
    Rally lyder spændende. Det kan være at jeg også skal kigge lidt på det.

Kommentér på:
DCH C-program beskrivelse

Annonce