23. dec 2007 Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 110
Når hunden skal være alene hjemme. Når hunden skal være alene hjemme.
Når mine to hunde er alene hjemme laver de altid balede. Eller den mindste gør(næsten 2 år). De er gennemsnitligt alene fra 7 - 15.
Jeg har lagt legetøj til hende og er der tæppe, kurve, mad og vand til dem. Så de mangler ikke noget (: Jeg har hængt en flaske op som den lille skal trække i for at få mad. Men nu syntes hun efterhånden det er kedeligt. Og nogen gange tager jeg også nogen godbidder ned i et paprør som jeg pakker sammen så de skal finde en måde at åbne det på. Men alligevel laver de balade og rykker rundt på alene ting.
De er ude i entreen/kælderen og har masser af plads.
Så jeg har søgt lidt på nettet men kan ikke finde nogen aktiveringsøvelser til når de er alene hjemme som man selv kan lave.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.945
Mine får ikke alverdens legetøj når de er alene. Når jeg tager hjemmefra, er de tilpas aktiverede og motionerede til at de er trætte, og meningen er at de skal sove/slappe af, indtil jeg er hjemme igen.
Jeg ved meningerne er delte, men jeg mener ikke der skal aktiveres med 1000 ting når de er alene.
Mine får et ben e.l. de kan tygge i, og self har de vand, men det er osse det. Og de sover/hviler den tid jeg er væk.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
Du kan fylde nogle marvben eller KONG's med opblødt foder eller tun, banan og a38 eller andre ting og frys dem ned.. Giv hundene sådan en i frossen tilstand, så bruger de lidt tid på at tømme den
dec 2007
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 110
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.945
Hunden skal have en reel chance for at slappe af, så f.eks. vild leg eller en cykeltur er uhensigtsmæssig før hunden skal være alene. Det samme gælder self hvis man slet intet foretager sig med hunden før man tager afsted.
En rolig gåtur og lidt "hjernegymnastik" er godt til en hund der skal være alene, særligt når den har problemer med det. Og giv den så 15-30 min til at "falde ned" inden du skal afsted.
Når hunden skal være alene hjemme.