754 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Når hunden skal være alene hjemme. Når hunden skal være alene hjemme.

Når mine to hunde er alene hjemme laver de altid balede. Eller den mindste gør(næsten 2 år). De er gennemsnitligt alene fra 7 - 15.

Jeg har lagt legetøj til hende og er der tæppe, kurve, mad og vand til dem. Så de mangler ikke noget (: Jeg har hængt en flaske op som den lille skal trække i for at få mad. Men nu syntes hun efterhånden det er kedeligt. Og nogen gange tager jeg også nogen godbidder ned i et paprør som jeg pakker sammen så de skal finde en måde at åbne det på. Men alligevel laver de balade og rykker rundt på alene ting.

De er ude i entreen/kælderen og har masser af plads.

Så jeg har søgt lidt på nettet men kan ikke finde nogen aktiveringsøvelser til når de er alene hjemme som man selv kan lave.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når hunden skal være alene hjemme.
  • #1   7. nov 2009 Kan jo tænkes det ikke skyldes kedsomhed, men derimod f.eks. angst, usikerhed, sperationsangst e.l. (mulighederne er mange;o))

Mine får ikke alverdens legetøj når de er alene. Når jeg tager hjemmefra, er de tilpas aktiverede og motionerede til at de er trætte, og meningen er at de skal sove/slappe af, indtil jeg er hjemme igen.
    Jeg ved meningerne er delte, men jeg mener ikke der skal aktiveres med 1000 ting når de er alene.

Mine får et ben e.l. de kan tygge i, og self har de vand, men det er osse det. Og de sover/hviler den tid jeg er væk.

• #2   7. nov 2009 Jeg tog legetøjet fra Luna, da hun ikke kunne kapera at have det. Det kan også være et spørgsmål om for meget plads, det var det også hos os.

Du kan fylde nogle marvben eller KONG's med opblødt foder eller tun, banan og a38 eller andre ting og frys dem ned.. Giv hundene sådan en i frossen tilstand, så bruger de lidt tid på at tømme den smiley

• #3   7. nov 2009 Tak for rådene! Det kan jeg ihvertfald bruge til næste gang de skal være alene smiley

• #4   7. nov 2009 Og tag et kig på hvordan du aktiverer hunden inden du tager hjemmefra.

Hunden skal have en reel chance for at slappe af, så f.eks. vild leg eller en cykeltur er uhensigtsmæssig før hunden skal være alene. Det samme gælder self hvis man slet intet foretager sig med hunden før man tager afsted.
    En rolig gåtur og lidt "hjernegymnastik" er godt til en hund der skal være alene, særligt når den har problemer med det. Og giv den så 15-30 min til at "falde ned" inden du skal afsted.

Kommentér på:
Når hunden skal være alene hjemme.

Annonce