Lydighedstræning. {{forumTopicSubject}}
Hej Alle.
Mille er nu en dejlig hund, og jeg mener selv at hun er godt opdraget. Dog kan hun have en tendens til at ignorerer, eller kun udføre mine kommandoer halvt (så som kom her) hvis der er andre hunde, eller en mere interessante duft.
Normalt får hun da også lov at snuse og møde hunde hvis det er det hun vil, men situationen kan dog en gang imellem være sådan at det ikke er så smart.
Hvordan kan jeg få hende til at blive bedre til at adlyde mine kommandoer i disse situationer?
Jeg roser hende hver gang hun gør det korrekt, og irettesætter hende hver gang hun ikke gør det jeg beder hende om, eller ignorerer mig. Det jeg er ude efter er træning der får hende til at tage kommandoer mere seriøst rent generelt.
Mads.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.394
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 93
Jeg går med Mille i skoven uden snor. Der kommer en anden person gående imod os med en hun der er i snor. Her vil jeg gerne kalde Mille til mig, og lige forhøre ejeren om de kan mødes, da jeg ikke er sikker på hvorfor denne hund er i snor. Her er det så at Mille kan finde på at ignorerer min kommando os at komme til mig, og nu løber direkte hen til den anden hund.
Det er jo heldigvis sjældent at de ikke kan mødes for den anden ejer, så hun skal nok møde dem. Men det ved hun jo ikke. Men det kan da godt være at det er godbidder der skal til.
De gange hvor Mille kommer over til mig, tager jeg fat i halsbåndet (uden at trække på nogen måde), og roser hende ind til at ejeren kommer nærmere således at jeg kan forhøre mig om mødet.
Måske er det så simpelt at der også liiige skal gives en godbid. Det må jeg prøve. Hvis der ellers er andre forslag er jeg meget åben for at høre disse.
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 93
Mille er en blanding af Dansk Svensk Gårhund og Cavalier King Charles, og hun er 4 år gammel.
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 29 Svar: 200
Jeg var heldig at komme på et hvalpemotivationskursus hos DKK med min lille nye forsømte hund og må sige at på trods af at jeg har haft hunde i mere end 40 år - har jeg fået så mange gode redskaber med mig
som jeg nu bruger hjemme - og aldrig har jeg haft 2 så glade/motiverede/dejlige hunde som jeg har lige nu.
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 29 Svar: 200
Jeg og min mand starter på kursus: Kørekort til hund i marts - det burde da faktisk være obligatorisk.
Lydighedstræning.